Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Nissan postavil LMP1 prototyp GT-R LM Nismo ako predokolku. Na kolesá posielajú viac ako 1250 hybridných koní!

Nissan prišiel s niečím, čo mnohých prekvapilo. Postavili špeciál triedy LMP1, s ktorým budú počas sezóny 2015 štartovať vo World Endurance Championship, ktorého súčasťou je aj 24-hodinovka v Le Mans. Čím je prototyp taký výnimočný? Nissan špeciál pomenoval GT-R LM Nismo, no s Nissanom GT-R toho veľa spoločného nemá. Automobilka vsadila na úplne iný koncept ako konkurenti. Audi, Porsche i Toyota používajú hybridný systém, kde spaľovací motor poháňa zadné kolesá a elektromotor zase predné. Nissan však postavil čistú predokolku, ich pohonná jednotka poháňa len predné kolesá a nič viac!

Nissan GT-R LM Nismo

Nissan GT-R LM Nismo je hybridná predokolka

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nissan GT-R LM Nismo ťahá 3,0 litrový V6 prepĺňaný dvoma turbami, ktorý spojili s prednými kolesami 5-stupňovou sekvenčnou prevodovkou. Spaľovací motor poskytne autu 550 k. Na palube je však aj ERS (Energy Recovery System), ktorý dodá ďalších 700 k! Inžinieri Nissanu hovoria, že táto kombinácia dokáže spolu vyprodukovať viac ako 1250 k. Ľahko sa môže stať, že s takýmto výkonom bude GT-R LM Nismo najvýkonnejšie auto na štarte.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Netradičný koncept s predným pohonom má predné kolesá o 5 palcov širšie ako zadné.

Inžinieri umiestnili pohonnú jednotku za prednú nápravu a kabínu posunuli dozadu podobne, ako to poznáme z pretekárskeho DeltaWingu alebo Nissanu ZEOD RC. Tým že špeciál navrhli ako predokolku, vytvorili netradičnú konfiguráciu, predné kolesá sú so šírkou 14 palcov oveľa širšie ako zadné, ktorým stačí len 9 palcov. Vďaka nekonvenčnému dizajnu získali v zadnej časti veľa priestoru na hranie sa s aerodynamikou. Nezavadzia im tam žiadny hriadel, prevodovka, diferenciál, či polosi.

Nissan testoval GT-R LM Nismo na okruhu Circuit of the Americas v Austine, v Texase. S autom sa chcú zúčastniť celej sezóny WEC a samozrejme aj 24-hodinovky v Le Mans. S netradičným konceptom sa budú snažiť napodobniť Mazdu, ktorá s prototypom 787B v roku 1991 vyhrala Le Mans, ako doteraz jediná japonská automobilka. Nissan zatiaľ neoznámil kompletné jazdecké zloženie, poznáme len jedného pilota. Je ním dlhoročný testovací jazdec Ferrari, Marc Gené, ktorý má bohaté skúsenosti s vytrvalostným pretekaním, v roku 2009 vyhral 24-hodinovku v Le Mans s Peugeotom 908 HDi FAP.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: autoblog.com