Peugeot 607 Pescarolo vznikol pred 15 rokmi. To je dôvod, prečo sa mu venujem. Niektorí si ho pamätajú, iní naň zabudli a mnohí o ňom ani nevedeli. Koncept výkonnej limuzíny sa do výroby nedostal. Myslíte, že by mal úspech? Alebo by mu nemecká konkurencia neumožnila presadiť sa? Odpoveď sa nikdy nedozvieme... Je škoda, že výkonné sedany v Európe ostali doménou len nemeckých značiek. Iné vycúvali, alebo ani neskúsili.

Peugeot 607 Pescarolo by tento rok oslávil 15. narodeniny. 

Nepamätám si, kedy Francúzi mali skutočne rýchlu limuzínu. Nad 300 koní asi nikdy. Posledným sériovým modelom bol Renault Safrane Biturbo Baccara, ktorý mal koní 270 a produkovali ho v 90-tych rokoch. Aj o tom niekedy v budúcnosti napíšem...


A práve tento priestor chceli v roku 2002 v Peugeote objaviť. Zobrali vtedy novú vlajkovú loď. Z honosnej a hlavne pohodlnej 607ky chceli urobiť rýchlu limuzínu, ktorá mala okrem pohodlia priniesť aj potešenie zo športovej jazdy.
 

Dostala prívlastok Pescarolo. Bola pokrstená podľa bývalého francúzskeho pilota F1 a štvornásobného víťaza 24h Le Mans Henriho Pescarola. Po skončení aktívnej kariéry založil vlastnú stajňu, vo veľkom spolupracoval s automobilkou Peugeot. A práve vďaka skvelej spolupráci uzrel svetlo sveta tento koncept.


Peugeot 607 mal celkom vydarený dizajn, ktorý zodpovedal vtedajšiemu dizajnovému smeru značky. Oproti bežnej verzii mal koncept rozšírené blatníky o 25 mm, ktorým sekundujú upravené nárazníky. Zo zadného ozdobného krytu navyše decentne vytŕčajú koncovky výfuku, po jednej na každej strane. Opticky auto pôsobí agresívnejšie aj vďaka zníženiu. Pescarolo je nižšie o 25 mm oproti sérii, čo sa priaznivo podpísalo aj na jazdných vlastnostiach.

Koncept obuli na disky s priemerom 19 palcov s pneumatikami Michelin s rozmerom 245/45 R19. Pod diskami boli ukryté 4-piestikové strmene značky Brembo s vetranými kotúčmi. 

 

Francúzi sa preslávili vínom. Presne v ňom našli inšpiráciu pri výbere odtieňa karosérie. Dokonca približný odtieň použili aj v interiéri, kde bolo kožou očalúnené takmer všetko, vrátane predných športových sedadiel s výrazným bočným vedením. Sedadlá boli polokožené. Oproti bežným modelom tej doby sa v strede palubnej dosky vynímal farebný displej s pomerom strán 16:9.


Dostávame sa k tomu najpodstatnejšiemu. Pod kapotou mal koncept 3,2 litrový motor V6 s rozvodom DOHC. Hlava mala 4 ventily a o prepĺňanie sa starali 2 turbá. Maximálny výkon má 405 koní, zrýchlenie okolo 5 sekúnd a maximálna rýchlosť 290 km/h. (Najsilnejšia bežná 6-valcová 607 mala len 210 koní). Tento motor sa v tej dobe zúčastnil pretekov LeMans v špeciále Peugeot-Courage C60 zo stajne Pescarolo Sport. O radenie sa staral šesťstupňový sekvenčný automat. Hlavný problém tejto limuzíny bol fakt, že silu posielala iba na prednú nápravu. 


Prečo sa koncept nedočkal sériovej výroby? Automobilka nebola ochotná investovať peniaze. Museli by riešiť minimálne pohon 4x4, inak by bolo auto veľmi nepraktické. Jednoduchšie bolo dať mu stop.