Dynamiku zlepšuje aj "oldschool" C stĺpik. Okrem toho ešte aj dobre vyzerá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Z prednej strany je na prvý pohľad zrejmá šesťuholníková maska, ktorú Audi umiestnilo nižšie ako zvyčajne. K nej sa po stranách pridávajú malé ale výkonné laserové svetlomety. Bočná silueta vozidla sa jasne hlási ku kupé. Okná lemuje leštený hliník. Dynamický tvar zvýrazňuje chýbajúci B stĺpik. Vzadu nájdeme koncovky výfukov integrované do difúzora a LED svetlá. V mohutných blatníkoch Audi ubytovalo 22 palcové zliatinové kolesá s pneumatikami, ktoré majú rozmery 285/30. Za nimi sa mimochodom nachádzajú 20 palcové karbón keramické brzdy. Koncept má sivú perleťovú farbu a chýbajú mu vonkajšie kľučky dverí. Tie automobilka nahradila senzormi.

V interiéri je taktiež cítiť dizajnovú (r)evolúciu. Audi vo veľkom využilo ohybné displeje s OLED diódami, ktoré sa doslova tiahnu celou šírkou kabíny. Dizajn sa navyše nesie v duchu nového komunikačného rozhrania Audi Virtual Cocpit. Automobil dokáže rozpoznať cestujúcich vďaka ich smartfónom a prispôsobí nastavenie sedadiel, klimatizácie alebo audio sústavy ich potrebám. Napriek nových technológiám Audi použilo aj tradičné luxusné materiály ako napríklad kožu, drevo alebo hliník. Atmosféru dotvára biele podsvietenie.

Prologue síce predznamenáva dizajnové smerovanie značky, no skrýva v sebe aj zaujímavé technologické riešenia. Interiér napríklad využíva displeje po celej svojej dĺžke.

Pod kapotou konceptu drieme preplňovaný osemvalec s objemom 4 litre a označením TFSI. Automobilka jeho výkon naladila na 445 kW (605 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 700 Nm. Funkcia overboost dokáže jeho hodnotu na 15 sekúnd zvýšiť na 750 Nm. Výkon prenesie na všetky kolesá 8 stupňový automat. Automobil s hmotnosťou 1980 kg teda zvláda šprint na 100 km/h za 3,7 sekundy.

O jazdné vlastnosti sa stará 5 prvkové predné a zadné zavesenie spolu s pneumatickým odpružením. Zadná náprava má navyše schopnosť natáčať sa v rozpätí piatich stupňov. Koncept taktiež disponuje 48V elektrickým systémom, ktorý pri brzdení využíva generátor s výkonom až 12W a tak rekuperuje uvoľnenú energiu.

Povráva sa, že Prologue stojí na novej platforme MLB Evo a tým predznamenáva prechod Audi aj k pohonu zadnej nápravy. Automobilka by mala štúdiu pretaviť do sériovej podoby A9 v najbližších dvoch rokoch.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Nové Audi A4 dizajnom neprekvapí

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov