O kompaktnom SUV od Jaguaru sa šuškalo už dlhšie. Jaguar E-Pace odhalili dosť netradične. Počas predstavenia jeden dokonca dosiahol svetový rekord v skoku s 270° otočkou. Netradične pre značku má nový Jaguar len štvorvalcové motory. Sériovo je to predokolka s priečne uloženým motorom. Pohon zadných kolies nie je permanentný. Týmto riešením E-Pace kopíruje konkurenciu, ktorá tiež dáva prednosť efektivite pred jazdnými vlastnosťami. 

Jaguar E-Pace je v rodine Jaguarov ozaj malým súrodencom, veď na dĺžku meria len 4,4 m. Pri predstavení jeden model predviedli v plnom nasadení. Doslovne skočil pre svetový rekord. Kaskadér Terry Grant dokázal skok s 270° otočkou. Vo vzduchu zažil preťaženie 5,5 G a s novým E-Pace tak doskočil na vopred pripravenú rampu. Pozrite si nasledovné video.

Zaujímavosťou v hierarchii Jaguaru je základný pohon prednej nápravy a priečne uložený motor. Zatiaľ všetky Jaguary mali pozdĺžne umiestnený motor a sériovo pohon zadných kolies. Za príplatok je, samozrejme, dostupný pohon všetkých 4 kolies, ten však nie je permanentný.

E-Pace je prvý Jaguar  primárne s pohonom predných kolies.

Predná časť E-Pace je príbuzná s väčším F-Pace. Predné svetlá má aj základná verzia vytvorené z LED, za príplatok sú adaptívne Matrix svetlomety s vykrajovaním svetelného lúča. Predná kapota obsahuje aj airbag pre chodcov ako poznáme z automobilky Volvo. V sériovej výbave je dokonca tiež automatický parkovací asistent. Kolesá môžu mať priemer 17 až 21 palcov. Z hliníka je kapota, predné blatníky, strecha a dvere batožinového priestoru. K dispozícii je tiež športový balík R-Dynamic.

V interiéri nájdeme informačný systém Touch Pro s 10-palcovým displejom. Za príplatok si budete môcť dokúpiť digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca a veľký farebný head-up displej. Zaujímavosťou je celkovo až 5 zásuviek na 12 V, z toho 3 v zadnej časti stredovej konzole. Batožinový priestor ponúkne objem 577 l a po sklopení zadných sedadiel až 1 234 l.

Jaguar, to nie je len vysoká cena, ale aj množstvo špecifických detailov, ako napríklad šelma na čelnom skle.

Ponuka motorov je obmedzená na 4-valce. Všetky majú zdvihový objem 2,0 litre. Slabší zážihový má maximálny výkon 183 kW (249 k) a silnejší 221 kW (300 k). Vznetový ekvivalent je v ponuke v troch výkonových verziách, najslabšia má 110 kW (150 k), stredná 132 kW (180 k) a najsilnejšia ponúkne 177 kW (240 k). K dispozícii sú 2 prevodovky, 6-stupňová manuálna a 9-stupňová automatická.

First Edition

Na začiatku predaja bude po vzore Mercedes-Benz aj verzia First Edition. Tú ponúknu buď so vznetovým motorom a maximálnym výkonom 132 kW (180 k), alebo zážihovým motorom a maximálnym výkonom 183 kW (249 k). Obe pohonné jednotky budú spojené s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Táto má balík R-Dynamic s 20-palcovými diskami. Výbava bude obsahovať farebný head-up displej, elektricky ovládané batožinové dvere alebo špeciálne nástupné lišty s logom First Edition. Jaguar si za nový E-Pace v základnej verzii bude pýtať približne 31 000 €. Pre vašu orientáciu, E-Pace je konkurent pre Audi Q2, BMW X1 a Mercedes GLA. Čo na cenu hovoríte vy?