Možno stále patrím medzi starú školu, ale na samostatnosť značky DS si neviem zvyknúť. V mojich očiach ide stále iba o taký chvostík k Citroenu. Dizajn nových modelov, či už PSA, alebo Renaultu sa mi zvyčajne veľmi pozdáva. Koncern PSA pred 20 rokmi robil dobré autá, podarí sa im ich novými modelmi napraviť reputáciu? Posledné premiéry k tomu určite smerujú...

Informácií zatiaľ veľa nie je. Vo vnútri však nájdeme množstvo komfortnej a bezpečnostnej výbavy. A ak to Francúzi zaobalia do peknej cenovky, konkurencia sa môže triasť...

DS 7 Crossback po vzore Peugeotu 3008/5008 vstupuje do kategórie SUV (PSA tam už  boli s preštítkovanými Mitsubishi s inými motormi a pozmeneným dizajnom, ale pre samostatné DS je to premiéra). Dizajn sa ako Peugeotu tak aj Deesku veľmi vydaril. DS na mňa pritom nepôsobí francúzsky. Miesto vzniku by som skôr tipoval na nejaký ázijsko-americký smer (pripomína mi trošku Nissan Murano, možno to je len oranžovou farbou). Dizajnéri chceli, aby bol Crossback charakteristický a nezameniteľný z každej strany a za každého svetla. Aj v noci im k tomu dopomáha DS Active LED vision. Novinka je dlhá 4,57 m, široká 1,89 m a vysoká 1,62 m. Posledný rozmer, ktorý automobilka zatiaľ uviedla, je objem kufra. Ten má v základnej konfigurácii 555 litrov.

"Vo všetkých fázach procesu tvorby nového DS 7 Crossback kládli dôraz na dokonalosť v súlade s najvyššími štandardmi. Výsledok je hneď vidieť. Vytvorili sme ideálne riešené auto. Je to perfektná alchýmia sily a štýlu," povedal Thierry Metroz, dizajnový riaditeľ DS Automobiles.

 

DS chcelo mať vždy tak trochu navrch, najmä čo sa týka luxusu. Týmto typom mieria veľmi vysoko. Vo vnútri nájdeme 2 displeje s 12" uhlopriečkou. Čo sa mi však neskutočne páči, je stredový panel, od lakťovej opierky, až po hornú hranu palubky. Radiaca páka pochádza z vyššie spomenutého Peugeota 3008. Vo vnútri by sme márne hľadali tlačidlá. Tie Francúzi v PSA poslednú dobu redukujú na minimum (občas redukujú až príliš). Nad výduchmi ventilácie sa hrdo týčia luxusné hodinky B.R.M. R180. V interiéri nešetrili kožou. Nájdete ju na sedadlách, obkladoch dverí, palubnej doske a na lakťovej opierke. Neviem si pomôcť, ale fakt sa mi interiér na fotkách veľmi páči. Dúfam, že pri osobnom stretnutí bude dojem rovnaký.

Pod kapotou si bude zákazník vyberať zo 6 pohonných jednotiek. Tá najvyššia motorizácia nesie honosné označenie E-Tense (plug-in hybrid). Kombinuje zážihový motor THP s dvojicou elektromotorov (jeden pre zadnú nápravu, čiže pôjde o pohon 4x4). Benzíňak bude mať výkon 147kW (200 koní). Kombinovaný výkon je 221 kW. Auto prejde čisto na elektrinu až 60 km. Nabíjanie pri domácich podmienkach trvá 4,5 hodiny, poprípade 2,5 hodiny pri 32A zásuvke. Pri tomto modely prvýkrát PSA prezentuje novú prevodovku EAT8.


Tradičné spaľovacie motory zastúpia dva turbom preplňované benzíňaky (132 kW a 165 kW) spojené s prevodovkou EAT8. 1,2 litrový trojvalec PureTech skombinujú iba so 6-stupňovým manuálom. Priaznivcom nafty ostanú 2 motorizácie. BlueHDi s 96 kW (130 k) v kombinácii s manuálom, alebo s automatom. Výkonnejší vznetový motory s výkonom 132kW (180 k) bude k dispozícii výhradne s osemstupňovým automatom. Samozrejme, tieto informácie sú predbežné. Možno očakávať rôzne zmeny a modifikácie.