Keď pred pár rokmi Honda oznámila ukončenie predaja typu Accord v Európe, mnohých to zarmútilo...
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Je mi trochu ľúto, že na trhu pomaly, ale isto zatieňujú SUV a crossovery tradičné štvordverové sedany. Roky rokúce to boli práve tieto autá, ktoré rozhýbali motorizmus vo všetkých krajinách sveta. Veľa automobiliek už pomaly upúšťa od vývoja týchto druhov karosérií.

Riadenie a podvozok

Predná náprava má hliníkovú nápravnicu, ku ktorej sú pripevnené spodné hliníkové spodné ramená v tvare L. Zadná náprava je typu Multilink. Silentbloky sú naplnené kvapalinou. Adaptívny podvozok s 2 stupňami bude štandardom pre všetky Accordy. Podvozok bude vyhodnocovať povrch každú sekundu 500-krát. Vodič si môže zvoliť medzi režimom Sport a Normal. Toto nastavenie bude vplývať aj na elektrický posilňovač riadenia s dvomi pastorkami, rovnaký, aký by ste našli v Civicu TypeR. Navyše sa zmení aj charakteristika automatickej prevodovky a odozva na plynový pedál. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
O návrate Accordu do Európy sa už nejaký čas v zákulisí šepká. Dokiaľ ju neuvidím v showroome, neuverím... 

Motory a prevodovky 

Pár strohých informácií o novinke uniklo už pred časom. Pod kapotou nebude nič väčšie ako 4 valec a všetky motory budú prepĺňané. Vystriedajú atmosférický V6 s objemom 3,5 litra, a 2,4 litrový štvorvalec 9. generácie.


Menší motor s objemom 1,5 litra vychádza z nám známeho agregátu aktuálnej generácie Civicu predávaného aj v Európe. Má jemne zvýšený výkon na 192 koní, ktorý je dostupný pri 5500 otáčkach za minútu. Najvyšší krútiaci moment 265 Nm motor poskytuje už od 1500 otáčok. 

Silnejší dvojliter s turbom je vernou kópiu motora Civicu TypeR 10. generácie. Na prvé počutie to znie fajn. Samozrejme, má iné naladenie. V pohodlnom sedane nie je dôvod mať tak ostrý agregát. Vďaka inému naladeniu má 254 koní a 369 Nm. Na maximálny výkon tiež potrebuje menšie otáčky. Dvojliter má vďaka turboregulácii max. krútiaci moment medzi 1500 - 4000 otáčkami. 


Motory sú spojené s tromi druhmi prevodoviek. Menší má základnú prevodovku CVT, pri verzii Sport je základ 6-stupňový manuál aj pri silnejšom motore. Dvojliter dostane novú prevodovku CVT s až 10 preddefinovanými stupňami, ktorá má o 11 % kratší stály pomer, ako v modeli Odyssey.

Trošku neskôr sa do predaja dostane aj hybrid. Zatiaľ je známe len toľko, že pod kapotou bude 2,0 litrový štvorvalec s atkinsonovým cyklom, ktorý bude doplnený o 2 elektromotory. Tie budú umiestnené pod podlahou, najmä v oblasti zadných sedadiel a kufra. Aké parametre a akú spotrebu bude mať táto verzia zatiaľ neuviedli.

Karoséria

V novom modeli je použitých o 29 % percent viac ultra ľahkej pevnostnej ocele a o 54 % viac pevnostnej ocele. Tým dosiahli zníženie hmotnosti o zhruba 80 kíl. Navyše torzná tuhosť karosérie sa tým zlepšila o 34 %. Predné A-stĺpiky sú o 20 % užšie, čo pozitívne vplýva na výhľad z vozidla.


