-
Autor článku:
Peter TS
-
Dátum uverejnenia:
08.06.2010
-
34
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Znie to priam neuveriteľne, ale je to pravda - redakcia TopSpeed.sk sa ako jedna z mála v Československu dostala k možnosti vyskúšať (aj keď na veľmi krátko) novodobú legendu Nissan GT-R. Stretnutie to bolo síce krátke, ale o to intenzívnejšie. Nestáva sa totiž často, aby aj s odstupom času boli dojmy z jazdy také silné. A v tom je krása GT-R. Viete o ňom tak veľa, čítali ste x článkov, ale nakoniec vás aj tak v mnohých smeroch príjemne prekvapí. Už po pár minútach jazdy rozmýšlate, či by ste dokázali žiť len s jednou ľadvinou, alebo koľko hektolitrov spermí musíte darovať, aby ste si toto auto mohli kúpiť... Aké je teda GT-R naživo?
Prvá vec, ktorá vám na tomto aute udrie do očí, je jeho veľkosť. Ak stojí na parkovisku vedľa iných autiakov, je to očividný rozdiel a nepomer, najmä ak si uvedomíte, že toto je superšport s rázvorom väčším ako Superb kombi. GT-R je skutočne mohutný kus auta, aj do výšky či šírky. Rozhodne nevyzerá, že na okruhu dokáže vyklepať kdejaké Ferrari či Lamborghini. Napríklad aj v šampionáte FIA GT1 je GéTéeRko ten najväčší sumo zápasník. Samotný design je, podľa nás, úžasný. A to najmä preto, že je stelesnením modernej high tech japonskej designovej školy a nesnaží sa nič a nikoho kopírovať. A čo je taktiež pozitívne, rozhodne si toto fáro nespletiete s ničím iným, dokonca ani s jeho predchádzajúcou generáciou (čo sa vám však v prípade Porsche 911 môže stať veľmi ľahko...).
Nissan GT-R má skutočne zaujímavý interiér. Možno vás neposadí na zadok ako ten vo Ferrari 599, ale aj tak, má proste gule!
Po otvorení masívnych bezrámových dverí vás víta interiér, ktorý je príkladne praktický a striktne orientovaný na vodiča. Predsa len o toto tu ide predovšetkým. Pre niektorých ľudí sa však môže javiť až príliš suchopárny. Nečakajte okázalosť a luxus talianskych primabalerín, toto je predsa len iné auto. Na obranu GT-R ale musím uviesť, že na japonské pomery sa jedná o nadpriemerné spracovanie. Samozrejme, 3x tak drahý Lexus LFA je niekde inde, ale to je aj iná cenová liga.
Sedačky sú vpredu, ako sa dá očakávať, špičkové, i keď chudšie postavy budú v nich troška lietať. Predsa len, je to auto na každý deň, takže čistokrvné anatómy by boli na škodu veci. Poloha za volantom je taktiež vynikajúca, ani v najmenšom nemáte pocit stiesnenosti. To sa ale už nedá povedať o zadných sedadlách, tie sú skôr núdzové, i keď stále plne použitelné aj pre dospelú osobu. Výškovo nastaviteľné budíky si môžete pozrieť vo videu, jedná sa o veľmi praktický detail. Ak máte radi rôzne prepínače a displaye, tak máte o dôvod viac milovať GT-R, je ich tu nepreberné množstvo. Najlepšie ale na celej veci je, že všetko tu má svoj účel a úlohu, dokonca aj veľká obrazovka na vrchole prístrojovky. Tá vám dokáže sprístupniť také množstvo údajov, že som sa až sám seba začal pýtať na jej zmysel. Hlavne sa neradno s ňou hrať počas šoférovania. Apropo, celý tento vizuálny informačný systém navrhla firma, ktorá stojí za vývojom hry Gran Turismo. To je už aký zmysel pre detail?
