Audi SQ7 bolo prvým produktom značky, ktoré využívalo 48 V elektrický systém. Ten roztáča elektrický kompresor pre zlepšenie akcelerácie v nízkych rýchlostiach. Nové Audi A8 príde so 48 V systémom sériovo. Na začiatok ho dostanú modely s motormi V6. V prípade novej Audi A8 však nebude elektrický 48 V systém roztáčať kompresor, ale pomáha štartovať motor.

V novom Audi A8 bude 48 V elektrický systém slúžiť ako primárny. Takzvaný BAS (belt alternator starter – systém so štartérom, ktorý roztáča motor cez remeň) bude mať vodou chladený 48 V alternátor-štartér, ktorý dopĺňa pôvodný štartér. Ten je podľa Audi potrebný len pri štartovaní studeného motora.

Konštruktéri plánujú navrhnúť systém tak, aby vypínal motor pri pustení plynu vždy v rozmedzí od 55 do 160 km/h.

Audi plánuje v novom A8 vypínať motor nielen počas státia, ale aj počas jazdy. Automobilka to plánuje takmer vždy, keď vodič pustí pedál akcelerátora.

48 V systém bude súčasťou každej novej Audi A8 s trojlitrovým zážihovým alebo vznetovým motorom.

Počet štartovacích cyklov by tak výrazne zvýšil nároky na pôvodný štartér. Preto bude novinku štartovať len pri studenom štarte, všetky ostatné štarty vykoná práve alternátor-štartér, ktorý bude spojený s kľukovým hriadeľom cez drážkovaný remeň.

Konštruktéri plánujú navrhnúť systém tak, aby vypínal motor vždy pri pustení plynu v rozmedzí od 55 do 160 km/h. Maximálne však zostane vypnutý 40 sekúnd, po tejto dobe ho alternátor-štartér opäť roztočí. Systém má ponúknuť spaľovaciemu motoru k dobru 12 kW (16 k) a 60 Nm. Pri rôznych pohonných jednotkách však môžu byť tieto údaje odlišné. Pri decelerácii bude BAS ukladať energiu do lítium-iónového akumulátora ukrytého vzadu pod podlahou batožinového priestoru. Pôvodný 12 V akumulátor bude tiež vzadu v kufri na spolujazdcovej strane.

BAS systém bude štartovať motor takmer vždy, klasický štartér sa k slovu dostane len pri studených štartoch.

Inteligentný systém dokonca motor naštartuje už v momente, keď sa vozidlo pred A8-mičkou pohne, ale vodič ešte stále drží pedál brzdy. To umožní ešte rýchlejší rozbeh bez nutného čakania na naštartovanie alebo vytáčanie motora ihneď po dotočení štartérom.

48 V systém bude na začiatku v modeloch s trojlitrovým vznetovým a zážihovým motorom. Podľa technikov by mal ušetriť v priemere až 0,7 l/100 km. Svetové predstavenie nového Audi A8 je plánované na 11. júla v Barcelone, všetky dôležité informácie o novinke tak zistíme neskôr.