OMV Slovensko spúšťa v rámci sloganu We Care More informačnú kampaň pre motoristov, aby sa nezabúdali pripútavať aj na zadných sedadlách. Cieľom tejto bohumilej aktivity je znížiť počet zranení motoristov. Nepripútaní vzadu ohrozujú po náraze nie len seba, ale aj vpredu sediacich. A toto riziko treba minimalizovať. Prakticky všetky autá sú vybavené pásmi na zadných sedadlách, no máloktoré signálom pripútenie žiada. Policajti to tiež neriešia...

 

Prieskumy zo zahraničia ukazujú, že na zadných sedadlách sa nepripútava ani 10% spolujazdcov.

„Bezpečnostné pásy vpredu dokáže ignorovať naozaj málo vodičov, už aj preto, že im moderné autá zvukovou signalizáciou znepríjemňujú život, ak sa zabudnú pripútať. Navyše za to hrozí pokuta. Pri pasažieroch na zadných sedadlách však stále, žiaľ, zapnuté bezpečnostné pásy nie sú samozrejmosťou,“ vysvetľuje dôvod kampane Ľubica Slabejová, Marketing manager OMV Slovensko.

Cieľom kampane bolo "poďakovať" ľudom pozitívnym signálom s darčekom, aby bezpečnostný pás na zadných sedadlách používali vždy.

Kampaň na pripútavanie sa na zadných sedadlách nie je samoúčelná. Využitie bezpečnostných pásov pre celú posádku má veľký význam. "Mnohé nehody nemuseli skončiť tragicky, ak by ľudia boli pripútaní pásmi aj vzadu. Pri náraze v rýchlosti totiž človek voľným pohybom môže preletieť cez predné sklo, čo samo o sebe má väčšinou fatálne následky, dokonca pritom vie ublížiť až s následkom smrti človeku na prednom sedadle, ktorý je pripútaný. Takisto môže preletieť aj bočným sklom a auto ho privalí. Pri takýchto nehodách sú najčastejšie zranenia hlavy, chrbtice i vnútorné poranenia až s následkom smrti," vysvetľuje Boris Chmel, manažér komunikácie s verejnosťou Operačného strediska zdravotnej služby Slovenskej republiky.

OMV Slovensko sa preto v rámci konceptu We Care More (staráme sa viac) rozhodla podporiť osvetovú a informačnú kampaň pre motoristov. „V spolupráci s Fun Radiom budeme prostredníctvom rozhlasového vysielania upozorňovať na riziká, ktoré nepoužívanie bezpečnostných pásov prináša. Plánujeme spoluprácu aj s ďalšími médiami a blogermi,“ približuje osvetovú kampaň Ľubica Slabejová. Na tridsiatke čerpacích staníc OMV Slovensko na posádky áut striehli hostesky, ktoré odmeňovali pasažierov, ktorí sa nezabudli pripútať. „Veríme, že pozitívna motivácia a a osveta prostredníctvom médií pomôže edukovať motoristov a zníži sa počet zranení na cestách.,“ dopĺňa Slabejová.