Jeep na autosalóne v Ženeve predstavil pre Európu novinku v podobe typu Compass, ktorý kopíruje životnú púť predchodcu z roku 2006. Ten vydržal vo výrobe dlhých 10 rokov, čo je v dnešnej dobe veľmi úctyhodné číslo. Novinka má pomôcť rozvíjať aktivitu Jeepu v kategórii kompaktných SUV. Tento segment by mal dosiahnuť v r2020 ročné predaje až na úrovni 7,5 milióna vozidiel.

Novinka príde do predaja už tento rok v lete, predobjednávky na limitovanú verziu Opening Edition už dealeri Jeepu spustili v priebehu ženevského autosalóna. Na začiatku budú k dispozícii 4 úrovne výbavy, Sport, Longitude, Limited a Trailhawk.

Pohonný systém 4x4 bude mať možnosť voľby z 5 rôznych jazdných režimov: auto, sneh, piesok, blato, skaly (len pre Trailhawk).

Jeep má v pláne s novým Compassom pokryť celý dopyt po SUV v Európe. Zaujímavosťou predstavenia novinky v predajniach bude tiež virtuálna realita pomocou aplikácie a telefónu s funkciou Google Tango. Obdobnú novinku už zaviedlo do ponuky aj BMW.

Nový Jeep vyznáva podobné exteriérové prvky, ako ďalšie typy značky. Vpredu tak nájdeme 7 vetracích otvorov a horizontálne umiestnené svetlomety. Plastové diely nájdeme na spodných častiach nárazníkov, dverí, prahov a podbehov kolies.

Predná maska so 7 vetracími otvormi je typickým znakom Jeepu

V zadnej časti zaujmú LED svetlá, ktoré budú svojim obdĺžnikovým tvarom jedinečným dizajnovým podpisom novinky. V interiéri nájdeme lichobežníkovú stredovú konzolu s 5-, 7- alebo 8,4-palcovým displejom systému Uconnect.

Prístrojový panel môže byť za príplatok vybavený 7-palcovým displejom, ten bude v sérii v dvoch najvyšších líniách výbavy. Pohonný systém 4x4 bude mať možnosť voľby z 5 rôznych jazdných režimov: auto, sneh, piesok, blato, skaly (len pre Trailhawk). Systém samozrejme umožňuje odpájanie zadnej nápravy pre čo najlepšiu spotrebu.

Interiér ponúkne moderný dizajn a 7-palcový displej v prístrojovom paneli

Zvýšená svetlá výška o 2,5 cm voči predchodcovi zaručí lepšie prejazdy terénom. Tá má v novinke výšku až 229 mm. Nájazdový uhol je 29,1 °, prejazdový 23,7 ° a výjazdový 33,1 °. Ponuka motorov v Európe bude obsahovať 1 zážihový a 2 vznetové modely.

Zážihový motor je známy MultiAir s preplňovaním a zdvihovým objemom 1,4 litra. Ten ponúkne maximálny výkon 103 kW (140 k) a 230 Nm a je kombinovaný len s pohonom prednej nápravy. Výkonnejší variant s 125 kW (170 k) je spárovaný s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom 4x4.

Vznetový základ predstavuje 1,6 MultiJet s 88 kW (120 k) a 320 Nm a pohonom 4x2. Výkonnejší dvojliter so 103 kW (140 k) a 350 Nm je opäť spárovaný s pohonom 4x4 a možnosťou voľby medzi 6-stupňovým manuálom alebo 9-stupňovým automatom. Najvýkonnejšia verzia so 125 kW (170 k) je dostupná len s automatickou prevodovkou a pohonom 4x4.