Žraločí pohľad GT-R vám čistí diaľnicu ako mávnutím čarovného prútika. Praktické :)
Samotné prebudenie monštra pod kapotou je zakaždým menším sviatkom. Stačí, aby ste mali "kľúče" vo vrecku, stlačili brzdu a jemne pohladili ten červený gombík (á la odpalovač rakiet zem-zem) na stredovom paneli. Razom ožije celý prístrojový panel vrátane playstationu na tom veľkom LCD v strede. Zvuk, ktorý sa začne drať do kabíny je, ehm, čisté techno. Jemná basová linka je počut dnu i vonku, ale nie tak, aby vás to otravovalo. Kým jazdíte štýlom "starý penzista" tak máte tendenciu zabúdať, čo za stádo koní máte pod kapotou. Neustále vás však doprevádza krásny high tech zvuk - či už pri jemnej akcelerácií alebo samotnom radení rýchlostí na dvojspojkovej (polo)automatickej prevodovke. Ak však usúdite, že je čas dupnúť na plyn, príde zlom: razom sa zvuk zmení na niečo, čo vzdialene pripomína zvuk prúdového motora pri štarte. Vážne, nekecám! Úžasná symfónia! Veď pozrite si video ktoré sme pre vás pripravili...
Pri radení rýchlostí môžete síce kecať prevodovke do roboty, ale som si istý, že vás to po čase prestane baviť. Tá totiž zvláda svoju prácu priam ukážkovo. Radenie je jemné (ani náznak sekania) a hlavne rýchle (0.5 s v bežnom režime a 0.2 v ostrom R-mode). Ani raz sa nám nestalo, že by nastali zmätky ohľadne zaradeného prevodového stupňa. Nissan tvrdí, že v režime R dokáže prevodovka sama na základe x vstupných údajov predpokladať, čo tam budete potrebovať zaradiť najbližšie. Sranda je, že ak idete vyslovene výletným tempom, tak už pri cca 70 km/h rýchlosti tam máte zaradenú šestku. Nebyť ale toho displeja čo vám ukazuje práve zaradený stupeň, tak si toho ani nevšimnete...
Nissan GT-R a jeho design je téma dlhých diskusií.
Počas jazdy si uvedomíte dve veci: že máte pod pravou nohou takmer 500 kobýl, ktoré vás počúvajú na slovo a to, že auto má do komfortného ďaleko v akomkoľvek režime. To prvé je jasné ako facka - zošliapnete plynový pedál a bum, okamžite, bez akéhokoľvek zaváhania ste zatlačený do sedačky. Ale čo to druhé? Aj na najkomfortnejšom nastavení podvozku je auto dosť tvrdé. Ale len do momentu, než sa preveziete v ľubovolnom konkurentovi z tohto segmentu. Až potom si uvedomíte, aké skvelé možnosti ponúkajú tlmiče Bilstein v GT-R. Nesmiete totiž zabúdať, že toto je superšport, nie limuzína! To druhé sem možno nepatrí, ale nedá mi to nespomenúť: Nissan sa snažil ušetriť hmotnosť kde sa len dalo, takže sa občas nesmiete čudovať, ako veľmi je vo vnútri počuť bubnovanie kamienkov na vnútorných podblatníkoch. Inak fajn, GT-R je aj po tejto stránke auto, ktoré je skutočne použiteľné na každý deň. To si nerobím srandu...
To magické tlačítko na spustenie uragánu sa nachádza pod voličom prevodovky.
Či už jazdíte na limite alebo sa len tak plavíte krajinou, stále nad vami bdie more elektronických anjelov. Tie sa dajú samozrejme vypnúť, ale načo aj? V niektorých nastaveniach vás stabilizácia pustí až nechutne ďaleko, avšak pokiaľ nemáte v občianke napísané meno Seiji Ara, ani to radšej neskúšajte vypnúť. Garantujem vám totiž, že za bežných podmienok nemáte šancu zistiť, kde ležia hranice GT-R. Jednoducho nemáte! Hlavne ak si občas uvedomíte, ako dokonale GT-R maskuje svoju veľkosť a hmotnosť. To množstvo trakcie a istoty ktoré sa vám dostáva je úžasné. Razom zabudnete, aké VEĽKÉ auto šoférujete. Toto je úplne nový level priatelia!
Aj napriek svojej pohotovostnej hmotnosti 1740 kg sa nám ani na okruhu nestalo, že by GT-R vykazovalo akékoľvek známky únavy: brzdy, prevodovka či motor, to všetko zvládalo nakladačku bez problémov. Nutno podotknúť, že sa jednalo o profesionálnu nakladačku z rúk továrenských jazdcov Nissanu zo seriálu FIA GT1. Ani po desiatkach minút sme nezaznamenali žiadne prehrievanie komponentov, proste úplna pohodička. Veď napokon, toto všetko sme mohli "online" sledovať na multifunkčnom monitore. A mimochodom, pri vypnutej stabilizácií dokáže GT-R čokoľvek, na čo si trúfnete. Aj na jazdu bokom, ale to je už vysoká škola šoférska...
O jazdných vlastnostiach Nissanu GT-R neviete nič, pokial vás nezvezie niekto, kto vie kde má toto auto limity. Napríklad Karl Wendlinger.
Nissan GT-R je viac než len cenovo dostupná alternatíva k zavedeným superšportom, je to ich kat s neurodzeným pôvodom. A práve to môže byť pre niekoho problém, pretože je ešte stále veľa ľudí (žiaľ), čo si veľmi potrpia na image spojený so značkou. Očividne im nevadí, že Lamborghini pre pár rokmi vyrábalo len poľnohospodárske stroje, ale na druhej strane im vadí, že Nissan je masová značka čo má v ponuke aj Micru.
Ako teda uzavrieť túto jazdu s Nissanom GT-R? Jedným slovom: úžasné! Najmä v kontexte cena/výkon/zábava. Je to superšport na každý deň, je to superšport ktorý stanovil nové merítka. A tie bude sakra ťažké prekonať! Navyše, stále nemôžem uveriť tomu, že Nissan sa konečne odhodlal pustiť Godzillu aj mimo Japonských ostrovov. Veď predošlé generácie ostali len pre domáci trh. GT-R je, dúfajme, predzvesťou toho, že na trh sa po rokoch vracajú známe silácke mená minulosti. Takže môžeme očakávať aj novodobú NSX alebo Supru? Neviem, a úprimne, ktokoľvek sa o to bude pokúšať, má čo robiť, pretože Nissan GT-R znamená absolútny prelom. Bravó Nissan!
Nissan GT-R
|
rok výroby 2009 |
| Motor: |
celohliníkový DOHC V6, objem 3 799 cm3, označenie VR38DETT, vŕtanie x zdvih - 95.5 x 88.4 mm, kompresný pomer 9.0:1, max. výkon 485k (357 kW) pri 6400 o/min, 588Nm pri 3,200-5,200 o/min.
|
| Pohon: |
Vzadu montovaná 6.st BorgWarner dvojspojková polo automatická prevodovka, ATTESA E-TS® All-Wheel Drive systém (AWD)
|
| Podvozok: |
kotúčové brzdy p/z Nissan/Brembo 15" na oboch nápravách
|
| Kolesá: |
255/40ZRF20 (predok), 285/35ZRF20 (zadok) |
| Rozmery a hmotnosti: |
dĺžka 4,655 mm, šírka 1,895 mm, výška 1,370 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 740 kg
|
| Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 310 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 3,5 s
|
| Cena: |
Základný model - od 86 600 €
|
Vyjadrite svoj názor
-
mor_PH_eus 1.11.2011 21:21:29
10/10 Hodnotenie u mňa, ak by som vyhral XYZ milionov € na lotte, aj tak by som si kupil "len" toto auto a nie dáky Veyron a tak podobne...
-
GTR Edition 15.5.2011 16:40:51
toto auto by predbehla skoda enbecka alebo skoda 100 takze ja som take pomale auto uz davno nevidel a nepaci sa mia ani interier ani exterier takze moje hodnotenie je 0* = SROT
-
Toto auto by predbehla embéčka, tvrdíš GTR Edition? K sakru, netušil som, že bratia češi vyrobili auto, čo dalo "Ring" pod 7.26, čo je čas Nissanu GT-R. Ale ty vieš asi niečo, čo my ostatní nie, že ?
-
Miso Trencin 4.11.2010 00:55:46
pride mi dost amaterske...opisat test takto jednotvarne...pripominalo mi to predajcu ktory ma za ciel vychvalit auto do nebies..chybala mi kritika..kazde auto ma slabiny a myslim ze aj tie ludi zaujimaju.to ze je to rychle auto,to je kazdemu jasne a parametre si najde kazdy na oficialnej stranke.chybali mi nejake trefne postrehy bez zaujatosti.a opis negativnych vlastnosti.
-
MaroS TS 4.11.2010 06:44:55
Miso, v prvom rade, toto nie je test, ale JAZDA. Nissan GT-R sme mali na vyskúšanie cca na 2h, preto neobsahuje tradičné prvky, aké naše videotesty majú. Toto je len ochutnávka GT-R.
