Musíte uznať, že hmotnosť 1160 kg je v kombinácii s 200 koňovým štvorvalcom naozaj veľmi dobrá.

Musíte uznať, že hmotnosť 1160 kg je v kombinácii s 200 koňovým štvorvalcom naozaj veľmi dobrá.

V prvom rade poslali Francúzi nový model na odľahčovaciu kúru. Podľa neoficiálnych informácii koncept vážil len 975 kg. Či to je pravda nevieme. Sériová podoba je predsa len o niečo ťažšia, ale 1160 kg je aj tak slušné číslo. To znamená, že novinka v porovnaní s predchádzajúcou generáciou schudla o 165 kg a v porovnaní s Renaultom Clio RS je ľahšia o 80 kg.

Automobilka zvýšila rozchod kolies. Vpredu narástol o 10 mm a vzadu o 20 mm. Musíme si priznať, že nový Peugeot 208 GTI má trochu kontroverzný vzhľad. Jednoducho nevyzerá tak agresívne, na ako sme zvyknutí. Označenie GTI spoznáte podľa klenutých lemov blatníkov, mohutnejším bočným prahom a označením GTI na C stĺpiku. 208 GTI stojí na 17 palcových zliatinových kolesách, za ktorými sú brzdové kotúče s priemerom 302 mm (vpredu) a 245 mm (vzadu).

Peugeot zachraňuje kontroverzný dizajn nízkou hmotnosťou a vysokým výkonom. Na vlastné oči sa o tom presvedčíme na autosalóne v Paríži.

V porovnaní so štandardnom nemá GTI len iný dizajn. Peugeot v tomto prípade poslal 208 o niekoľko mm bližšie k zemi. Presné číslo nepoznáme. Výrobca navyše prepracoval pružiny, tlmiče, stabilizátory, predné zavesenie a elektrický posilňovač riadenia.

Pod kapotou pracuje 1,6 litrový motor THP, ktorý poznáme z Peugeotu RCZ. Štvorvalec za pomoci prepracovaného výfukového systému ponúkne výkon 147 kW (200 k). Ten zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7 sekúnd a zatiaľ neznámu maximálnu rýchlosť. Auto so zaradenou päťkou zrýchli z 80 na 120 km/h tiež za 7 sekúnd.

Peugeot už zverejnil aj cenu. Francúzi chcú 208 GTI predávať za minimálne 26 500€. Uvidíme čo na to povie konkurencia, najmä Opel Astra OPC.

Zdroj: auto.cz

Prečítajte si aj: Sériový Peugeot 208 GTI je pripravený na Paríž

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov