Novinku predstavili Japonci už minulý rok, jej oficiálne dodanie k zákazníkom naplánovali až na tento. Reč je o Mazde CX-5, ktorú automobilka predstavila v krásnych častiach talianskeho Toskánska. Po európskej premiére na autosalóne v Ženeve je tak novinka od Mazdy pripravená útočiť na konkurentov stredne veľkých SUV. Podľa nás bola pôvodná verzia jedným z najlepších áut svojej triedy a vlastne prvým z radu Skyactiv.

Predchodca je na trhu od roku 2012. Iné značky by urobili veľkú modernizáciu. Mazda však má nezvyčajne už po 5-tich rokoch novú generáciu. Novinka vyznáva dizajnový štýl Mazda Kodo a naozaj jej to mimoriadne pristane.

V interiéri môže byť za príplatok dostupný nový 7-palcový centrálny displej alebo Bose audiosystém. Do výbavy pribudol tiež vyhrievaný volant, alebo vyhrievané čelné sklo pod stieračmi.

Interiér je tichší, pohodlnejší a ergonomickejší, ako v prvej generácii. Do príplatkovej opcie sa dostane tiež head-up displej, čo je u Mazdy novinka. Výroba novinky začala už v decembri v Japonsku, do Európy majú k predajcom doraziť prvé kusy v máji. Podľa Mazdy sa z prvej generácie predalo až 1,5 milióna kusov a v súčasnosti predstavuje jej ročný predaj až 25 % z celosvetových tržieb značky. To len potvrdzuje, že sa jedná o veľmi vydarené auto.

Mazda CX-5 v druhej generácii prichádza na trh 5 rokov po predstavení tej prvej.

Novinka má viacero nových dizajnových čŕt, ktoré ju približujú k najnovšiemu trendu iných modelov od Mazdy. Veľká predná maska sa efektne spája s horizontálne umiestnenými prednými svetlometmi. Tie môžu byť vybavené LED technológiou. Karoséria je o 15 % tuhšia v torznom krútení voči predchodcovi.

Na výber sú 17- až 19-palcové disky a 9 rôznych farebných odtieňov karosérie. V interiéri môže byť za príplatok dostupný nový 7-palcový centrálny displej alebo Bose audiosystém. Do výbavy pribudol tiež vyhrievaný volant alebo vyhrievané čelné sklo pod stieračmi.

K dispozícii budú na začiatku 3 motory, dva zážihové a jeden vznetový.

Ponuka motorov štartuje na 2,0-litrovej zážihovej jednotke s maximálnym výkonom 121 kW (165 k), prípadne 118 kW (160 k) vo verzii AWD. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 210, respektíve 208 Nm. Výkonnejší variant s 2,5-litrovým zdvihovým objemom ponúkne 142 kW (194 k) a je dostupný len s pohonom AWD. Protipólom je 2,2-litrová vznetová jednotka Skyactiv-D.

Tá je k dispozícii v dvoch výkonových verziách 110 kW (150 k) alebo 128 kW (175 k). Krútiaci moment má maximálnu hodnotu 380 a 420 Nm. Na výber je 6-stupňová manuálna alebo 6-stupňová automatická prevodovka. Najsilnejší diesel je v ponuke len ako štvorkolka, slabšie motory sú v sérii s pohonom prednej nápravy a za príplatok je dostupný pohon AWD.

Interiér je podľa konštruktérov tichší a útulnejší.

Plná nálož asistenčných systémov nesklame žiadneho priaznivca novodobých technológií. Mazda ponúkne adaptívny tempomat, adaptívne LED svetlá alebo rôznych asistentov jazdy (asistent mŕtveho uhlu alebo asistent pre jazdu v jazdných pruhoch). K dispozícii bude aj upozorňovanie na dopravné značky. Ceny na našom trhu štartujú od 22 900 €.