-
Kam sa chlapci hrabete . autotube.cz
-
Michal Č. 8.6.2010 21:35:51
(budem hovorit o videu,nie o clanku)Reportaz dobra ale trocha suchaa,nejde o jazdu pod plnym plynom,zvuk vyfuku za autom,aj ked to by urcite kazdy tiez uvital,chyba tomu stava,ten uvod je ako prihovor primatora napisany uz 4roky vopred,chcelo by to viac spontannosti,viac sa odviazat,nebat sa aj tvrdej kritiky,repotaz obsahuje vela zbytocnych faktov o ktorych myslim kazdy z nas davno vie a uz ich pocul asi 20krat,samozrejme respektujem,je to pre siroku skupinu ludia a proste to tak musi byt.Dalej prepacne ale praca s kamerou a strih je na urovni pokrocileho ale stale amatera(studoval som obrazovu a zvukovu techniku,takze bohuzial som narocna osoba: D ),je mi jasne ze nie ste televizna relacia ale napr. fotky viete robit perfektne,keby bola kamera a strih na podobnej urovni,je to radost pozerat.Citujem \"Pre nas je priorita jasna: dat vam viac, ako dokaze dat akykolvek iny slovensky web alebo papierovy casopis\" o clanku je to cista pravda v tom smere sa neda nic vytknut,ale ohladom videa-nie.Je mi jasne ze video neni priorita a je zbytocne aby sa v nom opakovalo to iste co je v clanku,ale ten ma gule,ma stavu,vsetko to co mi vo videu chyba.
-
Michal: Zdravim Ta. Vdaka sa rozsiahlejsiu kritiku a podrobnejsi komentar. S taziskom tvojho prispevku suhlasim, no odhalim par internych faktov. Nase nastrojove vybavenie, co sa kamery tyka, nie je nic moc, ale uz mame k dispozicii aj skvelu kamerku GoPro, v plane je zaobstaranie vykonnejsej hlavnej kamery, kde sa bude moct naplno prejavit nasa kreativita. :) Zatial sme limitovani technikou. Nasou prioritou je jednoznacne robit videa ako prvotny zdroj informacii, text bude ako doplnenie. Suhlasim s tym, ze je to prilis strojene a uhladene, aj na tom zapracujeme, chce to este par chvil :). V blizkej buducnosti na vas, citatelov TS.sk, caka veela pozitivnych zmien. Mame tie najvyssie ambicie a chceme uspokojit hlad po kvalite zo strany vas, narocnych citatelov. PS: Vdaka za pozitivne hodnotenie kvality fotiek, snazim sa! :D Pekny zbytok dna vsetkym...
-
Michal Č. 8.6.2010 23:43:01
V tom pripade sa tesim.Som zvedavy,pretoze ta kreativita a styl su na fotkach jasne,ale vo videu chybaju.Mal by som par tipov ale nejdem kecat do roboty,kazdemu sa paci nieco ine.Inak viem ze ste sa k tomu asi nedostali ale vo vacsine testov o tom nepisu,co ten zvuk od bose?Inak cena,videl som ho v cz za 1 500 000kč a to uz znie dost zaujimavo.Dalej co realna spotreba?pri tejto cenovej skupine a fakte ze auto sa da vyuzivat denne by ma to zaujimalo.
