Puritália môže dosiahnuť pomer hmotnosti a výkonu až 2,4 kg/kW.

Puritalia môže dosiahnuť pomer hmotnosti a výkonu až 2,4 kg/kW.

Taliani brali hneď vo svojom prvom projekte inšpiráciu z klasickej Shelby Cobry zo šesťdesiatych rokov minulého storočia.

Puritalia 427 je dlhá 4350 mm, široká 1952 mm a vysoká 1255 mm s rázvorom kolies 2601 mm. Roadster stojí na 19 alebo 20 palcových zliatinových kolesách. Výrobca sľubuje hmotnosť len 1090 kg, ktorú ideálne rozloží v pomere 50:50. Základom malého roadstra je hliníkový polomonokok. Vpredu a vzadu ho dopĺňajú pomocné oceľové výstuže. Nízku hmotnosť konštruktéri dosiahli aj použitím kompozitných materiálov.

Do koloritu tohto auta krásne sedí agresívny dizajn. Vidieť, že auto vzniklo v Taliansku. Pohľad na neho má v nás proste vyvolať emóciu. O jazdných vlastnostiach novinky zatiaľ nebola reč. Podvozok má dvojité lichobežníkové zavesenie kolies, stabilizátory a nastaviteľné tlmiče.

Sympatický roadster od nového výrobcu vždy poteší. Vyzerá to tak, že Puritalia 427 bude mať poriadny výkon, ktorý bude musieť pracovať s nízkou hmotnosťou.
Puritalia sa nepáči každému. Zadná časť môže pripomínať Nissan 370Z.

Puritalia sa nepáči každému. Zadná časť môže pripomínať Nissan 370Z.

Pod prednou kapotou bude pracovať 5,0 litrový osemvalec, ktorý pochádza z aktuálneho Mustangu Boss 302. Aj legendárnu Cobru poháňal osemvalec, ktorý ale mal objem až 7 litrov. Väčšou zaujímavosťou je fakt, že výrobca plánuje ponúkať preplňovanú a aj atmosférickú verziu.

Puritalia 427, ktorej bude chýbať kompresor dosiahne maximálny výkon 326 kW (445 k) pri 6500 otáčkach spolu s krútiacim momentom 530 Nm pri 4250 otáčkach. Výkonnejšia preplňovaná verzia dosiahne až 445 kW (605 k) pri 7000 otáčkach. V tomto prípade je k dispozícii pri 4500 otáčkach maximálny krútiaci moment 640 Nm.

Ručná výroba Puritaliu 427 určite predraží. Na druhej strane sa takmer isto nájdu ľudia, ktorí budú ochotní za to zaplatiť.

Ručná výroba Puritaliu 427 určite predraží. Na druhej strane sa takmer isto nájdu ľudia, ktorí budú ochotní za to zaplatiť.

Je úplne jedno, akú motorizáciu by ste si vybrali, v každom prípade by ste museli používať 6 stupňovú manuálnu prevodovku so zosilnenou spojkou. Okrem samosvorného diferenciálu má Puritalia brzdy Brembo s kotúčmi 380 a 345 mm so štvor a šesťpiestovými strmeňmi.

Tvorcovia Puritalie 427 zabudli na jednu dôležitú vec. Nezverejnili cenu. Ale keďže celé auto bude vyrobené ručne, nečakajme žiaden namakaný ľudový roadster. Novinka bude mať skôr vyššiu cenovku, ako by sme chceli. Výroba podľa všetkého začne v roku 2013.

Puritalia 427

Puritalia 427