Keďže európskym autom roka 2017 sa stal Peugeot 3008, patrilo by sa ho podrobne predstaviť. 2. generácia typu 3008 sa dostala do predaja koncom minulého roka. Kým prvá 3008 bola skôr MPV, nástupca má bližšie k populárnejšej kategórii kompaktných SUV. Predaj SUV v Európe stúpol od roku 2009 dva a pol násobne. Aj preto si Peugeot od novinky veľa sľubuje.

Všetky verzie disponujú pohonom predných kolies a systém 4x4 nedostanete ani za príplatok. Na povrchu s horšou trakciou a v teréne má pomáhať príplatkový systém Advanced Grip Control. Ten ponúka 5 režimov trakčnej kontroly (Normal, Snow, Mud, Sand a ESC OFF) a asistent zjazdu z kopca, spolu s 18“ pneumatikami M+S.

Peugeot 3008 2. generácie prináša zaujímavý dizajn

Už na prvý pohľad pôsobí 2. generácia 3008 masívnejšie. SUV stojí na novej platforme EMP2. Auto narástlo na dĺžku o 80 mm na 4447 mm. Na šírku má 1841 mm a na výšku 1624 mm. Rázvor má hodnotu 2675 mm. Svetlá výška 219 mm naznačuje, že ide o plnohodnotné SUV. Hmotnosť začína pritom na hodnote 1325 kg. Nová 3008 dostala dizajn „ostrých línií“. K dispozícií sú aj LED svetlomety vpredu a vzadu. Za príplatok aj strecha v čiernej farbe.


Dôležitejšie je, že narástol priestor pre cestujúcich. Batožinový priestor ponúkne slušný základný objem 520 litrov. Po sklopení sedadiel až 1580 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. Vďaka sklápateľnému prednému sedadlu spolujazdca môžete v aute prevážať predmety dlhé až 3 metre. Peugeot prináša aj bezdotykové ovládanie kufra pomocou kopnutia pod nárazník.

V interiéri vás privíta sploštený volant (z hornej aj spodnej strany) a futuristický interiér. Aspoň tak ho opisuje marketingové oddelenie značky a oproti iným automobilkám vyzerá naozaj podstatne odlišne. Peugeot nazýva túto koncepciu kabíny ako i-Cockpit.


Okrem analógových tlačidiel tu nájdeme aj dva displeje. Prvý je uprostred palubnej dosky, má priemer 8“ a ovláda infotainment a základné funkcie (tie dokážete vyvolať aj tlačidlami pod displejom). Druhý s uhlopriečkou 12,3“ nahradil klasické budíky a okrem tradičných informácií zobrazuje aj navigáciu. Za príplatok si môžete objednať aj masážne sedadlá alebo osviežovač vzduchu s niekoľkými vôňami.

Interiér prekvapí skoseným volantom a orientáciou na vodiča

K dispozícii sú zatiaľ dva benzínové a dva naftové motory. Základom je prepĺňaná 1,2-ka PureTech s výkonom 96 kW (130 koní). Motor je dostupný so 6-st. manuálom alebo 6-st. automatom. Silnejšia jednotka 1,6 THP s výkonom 121 kW (165 koní) je dostupná len s automatom.


Naftovým základom je motor 1,6 BlueHDi s výkonom 74 kW (100 koní) a 88 kW (120 koní). Zaujímavejšou voľbou je 2,0 jednotka BlueHDI s výkonom 110 kW (150 koní) alebo 132 kW (180 koní). Slabšia verzia je s manuálom a silnejšia s automatom.


Všetky verzie disponujú pohonom predných kolies. Peugeot tak odráža skutočnosť, že väčšina ľudí jazdí s SUV po spevnených cestách, kde pohon 4x4 väčšinou nepotrebujú. Na povrchu s horšou trakciou a v teréne má pomáhať príplatkový systém Advanced Grip Control. Ten ponúka 5 režimov trakčnej kontroly (Normal, Snow, Mud, Sand a ESC OFF) a asistent zjazdu z kopca, spolu s 18“ pneumatikami M+S. Základné verzie však dostanú 17“ pneumatiky. Vrcholom sú naopak 19“ ľahkozliatinové disky.

Dve najvyššie výbavy GT Line a GT majú k dispozícii aj balík Driver Sport Pack. Ten prináša športovejší režim jazdy, teda tuhšie riadenie, ostrejšiu odozva na stlačenie plynového pedálu, ostrejšie správanie motora a automatickej prevodovky, inú farbu prístrojového panelu a zvýraznený zvuk motora (cez audiosystém). Vrcholné audio má 10 reproduktorov a pochádza od spoločnosti Focal.


Samozrejmosťou je parkovací asistent ako aj kamery, ktoré monitorujú okolie auta. Z bezpečnostných systémov nechýbajú automatické brzdy (AEB), udržanie v jazdných pruhoch, detekcia únavy vodiča, monitorovanie mŕtveho uhla a automatické prepínanie svetiel. Autá s automatickou prevodovkou majú aj adaptívny tempomat s funkciou úplného zastavenia.


Cena začína od hranice 19 990 €, ale najvyššia výbava GT má cenovku od 34 990 €.

PSA NEMOHLA ZÍSKAŤ OPEL V LEPŠOM ČASE. KÚPILI SI 2. MIESTO V EURÓPE

PSA NEMOHLA ZÍSKAŤ OPEL V LEPŠOM ČASE. ...

Stále je to veľké prekvapenie a nielen pre fanúšikov značky Opel dokonca šok! Aj keď neprišiel naraz, ale v dávkach. ...

09. 03.
PREKVAPENIE! EURÓPSKYM AUTOM ROKA 2017 JE SUV PEUGEOT 3008

PREKVAPENIE! EURÓPSKYM AUTOM ROKA 2017 JE ...

Fíha, v Peugeote, teda presnejšie v PSA sa teraz dejú veci! Včera prenikla na svet definitívna správa o tom, že koncern ...

06. 03.