Zovňajšok novej Toyoty Avensis, či už vo verzii sedan alebo Touring Sports, sa nesie v duchu dizajnovej témy „energická elegancia“, ktorá predstavuje spojenie výraznejšieho, dynamickejšieho vzhľadu s väčšou eleganciou a prestížou. My môžeme dizajnovú zmenu označiť za pozitívnu. K zväčšeniu celkovej dĺžky vozidla o 40 mm prispela nová predná časť karosérie, ktorá je pôsobivým stvárnením druhej generácie dizajnového jazyka Toyota Under Priority, zdôrazňujúceho dolné partie, s „ostrým“ stylingom Keen Look. Logo značky Toyota sa nápadnejšie vyníma na menšej, no agresívnejšej hornej časti masky chladiča. Do masky chladiča je zasadený chrómový ozdobný pásik, ktorý po stranách lemujú nové svetlomety s technológiou LED. Svetlomety majú LED svetlá na denné svietenie.


Technici sa tiež zamerali na lepšie odhlučnenie Avensisu. Nové, hrubšie materiály lepšie pohlcujú hluk a k lepšej zvukovej izolácii prispieva aj väčšie množstvo hrubších a širších tesnení v rôznych častiach karosérie. Varianty so vznetovým motorom majú izoláciu kapoty vyrobenú z hrubšieho a hustejšieho materiálu, hrubší a väčší spodný izolačný kryt motora a prídavný podvozkový tlmiaci plát.

Toyota Avensis facelift

Avensis po facelifte výrazne opeknel

Nový Avensis ponúka nový sortiment pohonných jednotiek, ktoré by mali priniesť nižšiu spotrebu paliva. Navyše vďaka zdokonaleniu konštrukcie karosérie, systému zavesenia kolies a posilňovača riadenia sa môžu všetky verzie tohto modelu popýšiť vyšším jazdným komfortom a lepšou ovládateľnosťou.

Pätica pohonných jednotiek

Nechýbajú dva vznetové motory, pričom v oboch prípadoch ide o novinku: 1,6-litrový motor D 4D s výkonom 112 k/82 kW a 2,0-litrový motor D 4D s výkonom 143 k/105 kW, prvýkrát použitý vo vozidle značky Toyota. Motor 1,6 D-4D má emisie CO2 len 108 g/km, čo je o 11 g/km menej než v prípade jeho 2,0-litrového predchodcu, kým hodnota 119 g/km pri novom 2,0-litrovom motore predstavuje výrazné zníženie (o 24 g/km) oproti 2,2-litrovému predchodcovi.

avensis 2015

Zmenou prešiel aj interiér

Rozsiahlymi úpravami prešli aj v súčasnosti používané zážihové motory VALVEMATIC s objemom 1,6, 1,8 a 2,0 litra. Každý z nich teraz spĺňa emisnú normu Euro 6.

Štvorvalcový zážihový motor VALVEMATIC s objemom 1 598 cm3 so 16-ventilovou technikou a rozvodmi DOHC vyvinie maximálny výkon 132 k/97 kW pri 6 400 ot./min a krútiaci moment 160 Nm pri 4 400 ot./min. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dokáže novému Avensisu udeliť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 200 km/h. Priemernú spotrebu paliva sa podarilo znížiť zo 6,5 na 6,1 l/100 km, pričom emisie CO2 klesli o 8 g/km na hodnotu 142 g/km.


Štvorvalcový 16-ventilový motor VALVEMATIC so zdvihovým objemom 1798 cm3 s rozvodmi DOHC, kombinovaný buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s výrazne vylepšenou prevodovkou CVT, dosahuje maximálny výkon 147 k/108 kW pri 6 400 ot./min a krútiaci moment 180 Nm pri 3 800 ot./min. Avensis s ním dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy (s prevodovkou CVT za 10,4 s) a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 200 km/h. Priemernú spotrebu paliva sa podarilo znížiť o 0,5 l/100 km na 6,0 l/100 km, pričom emisie CO2 klesli o 13 g/km na hodnotu 139 g/km.


V kombinácii s prepracovanou prevodovkou CVT dokáže 4-valcový motor VALVEMATIC s objemom 1 986 cm3 so 16-ventilovou technikou a rozvodmi DOHC vyvinúť maximálny výkon 152 k/112 kW pri 6 200 ot./min a krútiaci moment 196 Nm pri 3 800 ot./min. S týmto motorom pod kapotou akceleruje Avensis z 0 na 100 km/h za 10,0 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 205 km/h. Priemernú spotrebu paliva sa podarilo znížiť zo 6,9 na 6,1 l/100 km, pričom emisie CO2 klesli až o 18 g/km na hodnotu 142 g/km.
R

Rozsiahle úpravy na prevodovkách CVT, kombinovaných s 1,8- a 2,0-litrovými motormi VALVEMATIC, prispeli k zníženiu spotreby paliva až štyrmi percentami. Úpravy však priniesli nielen zvýšenie účinnosti, ale aj tichší chod, lepšiu odozvu na pohyby plynového pedála, lepší pocit pri radení a lepšiu hnaciu schopnosť. Prepracované prevodovky obsahujú rôzne novovyvinuté prvky, konkrétne menič krútiaceho momentu, systém plynulej regulácie prevodu, olejové čerpadlo, redukčné a diferenciálové prevody, hydraulickú riadiacu jednotku, kvapalinu v systéme CVT a ohrievač kvapaliny.


Výrazne omladenú Toyotu Avensis kúpite už od 22 970 € (resp. 23 670 € za kombi) vo verzii 1,6 Valvematic a výbave Live. Najlacnejšiu dieslovú verziu s motorom 1,6 D-4D, kúpite od 23 500 €. Najvýkonnejšiu verziu 2,0 Valvematic v najvyššej výbave Executive kúpite za 31 900 € (resp. 33 200 € za kombi).

Zdroj: tlačová správa