Autonómne režimy nikdy nebudú mať pevné zastúpenie, pokiaľ sa ich prevádzka nezačne testovať v reálnej premávke. Bez toho sú to zatiaľ len nie veľmi spoľahlivé systémy, ktoré sa stále spoliehajú na vodiča. V ideálnom prípade by mal autonómny systém dokázať vyhodnotiť aj tie najkomplikovanejšie situácie.

Demonštratívny test v uliciach Londýna ukázal, ako bude v praxi fungovať systém Propilot v novom Leafe a modernizovanom Qashqai.

Do tohto stavu sa však musia autonómne systémy dostať postupným testovaním v reálnej premávke pod dohľadom skúsených technikov. Demonštratívny test v uliciach Londýna už prebehol.

Za volantom testovacích vozidiel budú zatiaľ sedieť len technici od Nissanu

Je to tiež po prvýkrát, čo Nissan začal s testom autonómneho režimu v premávke na území Európy. Vo verejnej premávke totiž technici od Nissanu testovali autonómny režim už v domácom Japonsku a USA.

Nissan po prvýkrát skúšal autonómny režim v uliciach Londýna

Systém využíva radary, laserové skenery či kamery

Spolujazdci na zadných sedadlách tak mali príležitosť vyskúšať si, ako vyzerá jazda bez pomoci vodiča. Systém využíva na svoju funkčnosť radar, laserové skenery, kamery alebo vysokorýchlostné počítačové čipy.

Demonštratívny test v uliciach Londýna ukázal, ako bude v praxi fungovať systém Propilot v novom Leafe a modernizovanom Qashqai. Tento systém už funguje v praxi v modeli Serena na japonskom trhu. Technici predpokladajú, že zmenu pruhov zvládne systém už na budúci rok a plne autonómnu jazdu v meste a na križovatkách v roku 2020.