Dizajnom sa Accord veľmi podobá menšiemu Civicu. Ale ani pri prvom letmom pohľade si ich nezameníte. Karoséria coupé pre túto generáciu zatiaľ nebude, ako tomu bolo doteraz pre americký trh zvykom. Dizajnéri sa preto pohrali so zadnými partiami auta, ktoré riadne zošikmili. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér a výbava 

Honda prichystala pre slabší model 6 úrovní výbav: LX, Sport, EX, EX-L, EX-L Navi a Touring; pre silnejší model iba 4: Sport, EX-L, EX-L Navi a Touring. Pripravovaná hybridná verzia bude mať 5 úrovní výbav. Base, EX, EX-L, EX-L Navi a Touring.


Interiér pôsobí plnohodnotne a na prvý letmý pohľad aj veľmi luxusne. Predné sedadlá sú navrhnuté úplne nanovo a poskytujú nastavenie v 12 smeroch. Predné sedadlá budú za príplatok aj odvetrávané. K novým sedadlám je prispôsobená aj nová lakťová opierka, ktorá je širšia a komfortnejšia. Auto je síce kratšie o pár centimetrov, ale vďaka dlhšiemu rázvoru náprav ponúka pre cestujúcich na zadných sedadlách až o 5 centimetrov viac miesta. 

Technológia Honda Sensing Safety bude pre štandardom pre každý model. Zahŕňa v sebe okrem iného systém automatického núdzového brzdenia, ktorý dokáže auto úplne zastaviť, systém pre jazdu v jazdných pruhoch, adaptívny tempomat, a systém rozpoznávania dopravného značenia.  
HondaLink v sebe zahŕňa systém e-Call, diaľkové zamykananie a odomykania, diaľkový štart vozidla, sledovanie ukradnutého auta, diagnostiku auta, zónové monitorovanie a kopec iného. Vo vnútri nebude chýbať ani Bluetooth, 4LTE,, Wi-FI. 6 palcový head-up displey bude v štandarde v ponuke len pre výbavu Touring.  
Stupne výbav majú odstupňovaný audiosystém. Zatiaľ čo stupeň LX má 4 reproduktory so 160 W, Sport a EX má reprákov 8 a výkon 180 W. EX-L a Touring má reproduktorov 10  a 450 W. 

Technológia Honda Sensing Safety bude štandardom pre každý model. Zahŕňa v sebe okrem iného systém automatického núdzového brzdenia, ktorý dokáže auto úplne zastaviť, systém pre jazdu v jazdných pruhoch, adaptívny tempomat a systém rozpoznávania dopravného značenia. 

HondaLink v sebe zahŕňa systém e-Call, diaľkové zamykanie a odomykanie, diaľkový štart vozidla, sledovanie ukradnutého auta, diagnostiku auta, zónové monitorovanie a kopec iného. Vo vnútri nebude chýbať ani Bluetooth, 4LTE, Wi-FI. 6-palcový head-up displej bude v štandarde v ponuke len pre výbavu Touring.  
 
Stupne výbav majú odstupňovaný audiosystém. Zatiaľ čo stupeň LX má 4 reproduktory so 160 W, Sport a EX má reprákov 8 a výkon 180 W. EX-L a Touring má reproduktorov 10 a 450 W. 

Záver

Som si takmer istý, že nová Honda Accord má rovnako ako nová Toyota Camry v Amerike ustlané na ružiach. Môže za to veľmi dobrá dlhoročná reputácia oboch modelov, čo dokazujú aj veľmi vysoké predajné čísla. Myslíte si, že by s týmto modelom zabodovala Honda v Európe?  Ja si myslím, že áno. Museli by ale prísť aj s kombíkom.

Už niekoľko mesiacov zaznievajú informácie o tom, že Honda plánuje iba jeden model segmentu D pre Ameriku aj pre Európu. Doteraz sa tieto auta medzi sebou líšili viac než dosť. Pravdepodobne skúšajú zahrať rovnakú hru, ako v prípade nového Civicu, ktorého aktuálna generácia je globálny model.

MYSLÍTE SI, ŽE BY NOVÁ HONDA ACCORD ŽALA ÚSPECHY AJ V EURÓPE?
  • Áno ( 90% )

     

  • Nie ( 10% )

     

Odpovedalo 303 ľudí