29.01.2016

Octaviu RS TDI 4x4 už kúpite aj na Slovensku

Škoda Octavia RS tretej generácie ponúka najväčšie množstvo verzií v histórii modelu RS a v tomto smere vyčnieva aj v porovnaní s konkurenciou. Veď môžete mať benzínovú Octaviu RS TSI, ktorá sa v našom teste ukázala ako lepšia voľba oproti druhej ponúkanej motorizácii Octavii RS TDI. Ak je vám 220 koní verzie TSI málo, môžete mať Octaviu RS230, ktorá okrem pár koní navyše ponúkne aj samosvorný diferenciál. Všetky tieto motorizácie sú k dispozícii aj s karosériou liftback aj kombi a rovnako aj s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, alebo 6-stupňovou prevodovkou DSG. Aby toho nebolo málo, práve prichádza na trh ďalšia verzia, tentoraz s pohonom oboch náprav.

Zastúpenie Škody na Slovensku zverejnilo oficiálny cenník, z ktorého sa dozvedáme, že za Octaviu RS 4x4 s karosériou liftback zaplatíte 31 900 € a za verziu kombi si priplatíte 850 €, čiže jej cena je 32 750 €. Iba pre porovnanie, za Octaviu Scout s rovnakým motorom a prevodovkou si predajca vypýta 30 950 €. Čo bude lepšia voľba?

Octavia RS 4x4 je k dispozícii v oboch karosárskych verziách, no bohužiaľ iba s jedným motorom a jednou prevodovkou.

Octavia RS 4x4 je však bohužiaľ v ponuke iba s motorom 2,0 TDI a dvojspojkovou prevodovkou DSG. Nie je pritom ťažké uhádnuť prečo, keďže Škoda už aj pred tým predávala auto v rovnakej konfigurácii, ibaže s pohodlnejším podvozkom. Áno Octaviu Scout s týmto motorom a prevodovkou sme pre vás prevetrali aj v našom teste a pozitívne prekvapila. Inžinierom tak stačilo vymeniť iba podvozok a bodykit a Octavia RS 4x4 bola na svete. Ponúkne rovnako ako Scout, či Octavia RS s pohonom prednej nápravy 135 kW (184 k) a 380 Nm. Z 0 na 100 km/h pritom zrýchli za 7,6 s a výrobca by chcel, aby si v kombinovanom cykle vypýtala iba 4,9 l nafty na 100 km. Práve táto nová verzia, ktorú automobilka predstavila koncom leta minulého roka, je už k dispozícii aj u slovenských predajcov. Zastúpenie Škody na Slovensku už zverejnilo aj oficiálny cenník, z ktorého sa dozvedáme, že za Octaviu RS 4x4 s karosériou liftback zaplatíte 31 900 € a za verziu kombi si priplatíte 850 €, čiže jej cena je 32 750 €. V oboch prípadoch ide samozrejme o základnú cenu bez príplatkov. Iba pre porovnanie, za Octaviu Scout s rovnakým motorom a prevodovkou si predajca vypýta 30 950 €. Je síce iba vo verzii kombi, no ponúkne väčšiu všestrannosť, pohodlie a slušnú prejazdnosť ľahkým a stredne ťažkým terénom.

Octavia RS 4x4 u nás začína na cene 31 900 €

V cenníku Octavie RS tak po novom nájdeme 14 rôznych možností kombinácií motora, prevodovky, karosérie a pohonu. Na trhu sú síce jednoznačne rýchlejšie a zábavnejšie autá v tejto triede, no šírkou ponuky Octavia vyniká. Otázkou je, či to už nie je na škodu a nerobí to z Octavie RS v podstate všedný model.

Otázkou je, či v tomto prípade nebude lepšou voľbou Octavia Scout s rovnakým motorom a prevodovkou. Získate pohodlie, nemusíte sa báť ľahkého a stredne ťažkého terénu a ušetríte skoro 1 000 €.

Zdroj: Tlačová správa



SÚŤAŽ: Hrajte o 3x 5 l špičkového oleja FUCHS

5 l oleja FUCHS Kedy bola založená spoločnosť FUCHS? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

29.01.16 10:14 | hmmm
len škoda že len z TDI aspoň podla konfigurátora to sa im expertom teda podarilo.....

odpovedať

0 | 0

29.01.16 11:59 | neviem meno
Nezabudni ze naftové majú vzadu jeden výfuk falošný. Keď som videl cez zimu ako sa húlilo iba z jednej strany, musel som sa strašne smiať :D

odpovedať

0 | 0

29.01.16 11:48 | johan
co to je za blbost pod poslednym obrazkom? ked niekto chce rs so sportovym podvozkom tak asi logicky pre neho NEBUDE lepsou volbou scout, co je auto uplne inej kategorie

odpovedať

0 | 0

19.02.16 13:25 | ...
Vobec to neni blbost pod poslednym obrazkom,clovek co si kupuje oktavku rs si nekupuje primarne auto so "sportovym podvozokom" ale nejaky pomer spotreby a vykonu za istu cenu( pre niekoho vela,preniekoho ne) ale v kazdpom pripade si vybera OKTAVIU,a vacsina ludi co vie ze chce oktavku ( nerozmysla ze hmm sporotvy podvozok tak asi renault clio rs/golf gti lebo si chcem uzit jazdu) ale rozmysla nad kompromisom spotreby,vykonu,pohodlia,dizajnu a podla chuti a financnych prostriedkov si vybere bud klasiku,rs alebo scout

odpovedať

0 | 0

29.01.16 16:51 | KEKO535

480

78

:)))) Skoda RS je to iste ako SCOUT , parada. Teda je to obycajna Octavie len RS je znizena a SCOUT zdvihnuty. Ozaj paradne :)) To mi pripomina roky 90te. BLACK LINE, SPORT LINE, GREEN LINE.....no boli to klasicke favoritky :) . len zmenili elektrony a farbu auta. Smiesne
Jazdím na: Mercedes W204

odpovedať

19 | 2

30.01.16 17:56 | E55AMG
SKODA slov...

odpovedať

0 | 0

30.01.16 18:57 | trek
za tú cenu no neeeviem

odpovedať

0 | 0

30.01.16 19:28 | ferdin
No ceny maju dost prestrelene vid cennik.

odpovedať

0 | 0

30.01.16 20:51 | Alfista
Tak toto môže kúpiť fakt iba chuj

odpovedať

0 | 0

30.01.16 22:16 | doki
Ani keby som kakal peniaze.Musel by som plus prísť o rozum

odpovedať

0 | 0

31.01.16 10:56 | romantn
Kriste pane,neblaznite,za toto pýtať cez 30tis.,za tie peniaze kupim dvojročnú a6. Trocha viac súdnosti by to chcelo.

odpovedať

0 | 0

31.01.16 15:48 | E55AMG
...alebo nove C-cko

odpovedať

0 | 0

31.01.16 17:29 | Tuko
To ze ma octavia RS a scout ten isty ,,pohon" je dost fail. :D

odpovedať

0 | 0


CarFans Párty 2016