Od nehody Jules Bianchiho je ochrana hlavy pilota F1 veľmi diskutovanou témou. FIA i tímy prišli s niekoľkými riešeniami. Vyzeralo to, že tzv. svätožiara, ktorá mala chrániť hlavu, bude veľmi skoro súčasťou monopostov. FIA chcela aplikovať riešenie už pre autá roku 2017, nakoniec však od toho upustila. Na svätožiaru boli rôzne názory, a tak sa opýtali ľudí, ktorých sa to týka najviac, jazdcov.

Svätožiara má chrániť hlavu pilota

FIA začiatkom roka kontaktovala 22 pilotov s otázkou, aký majú názor na svätožiaru. Odpovedať do začiatku februára stihlo 16 z nich, z toho 7 bolo proti, 5 za a 4 vyjadrili neutrálne stanovisko.

FIA kontaktovala 22 pilotov F1, aby získala ich pohľad na svätožiaru, 16 z nich už odpovedalo, z toho 7 hlasovalo proti, 5 v prospech a 4 vyjadrili neutrálne stanovisko. To znamená, že svätožiaru s veľkou pravdepodobnosťou neuvidíme ani v roku 2018. Je jasné, že Formula 1 by mohla mať lepšiu ochranu hlavy, no riešenie, ktoré by vyhovovalo všetkým, zatiaľ neexistuje.

Aeroscreen od Red Bullu bol alternatívou k svätožiare

S alternatívou k svätožiare prišiel Red Bull. Riešenie pomenovali Aeroscreen, jednalo sa o štít, ktorý mal chrániť hlavu. Ostatné tímy boli však proti, namietali, že ak by toto riešenie prešlo, Red Bull by mal neférovú výhodu. FIA podrobila Aeroscreen testom, našli hneď niekoľko problémov. Tým prvým bola zlá viditeľnosť za dažďa a druhým, omnoho väčším, že Aeroscreen neochránil hlavu pilota pred letiacou pneumatikou. Figurína zaznamenala vážne poškodenie hlavy. Red Bull teda zastavil práce na Aeroscreene ešte v júni.

Zdroj: autoblog.com

BUDE JAZDIŤ F1 SO SVÄTOŽIAROU?

BUDE JAZDIŤ F1 SO SVÄTOŽIAROU?

Smrteľné nehody vo formulovom športe sú v posledných rokoch spojené s úrazom hlavy. Takéto nehody sme začali ...

29. 01. 2016
FIA UZAVRELA BIANCHIHO NEHODU, VINÍ PRETEKÁRA

FIA UZAVRELA BIANCHIHO NEHODU, VINÍ ...

Aj keď je dnešná Formula 1 najbezpečnejšia v histórii, stále musíme mať na zreteli, že sa jedná o motoršport, ktorý ...

15. 12. 2014