O top Lexuse sme písali už niekoľkokrát. Dnes o opäť a veru nie poslednýkrát. Už samotné auto má veľa zákutí, ktoré sa oplatí predstaviť. Tentokrát sa detailnejšie pozriem na hybridnú verziu, ktorej svetovú premiéru má práve v tieto dni na 87. autosalóne Ženeva. Ak ste zvedaví, čo tento luxusný hybridný sedan ponúka, čítajte ďalej...

Lexus LS500h má na palube techniku skoro ako jadrová ponorka. Lenže jazdí na kolesách :)

Od svetovej premiéry LS500 v Detroite neuplynuli ani 2 mesiace a už je tu hybridná verzia, ktorá sa právom stane vlajkovou loďou luxusnej flotily značky. Srdcom pohonného ústrojenstva limuzíny LS500h je hybridná sústava s honosne znejúcim menom Multi Stage Hybrid System. Základ tvorí benzínový V6 s objemom 3,5 litra a 2 elektromotory. Kombinovaný výkon celej sústavy je 360 koní. Vďaka novej platforme GA-L je veľký sedan oveľa stabilnejší a pevnejší a zároveň poskytuje vysokú mieru komfortu.

Akcelerácia nie je najlepšou v triede, ale za ideálnych podmienok dokáže stovku pokoriť za 5,4 sekundy. Benzínový motor pritom môže byť vypnutý až do diaľničného tempa 140 km/h. Nové lítium-ionové batérie sú o 20 % menšie, ale majú väčšiu kapacitu ako staršie nikel-hydridové využívané vo štvrtej generácii LS600h.

Jeho krása je v atypických detailoch. Dizajn je na danú triedu originálny a nezameniteľný.

Interiér je úplne netypický, inšpirovaný japonskou pohostinnosťou Omotenashi, čo v preklade znamená baviť hosti z celého srdca. Nové sedadlá si nastavíte v 28 smeroch a nechýba ani už bežný výhrev, odvetrávanie a masáž. Palubnej doske dominuje 12,3 palcový dotykový displej pre infotainmnent. LSko je ale viac určené pre pasažierov na zadných sedadlách. Okrem vychytávok predných sedadiel majú zadné navyše Shiatsu masáž a vysúvateľnú podložku pod nohy. Pri obkladoch a obloženiach sa inšpirovali tiež japonskou kultúrou. V hojnom množstve využili drevo a laserové rezanie. 

Japonci nezaspali na vavrínoch ani pri prvkoch aktívnej a pasívnej bezpečnosti. O bezpečnosť posádky sa stará Safety System+, ktorý je navrhnutý tak, aby v najvyššej možnej miere eliminoval riziko pri štyroch najbežnejších typoch nehôd: nárazy zozadu, nárazy s chodcami, nehody spôsobené nesprávnou jazdou v jazdných pruhoch a na nehody na križovatkách. A ešte malá perlička. Je prvým intuitívnym bezpečnostným systémom, ktorý obsahuje prepojenú funkciu rozpoznávania chodcov na aktívne riadenie. 

Predpokladaný príchod hybridnej verzie do Európy plánujú na koniec roka 2017.

Zdroj: CarsCoops

LEXUS DO ŽENEVY PRINESIE AJ HYBRID LS500H

LEXUS DO ŽENEVY PRINESIE AJ HYBRID LS500H

LS znamená pre Lexus veľmi veľa. Je to najstarší syn, ktorý získal srdcia a peňaženky mnohých klientov. Práve ...

25. 02.
LEXUS LS JE NOVÝ FAVORIT LUXUSNÉHO SEGMENTU

LEXUS LS JE NOVÝ FAVORIT LUXUSNÉHO SEGMENTU

O veľkej premiére Lexusu LS a o jeho nie veľmi dlhej histórii som písal minulý mesiac. V týchto dňoch sa koná ...

10. 01.