-
Peter TS 9.6.2010 08:44:13
Ahoj Michal, video uz bolo komentovane, momentalne robime maximum v ramci danych moznosti (ci uz casovych alebo materialnych), vieme ze je sa kde zlepsovat. K tomu audiu - stavim sa o cokolvek, ze keby si mal v rukach toto auto na dve hodiny tak by ta ani NENAPADLO zapnut radio. To bolo defacto to prve, co sme spravili po nastartovani - uplne sme ho vypli, zbytocne by nam kazilo zazitok z jazdy :) Spotreba bola tiez zial nieco, co nas pocas tych dvoch hodin nie velmi trapila. Najma kvoli tomu, ze sme vela tocili a fotili a tym padom posuvali auto hore dole po parkovisku alebo si naopak vychutnavali skvelu dynamiku. taka spotreba by nemala ziadnu vypovednu hodnotu. Preto sa to vola jazda, ze sme mali iba kratku moznost ochutnat toto auto. Kiezby sme ho raz dostali na test, to by sa diali veci :)
-
Michal Č. 9.6.2010 10:26:24
Samozrejme ze za 2hod jazdy by som to autoradio nezapol ani raz,som predsa normalny clovek: ) ale myslel som ci ste sa k tomu nahodou nedostali pri stati na parkovisku alebo podobne.Chapem \"je to ako pozerat porno koli zapletke\" ale nenajdes skoro ani jeden clanok kde by sa tomu venovali.Predsa len ked si zoberies ze auto sa da kludne vyuzivat aj na dlhsie cesty.Milujem jeho zvuk(za ten by som bol ochotny aj platit) ale tiez si rad vychutnam kvalitne audio a chalani od bose niesu ziadna amatercina,to vieme vsetci.Spotrebu udava nissan nieco okolo 11l ale zaujimala by ma skor realita,ked sa clovek snazi,aj ked povedzme si uprimne,pri tomto aute je plynovy pedal navykovejsi ako nikotin ale nissan sa pri vyvoji dost ohanal slovami nizka spotreba a velmy nizke emisie(samozrejme slovo nizka musime brat z rezervou,predsa len 3,8l neo°ebes).Chapem ze moznosti su obmedzene ale siroko daleko nenajdete ani jeden dlhodobejsi a podrobny test tohto auta,kazdy ho testuje,ako spravny supersport,na okruhu ale toto je zaroven auto na kazdy den(co sa napr. o porsche 911,audi R8 a podobne moc povedat neda)a prave tento pohlad na vec mi pri testoch chyba,chapete ma?ale to by chcelo naozaj dlhodoby test a pevne dufam ze aj to sa vam raz podari.
-
Lacospeed 9.6.2010 11:03:13
Sorry Michal, ale dost nechapem Tvoje otazky na audio. Keby to nehralo dobre, tak si to ako nekupis hej?
Ked uz si taky praktik, tak tu mas nejake info specialne pre Teba: na zadnych sedadlach to ma Isofix, do kufra sa vojde poskladany kociar, v interieri pri jazde vsetko vrzga, dlhodoba priemerna spotreba 22 - 25 l/100km. Informacie majitela z Ceska, najazdene asi 25 tis. km.
Ked si myslis, ze 911 nie je auto na kazdy den, tak si uuuplne mimo. Je urcite na to lepsia ako GT-R, ktoreho prevadzka Ta bude stat x-krat viac. Howgh
-
Michal Č. 9.6.2010 21:23:38
No jasne ze koli zlemu audiu to nekupim: DD Dakujem,taketo informacie sa takzo hladaju.To vrzganie zamrzi,spotreba,no dalo sa cakat.Niekto je na porsche,niekto na gt-r.
-
Peter TS 9.6.2010 10:56:02
musis sa na to pozriet aj z druhej strany. Dlhodoby test takehoto auta maju tak maximalne v USA, nikde inde. Jednoducho ceskoslovenska realita nepusti takze dufat, ze taketo auto daju SK novinarom bez dozoru na niekolko dni je cista utopia. Zrazu by bol kazdy jeden pretekar s ambiciou pokorit Nurburgring pod 7 minut... A uprimne, kolko slovenskych novinarov poznas, co aktivne jazdia preteky, alebo aspon maju realne dlhodobe skusenosti so sportovymi autami (octavia RS sa tam samozrejme nepocita). Perlicka je, ze dokonca ani pri oficialnom predstaveni GTR v Blave si ziaden pozvany novinar ani len nemohol zasoferovat toto auto, maximalne sa zviest len na sedadle spolujazdca. Ale ja sa nedivim, to su zial skusenosti importerov. Takze aj preto sme vdacni za takuto niekolkohodinovu moznost, aj ked pre nas extremne kratku. Preto by som chcel, aby ste chapali limity ktore sme pri spracovani tohto matrosu mali. Jednoducho sme vytrieskali maximum z minima a veci ako radio alebo spotreba... to fakt ze nie :) Ale Bose je pani znacka, takze ocakavat cokolvek pod "vynikajuce" je zbytocne. K spotrebe - kto ma takmer 100 000 euro na taketo auto, ma aj na jeho apetit (a to nie len v litroch benzinu). Ved si len zober, co musia stat tieto spickove 20" pneumatiky co ma GTR...
-
Michal Č. 9.6.2010 21:52:37
Proste kruta realita.O pneumatiky nemam az taku starost,tie si viem zohnat za dobru cenu ale predsa len tie naklady su dost velke,este ked si zoberies ze urcite s nim raz za cas zajdes na okruh.Tazka dilema ci nieco taketo,alebo dve auta,na normalnu prevadzku a na vyblaznenie nieco ako atom,alebo SR3.Ale to este neni aktualne.
-
To ste boli u Micanka, alebo pri motokarovej drahe? Dvojdielne kotuce su seria?
Moj skor negativny nazor na vzhlad 35ky je znamy, nebudem sa tu opat predvadzat.
Zacnem pozitvami: stelovanie volantu s palubkou je super a skvele je, ze vyrezy v sedackach na 4 body su oplastovane. Je to drobnost, ale komu pasy narezali sedany, ten pochopi...
Teraz k zaporom, nech sa na mna nehnevaju, ale ako pisem tieto riadky mam vedla seba Logiech G25 volant a teda....moc rozdiel v tom nie je. Celkovo mi ladenie pripomina pc periferie spred cca 5 rokov. Mimoriadne rusivo posobia okruhle vetraky.
Exterier je tak neuprosne fadny, ze jedine biela farba zaujme. Takto to supersport nebude.
Pozitivna je cena a co to auto dokaze. Sice stale je moj favorit ZR1 posl generacie, ale toto je druhy voz, kde mali rozum pri cenotvorbe a je do voza aj do koca, ako sa hovori. Je to jednoznacne rozmunejsia alternativa, ako kupit nieco zo supersportov a potom vahat, ci moze ist po posolenej ceste. Len ten vzhlad... kurnik, kto dostal napad strihnut Prius s Bentley GT a pridat tam par ostrych hran? :)
Peto, Lambo vyraba supersporty len par rokov? Kedy si sa narodil? :)))))))))))))))))
-
Peter TS 9.6.2010 08:48:25
Erik hehe ano, lambo tu uz nejaky ten rocik je, skor mi islo o podstatu veci, ale sak chapeme sa :) apropo ZR1 vs GTR. Mam taky silny dojem ze GTR ma viac oslovuje po akejkolvek stranke, pripada mi viac uzivatelsky privetive a pouzitelnejsie na kazdy den. Ale ZR1 by som rad skusil, zatial sa mi to nepodarilo. Ak ti jedna pristane v garazi tak pis :)
-
Nič nenahradí skutočný zažitok, každy kto niečo podobne zažije je z toho paf, niečo ako ked ma kamarat previezol na R1tke, proste to sa absolutne neda opisať to sa musí zažiť, takže ťažko to popisať v pár vetách.
Ja som sa previezol a šoferoval v GTRku len asi 20km na dialnici medzi BB-ZV, v plnej premavke, a poviem Vám mali sme tam 4 x po 285km/h, nebolo ani kde ani kedy ale to auto nema problém, navyše človek sa citi vo vnutry ako v A6tke, jazda slovensko - španielsko a späť by nebol problem, proste je to delo a raz ked budem velky budem take mať :-)
-
peto: uz chapem tie reci o oblickach a predaji IS :-D aj ja by som do toho siel :-D
-
Peter TS 8.6.2010 09:42:29
Bruni haha, konecne :)
-
Peter TS 8.6.2010 07:25:38
Caf Laco, citaj pozorne, je tam JAZDA. Schvalne to davame hned to nadpisu, aby bolo jasne, aky styl mas cakat. A prave preto pisem tie veci co pisem, cize aj o tom radeni. Dokonca ani profici na okruhu neradili manualne. A hlavne kvoli tomu, ze sme mali na jazdu iba tak kratky cas, sme sa snazili si auto vychutnat komplexne, tj zobrat ho na rozne druhy ciest, skusit rozne rezimy jazd atd, cize nie len nakladacka. Tu sme si uzili den predtym a skutocne si myslim, ze nikto z nas sa nema sancu ani len priblizit tomu, co sme vtedy zazili, ale ved napokon to aj hovorim vo videu... Odhliadnuc od toho, ze toto uz je na normalnych cestach za normalnych okolnosti. a to je prave pozicia, v akej bude GT-R 99% svojho zivota...
-
Lacospeed 8.6.2010 10:37:05
Cital som pozorne a v nadpise videa je "Test GT-R". To je jedno, nejdeme sa tu hrat o slovicka. Jasne, skuste ho v roznych rezimoch jazdy, ale to ste nemohli pre nas citatelov urobit jeden poriadny odpal alebo zvuk vyfuku? Vy ste si to auto asi uzili, ale do videa ste nepreniesli ani stipku nadsenia. Ano je to univerzalne auto a ciastocne ma plnit ulohu granturisma. 99% bude na normalnych cestach, 1% na okruhu. Ale z tych 99% bude 60% palba po okreskach! Ako si pisal, to auto je strela zem-zem, to si kupi znalec a nadsenec, nie penzista, aby sa v tom natriasal. Nevravim vypnut stabilizaciu a jazdit bokom, ale aspon jeden rychlejsi prejazd a potom plny kotol kvoli zvuku. V okoli Brnenskeho okruhu na to cesty su.
No nic, tak ja uz nebuzerujem, mam len iny nazor. Asi to budem musiet zacat robit ja, aby mi to vyhovovalo ;-)
-
Peter TS 8.6.2010 12:48:41
Caf Laci, hned na uvod jedna vec - kazda takato poznamka ktora je k testu, aj ked kriticka, nas posuva dalej. Takze dakujeme za tvoj feedback. Ver, ze keby sa dalo a bolo by to mozne, tak z "testu" GT-R spravime telenovelu, ale zial, okolnosti ani podmienky nam to neumoznovali a neumoznuju. Pre nas je priorita jasna: dat vam viac, ako dokaze dat akykolvek iny slovensky web alebo papierovy casopis. Ja viem, vsetci mame napozerane TopGear a BestMotoring a keby sa dalo, chceli by sme robit rovnake supy. Zial neda sa, aspon nateraz nie... K samotnej jazde: skutocne sme boli pod stalym dohladom cloveka z nissanu CR/SR a mali sme povodne 30 minut (citas dobre!) na zvezenie. Ani sa im necudujem, kedze priemerny novinar v nasich koncinach vyprodukuje aj o takomto aute max jeden clanocek a prilozi tak akurat fabricku fotku pre efekt. My na to ideme samozrejme inak a aj preto sa tento povodne planovany cas pretiahol vdaka pochopeniu ludi z Nissanu niekolkonasobne. Ale aj to je pre nas malo. Ale sme vdacni aj za to, pretoze akakolvek skusenost s GT-R je uzasna. V kazdom pripade, onedlho vam predstavime jedno zlepsenie, ktore umozni aj vam citatelom sa priamo zapojit do testu. A ako? To si pockajte :)
-
Lacospeed 8.6.2010 14:55:48
Snazim sa pri kritike zamyslat nad vasimi realnymi moznostami, inak by to bolo samozrejme nefer. Ako som pisal, necakal som drifty ani supu ako BestMotoring, ale aspon nejaky naznak v ramci moznosti. Mozno to nemozem posudit objektivne, kym nebudem sam pred kamerou, uznavam. Ale casto sa mi zda, ze to nie je o obmedzenych moznostiach (na ktore sa da vzdy vyhovorit), ale o nedostatku fantazie. Podla mna nic z toho, co som dole uviedol, nebolo nerealne. Kludne by som ozelel statiku na parkovisku, nastavovanie volantu a keci okolo a venoval cas jednemu launchu s kamerou za vyfukom alebo na otackomer a tachometer.
Co sa tyka zapajania do testov, tak so mnou na 100% pocitajte, pretoze ja uz onedlho planujem prejst na "druhu stranu barikady" ;-)
-
Laco, ahoj. Dik za komenty. Neviem, ako dlho sledujes TopSpeed, no uz asi pol roka nastal vyraznejsi odklon od povodneho smerovania portalu orientovaneho vylucne na pozitkarske jazdy a emociami natrieskane reportaze, testy. Dovod je jednoduchy, nazorova a myslienkova pluralita. Cielovka v tomto pripade je prilis uzka a pokial chceme robit aspon za naklady, musime ist nepopularnou cestou. Verim, ze je to len docasne riesnie a opat sa vratime k ozajstnej podstate TopSpeedu ako takeho. Vela veci by som osobne robil inak, napadov je tiez more, no clovek potrebuje poznat aj vsetky okrajove podmienky vplyvajuce na vysledny produkt, ktory vidite. Napis mi este prosim, ze co si myslel tou druhou stranou barikady :). Thx!
-
Lacospeed 8.6.2010 18:07:29
Cau Andrej, viem o com hovoris, ale v tomto pripade to nespravne adresujes :-) Bavime sa tu o konkretnom materiali, nie o smerovani portalu. V tomto pripade ide o Nissan GT-R, nie o Kiu Ceed, takze v tom kontexte som aj smeroval moje poznamky.
Inak mi je jasne, ze sa nedaju testovat len GT-R, RS, AMG, M a pod. To by som vam ani nikdy nevycital. Slovensky trh je maly a este z toho maleho trhu cielit na jeden malicky segment, to by asi neuzivilo nikoho. Takze mi je jasne, ze masove materialy zrejme musia "zasponzorovat" exkluzivne testy. Prave preto, ze test takeho auta ako GT-R je ceresnickou na torte, je skoda premrhat prilezitost. Nevravim, ze je to bolo uplne odveci, ale urobil by som to inak a napisal som uz ako.
Tou barikadou som myslel, ze z citatela sa chcem pasovat do role redaktora, vrie to vo mne uz velmi dlho, viem ze to je moje poslanie ;-)
-
Lacospeed 8.6.2010 01:02:54
Prv som si hovoril: No do p... co to vidim, test GT-R ?! Ale po precitani a zhliadnuti, priznam sa, ze som cakal viac. Je mi blbe vas kritizovat, ked ste mali tak malo casu. Asi by som si mal vazit, ze ste vobec stihli video, ale potom to nenazyvajte test. Posobi to tak, ako keby nad vami cely cas stal majitel auta a zakazal vam sliapnut na plyn. Ani vytocenie motoru s kamerou za vyfukom, ani jeden poriadny rozbeh, ani jeden rychly prejazd popred kameru, nic. Na konci som aspon myslel, ze pri tom rozjazde das plny kotol, ale ani to nie. A vrchol je, ze napises, ze radit manualne vas prestane bavit. Poviem Ti, ze keby som mal GT-R na hodinu pre seba, tak mam manualny rezim cely cas. Proste test GT.R, v ktorom jazdis v automatickom rezime ako penzista, naco to je? Pre mna sklamanie, sorry.
-
ZMIJA 24.10.2010 11:09:02
Ahojte. Chcel by som tu trosku rozpisat moj nazor na TEST GTR. V prvom rade by som sa chcel podakovat Petovy a jeho ludom v tyme za to ze vobec vybavili toto auto na oboznamenie a tym nam mozu posuvat informacie o tomto uzasnom aute. Co sa tyka pripomienok ktore som tu cital preco sa tu nedalo zvuk vyfukov atd. Kazdy kto sa trosku pohybuje v tejto oblasti a v oblasti ze UVAZUJE o kupe tohto auta tak ma podstatne viac informacii o danom vozidle. a Preto chapem preco Peto tieto veci ani neriesil. Kazdy si musi uvedomit ze toto auto je supersport stvoreny predovsetkym na okruhy ale samozrejme aj na kazdodenne pouzivanie za co dik Nissanu ze take auto dali na trh. Je proto zbytocne hovorit o schopnostiach okruhovych a spravania sa v zatackach a o zvuku atd. To predsa vie kazdy ze to auto ma vyborne vlastnosti. Samozrejme nikto zo zahranicnych novinarov ktory mali GTR na test neriesili ako sa vozidlo sprava v rezime COMFORT pretoze nemaju take rozjebane cesty ako su na Slovensku. Prave preto by ma zaujmala tato informacia ako sa spravalo GTR v tomto rezime, nie pri rychej jazde ale pomalej, ako kopirovalo nerovnosti a "jamocky" ktore chovame na nasich cestach. Ci bolo pocut ze auto ma toho dost, ci bolo fakt komfortne atd. Mozno vypisat servisne ceny atd. Ja som si len tak zistoval v Nissan WIEN servise ze prehliadka po 2 000km je zadara, po 10 000 stoji 500EUR a po 20 000km je to 800 EUR. Dakujem a este raz dakujem ze tento clanok a zelam vela uspechov.
Ďalšie články
Predchádzajúci článok:
Škoda Fabia RS a RS Combi
Nasledujúci článok:
Honda CR-Z