Predaje Hondy v Európe nie sú najlepšie. Môže za to najmä malá ponuka. Práve preto sa v Japonsku rozhodli zrýchliť vývoj novej generácie Civicu, ktorá sa má na starom kontinente objaviť už tento rok. Nový päťdverový hatchback nahradí súčasný model, s ktorým Honda prelom na trhu neurobila tak, ako očakávala. 

Nový Civic budú vyrábať v továrni v britskom meste Swindon, ktorej ročná kapacita je až 250 000 áut. Momentálne však nejde naplno, minulý rok vyrobili iba 119 000 kusov Civicu a CR-V. Honda aj napriek tomu do továrne investovala 200 miliónov libier, aby boli montážne linky na príchod novej generácie pripravené. Keďže sa Japonci rozhodli pre stratégiu globálnych modelov, budú sa vo Swindone vyrábať hatchbacky pre celý svet. Výrobu CR-V bude presunú do Kanady.

Stratégia globálnych modelov znamená úplne novú platformu. Tá má  byť až o 25% tuhšia ako u predchodcu. Použitie novej platformy však znamená, že Civic príde o aktuálnu koncepciu palivovej nádrže namontovanej pod prednými sedadlami, vďaka ktorej mala súčasná generácia hlboký kufor. Tešiť sa naopak môžeme na nezávislú zadnú nápravu. Avšak litrový trojvalec pod kapotou fanúšikovia „Háčka“ oslavovať nebudú. Celkovo sa pod kapotou majú objaviť maloobjemové a prepĺňané motory. 

Naftový motor bude iba jeden, známy 1.6-litrový štvorvalec. Benzínových jednotiek bude viac, základom má byť spomínaný litrový trojvalec s výkonom okolo 130 koní a emisiami menšími ako 99 gramov CO2/km. Milovníci atmosfér od Hondy, preskočte radšej nasledujúcu vetu. Tento motor nahradí súčasnú „jednaosmičku“. Štvorvalce zastupuje 1,5 s turbom, ktorá je v Amerike naladená na výkon 175 koní. V Európe bude pravdepodobne aj slabšia verzia.

Dizajn novej generácie má byť menej „odvážny“, ako u súčasnej generácie. To sa týka exteriéru aj interiéru. Vnútri sa vraj uvažuje nad ukotvením sedadiel viac k podlahe, aby mali cestujúci viac miesta na hlavu. Očakávať máme tiež zlepšenie v oblasti kvality použitých materiálov, odhlučnenia a vibrácií. Viac informácií zatiaľ nemáme, otázkou ale zostáva, či sa nová generácia bude vyrábať aj v karosérii kombi. Kvôli novej globálnej stratégii zrejme skončí, no je možné, že predaje ho zachránia. Honda momentálne stále počíta predajné výsledky za minulý rok, takže na výsledok si budeme musieť ešte chvíľu počkať. 

zdroj: autocar