Subaru ukázalo v Ženeve druhú generáciu kompaktného crossovera XV. Z pohľadu dizajnu veľa zmien nenastalo, ale v útrobách nájdeme technické novinky. XV stojí na úplne novej globálnej platforme (SGP). Subaru zatiaľ ukázalo len jednu motorizáciu s jedinou prevodovkou. Až časom uvidíme, či prinesie aj ďalšie pohonné jednotky.

V motorovom priestore pracuje vylepšený 2,0 litrový plochý štvorvalec s priamym vstrekovaním. Atmosférický motor má výkon 115 kW (156 koní) a krútiaci moment 196 Nm.

Dizajn silne nadväzuje na prvú generáciu typu XV, ale novinka pôsobí o niečo svalnatejšie vďaka filozofii „Dynamic x Solid“. Aj naďalej však pripomína skôr zdvihnutý hatchback, než tradičné SUV. Rozmery auta zostali kompaktné 4465 x 1800 x 1615 mm. Rázvor má hodnotu 2665 mm. V prípade Subaru nás zaujíma svetlá výška, ktorá dosahuje 220 mm. To je veľmi slušná hodnota.


Subaru neprekvapuje ani vo vnútri. Nájdeme tu jednoduché tvary palubnej dosky, ktorej dominuje 8“ dotykový displej infotainmentu. Nový je aj volant so systémom riadenia, ktorá má kratší prevod 13:1, oproti 14:1. Automobilka tvrdí, že vnútorný priestor oproti predchodcovi narástol.

Subaru XV pripomína skôr zdvihnutý hatchback, než tradičné SUV

2. generácia typu XV prináša novú podvozkovú architektúru SGP. Nová globálna platforma je modulárna. Rázvor i šírka sú modifikovateľné, čo umožňuje postaviť na SGP všetky budúce nové autá značky. A keďže je nová platforma zásadným prvkom z pohľadu pasívnej i aktívnej bezpečnosti, posilnili aj prvky ochrannej štruktúry. Platforma s karosériou majú teraz o 70 až o 100 % vyššiu pevnosť v porovnaní so súčasnými typmi.

Kabíne dominuje 8" dotykový displej

V motorovom priestore pracuje vylepšený 2,0 litrový plochý štvorvalec s priamym vstrekovaním. Subaru tvrdí, že oproti predchodcovi prepracovali až 80 % súčastí motora. Atmosférický motor má výkon 115 kW (156 koní) a krútiaci moment 196 Nm. Už tradične posiela výkon permanentne na všetky kolesá. Predstavená špecifikácia obsahuje len variátorovú prevodku CVT (Lineartronic). Tá ponúkne aj možnosť manuálneho radenie. Zatiaľ nie je jasné, či pribudnú do ponuky aj iné motorizácie a prevodovky. 1. generácia mala v ponuke okrem 2,0 litra aj benzínovú 1,6-tku a naftovou jednotkou 2,0 D.

Typ XV má balík bezpečnostných asistentov EyeSight

Subaru XV sa môže spoľahnúť na bezpečnostné technológie EyeSight. Balík zahŕňa predkolízneho asistenta s automatickým brzdením (AEB), adaptívny tempomat, udržanie v pruhu, monitorovanie slepých uhlov a upozornenie na blížiace sa vozidlo zozadu pri cúvaní. V teréne poteší X-Mode, ktorý zabráni hrabaniu kolies a tak zlepší priechodnosť v horších adhéznych podmienkach. Súčasťou je aj asistent pre zjazd z kopca.