17.01.2016

Nový Civic príde čoskoro do Európy. Dostane aj trojvalec

Predaje Hondy v Európe nie sú najlepšie. Môže za to najmä malá ponuka. Práve preto sa v Japonsku rozhodli zrýchliť vývoj novej generácie Civicu, ktorá sa má na starom kontinente objaviť už tento rok. Nový päťdverový hatchback nahradí súčasný model, s ktorým Honda prelom na trhu neurobila tak, ako očakávala. 

Nový Civic budú vyrábať v továrni v britskom meste Swindon, ktorej ročná kapacita je až 250 000 áut. Momentálne však nejde naplno, minulý rok vyrobili iba 119 000 kusov Civicu a CR-V. Honda aj napriek tomu do továrne investovala 200 miliónov libier, aby boli montážne linky na príchod novej generácie pripravené. Keďže sa Japonci rozhodli pre stratégiu globálnych modelov, budú sa vo Swindone vyrábať hatchbacky pre celý svet. Výrobu CR-V bude presunú do Kanady.

Stratégia globálnych modelov znamená úplne novú platformu. Tá má  byť až o 25% tuhšia ako u predchodcu. Použitie novej platformy však znamená, že Civic príde o aktuálnu koncepciu palivovej nádrže namontovanej pod prednými sedadlami, vďaka ktorej mala súčasná generácia hlboký kufor. Tešiť sa naopak môžeme na nezávislú zadnú nápravu. Avšak litrový trojvalec pod kapotou fanúšikovia „Háčka“ oslavovať nebudú. Celkovo sa pod kapotou majú objaviť maloobjemové a prepĺňané motory. 

Naftový motor bude iba jeden, známy 1.6-litrový štvorvalec. Benzínových jednotiek bude viac, základom má byť spomínaný litrový trojvalec s výkonom okolo 130 koní a emisiami menšími ako 99 gramov CO2/km. Milovníci atmosfér od Hondy, preskočte radšej nasledujúcu vetu. Tento motor nahradí súčasnú „jednaosmičku“. Štvorvalce zastupuje 1,5 s turbom, ktorá je v Amerike naladená na výkon 175 koní. V Európe bude pravdepodobne aj slabšia verzia.

Dizajn novej generácie má byť menej „odvážny“, ako u súčasnej generácie. To sa týka exteriéru aj interiéru. Vnútri sa vraj uvažuje nad ukotvením sedadiel viac k podlahe, aby mali cestujúci viac miesta na hlavu. Očakávať máme tiež zlepšenie v oblasti kvality použitých materiálov, odhlučnenia a vibrácií. Viac informácií zatiaľ nemáme, otázkou ale zostáva, či sa nová generácia bude vyrábať aj v karosérii kombi. Kvôli novej globálnej stratégii zrejme skončí, no je možné, že predaje ho zachránia. Honda momentálne stále počíta predajné výsledky za minulý rok, takže na výsledok si budeme musieť ešte chvíľu počkať. 

zdroj: autocar



SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

17.01.16 20:02 | MajcoMMM

52

66

Ja som mal zaujem o h.civic tourer 1.6diesel,lebo ten benzin 1.8,je priskrteny jak prasa a este k tomu ma zlu spotrebu.Som rad,ze som auto nekupil.V automotomag.ale aj u vas som si vycital,,ze koncom leta2016 ma byt novy civic,,pritom mi v Honde bolo tvrdene,,ze novy concept bude az na konci2017^^^^^^plus;cak doba,takze2018.Dobre zavadzanie z ich strany debilcekovci.Aj keby neni novy civic v kombicku,tak si uz trochu pockam a zoberem radsej toto,,lebo to vyzera agresivnejsie,,ale aj celkovo zaujimavejsie,,ako klas.tourer,lepsia tuhost karoserie,odhlucnenie,celkova modernizacia.Som zv.co bude zac ta1.5 turbo,lebo terajsi benzinak,,ma od zaciatku nicim nezaujal.
Jazdím na: Škoda O, Ford Transit, Volkswagen Golf

odpovedať

3 | 6

19.01.16 14:10 | missso

46

81

Nemyslím si že je priškrtený, je to proste atmosferický motor, žiaden turbo-záťah sa v nízkych otáčkách nekoná. Taktiež sa treba zžiť s relatívne dlhými prevodmi a nastavením plynového pedálu. Čo sa týka spotreby definuj čo je podľa teba zlá spotreba? Inak aj sa veľmi teším na nový Civic určite bude hodne lepší než súčasný, vývoj nezastavíš :)
Jazdím na: Honda Civic

odpovedať

0 | 0

19.01.16 20:12 | MajcoMMM

52

66

misssoS tou spotrebou som to myslel z tej stranky,,ze poznam,,aj ine auta,,pod.charakteristiky a vykonu motora,,ktore maju lepsiu spotrebu,,ale aj viac Nm,,ako je v tomto pripade174Nm..Aby si ma rozumel,,toto auto,,bolo dlho mojim favoritom,,mazda 3 sa mi skrz urcitych veci prestala pacit,o kt,nebudem pisat,,takze druhy favorit ,,oproti tomuto je f.focus kombi 1.5EB..Mam octaviu1 1.6ben. a pred tym som mal golfa4,ale jazdil som aj na inych rod. autach dlhodobo.Nejsom stereotyp,ako podaktori ludia,preto vyhladavam nieco ine,,v mojom pripade japonske auta..Śamozrejme,,nic vazneho,,proti tej1.8nemam.V predajni aj frajerka mi hov.aby som kupil benzinak,,inak do teraz som mal iba benzinaky,),takze o atmosferach nieco viem,len tento motor,sa mohol trosku viac vykrystalizovat/doladit,,inak by som nepovedal nic,nemal by som preco...cisto moj nazor..
Jazdím na: Škoda O, Ford Transit, Volkswagen Golf

odpovedať

0 | 0

20.01.16 09:36 | missso

46

81

Ako tiež som jazdil s kadečím a nejdem tu tvrdiť že tá 1,8ka trhá asfalt :D ale poctivých 142 koníkov má to jej nikto nevezme. Ja robím priemernú spotrebu 6,1L a to sa nevlečiem.Čo potrebujem obehnúť to bezpečne obehnem, aj keď treba podotknúť že väčinou obieham na 3. prevodovom stupni, v nižších rýchlostiach aj na druhom. Je pochopiteľné že toto mnohým ľuďom vyhovovať asi nebude. Efektívne zaradiť zo 6ky 3ku chce trochu cviku.
Jazdím na: Honda Civic

odpovedať

0 | 1

20.01.16 21:48 | MajcoMMM

52

66

som rad,ze si spokojny..honda je dobra volba...

Jazdím na: Škoda O, Ford Transit, Volkswagen Golf

odpovedať

1 | 0

17.01.16 21:41 | Tango030

52

73

Som zvedavý zas na tých mudrlantov čo stále trepú ako japonci odmietajú malé turbomotory a do konca vekov budú jazdiť na atmo.
Všetci budú vyrábať malé turbo,dokonca aj mazda keď sa to naučí.
Jazdím na: Ford

odpovedať

3 | 5

17.01.16 23:31 | easy
ale len pre eu trh tam budu pchat 3 stamperlikove oturbence .....amici a zvysok sveta normalne motory...

odpovedať

18.01.16 01:27 | test
a ostatne automobilky nemaju 3-valce kvoli EU, vsak? ako keby bola len Honda nutena k tymto krokom...aspon vidno, kde prebieha vyvoj

odpovedať

18.01.16 08:18 | This Guy

169

64

ked sa to japonci naucia? sak oni maju 3valce s turbom v japonsku uz od konca 80tych rokov :D (Daihatsu Mira L70 napr, verzia predtym, zaciatok 80tych bol dokonca 2valec turbo) co sa downsizingu tyka. EU nikoho nenuti (mozno ano ale to nevieme) keby sa 3valec turbo nepredaval, logicky by ho ani nevyrabali, lenze mentalita v EU je ocividne nastavena tak ze ludi lakaju "zelene" auta, a to samozrejme nieje zle, zle je to ze tymi motormi nahradzaju skutocne motory. A otazkou casu nieje kedy budu 3valce alebo 2valce v kazdom aute, ale aj ked normalne motory nahradia elektricke auta.
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

0 | 2

18.01.16 21:01 | devo
nie, nenutia :D...a normy su podla teba co?

odpovedať

android aplikacia

Jaguar AWD XF leto 2016

Najnovšie komentáre