Nie je tajomstvom, že Uber má problémy na celom svete. To vieme asi všetci. Osobne v tom nevidím nič zlého, problémy v tom vidia taxikári a štátne orgány. Aj keď na Slovensku už stihli na Uberistov odmietnuť jedno trestné oznámenie. Vnímam to ako veľmi pozitívny krok. Viem, mnoho taxikárov ma teraz asi prebodáva, ale za svojim názorom si stojím. Už ste niekedy počuli o pojme Uber flotila?

 

Čo znamená pomenovanie Uber flotila? 

Tak, ako taxislužby majú svojich vodičov alebo autá vodičom len prenajímajú, to isté robia aj súkromníci – Uberisti. Tí majú na jednu licenciu prihlásených niekoľko áut alebo vodičov - označovaných ako Uber flotila. Títo podnikavci sú ochotní tieto autá/licenciu šoférovi požičať za určitých podmienok. Aktuality.sk tvrdia, že táto problematika je doménou len v Čechách. Hlúposť... Existuje to aj na Slovensku.

 

Prečo ľudia jazdia pre "Uber flotilu"? No lebo zákazníkov vozí hocikto a z rôznych dôvodov. Len sú tu aj ľudia, čo by aj voziť chceli, ale nemôžu. Či už sú to vodiči, ktorí poberajú sociálne dávky, alebo iní ľudia, ktorí majú na bratislavské pomery minimálny príjem a iný príjem z rôznych dôvodov mať nemôžu (výnimočne vodiči, kt. ho len nechcú vykázať). A áno, aj v Bratislave mnoho ľudí pracuje za 550-600 eur... Takže keď chcú v Bratislave vyžiť, musia robiť kadečo iné, a toto je jednou z možností...

KTORÝ DRUH PREPRAVY UPREDNOSTŇUJETE?

  • Cez UBER ( 77% )

     

  • Taxi ( 23% )

     

Odpovedalo 230 ľudí  

Ako to funguje? Vodičovi vozidla "šéf" vyplatí peniaze za určité obdobie. Nejde o plnú sumu, ale iba o konkrétny podiel, na ktorom sa vopred dohodnú a zostatok je jeho čistý zisk. Logicky: čim viac vodičov má, tým je aj vyšší jeho zisk.

 

Ďalšou vecou je, že nie každý vodič vlastní auto, ktoré spĺňa podmienky Uberu. Preto ak chcú jazdiť, nemajú inú možnosť, len si auto požičať.

 

Aktuality.sk túto činnosť označili ako vykorisťovanie, ale podľa mňa je tento pojem nevhodný. Keď sa vodičovi raz nepáčia podmienky, tak mu nič nebráni si nájsť iného prostredníka a "makať pre neho" alebo nepracovať vôbec. V Česku sú vraj ochotní vodiči jazdiť aj za 2,5 € na hodinu. To sa mi ale na pražské pomery vôbec nezdá.

 

Administratívne je v Česku všetko v poriadku. Hovorkyňa českej pobočky Miroslava Jozová uviedla, že vodiči majú vážne možnosť registrovať sa pod niekým iným. Je to z dôvodu, aby mohol vodič začať hneď jazdiť a vybaviť si náležitosti neskôr. Podmienky sú rovnaké aj u nás aj v Česku.

 

Vôbec takýchto vodičov neodsudzujem. Väčšina z nich to robí preto, lebo chcú žiť dôstojne. Samozrejme, niektorí z nich sú len obyčajní špekulanti. No ale v každej rodine je vždy aspoň jedna čierna ovca... Rovnako aj medzi inými odvetviami sa vždy nájde niekto "neregistrovaný", kto vám poskytne službu, ktorú hľadáte. Dokonca možno ešte kvalitnejšie, ako "registrovaný" majster...

Zdroj: Aktuality

NA SLOVENSKU ODMIETLI TRESTNÉ OZNÁMENIE NA UBER!

NA SLOVENSKU ODMIETLI TRESTNÉ OZNÁMENIE NA ...

Aby sme neinformovali len o zahraničných problémoch aplikácie, Uber má problémy aj na Slovensku. A nielen také hocijaké. ...

28. 04.
UBER MÁ PROBLÉM. VO VIEDNI TO TIEŽ NEBUDE MAŤ ĽAHKÉ

UBER MÁ PROBLÉM. VO VIEDNI TO TIEŽ NEBUDE ...

Uber má problém v mnohých krajinách Európy. Venujeme sa tomu viac než dosť. Môže za to veľký tlak štátu a taxikárov ...

23. 04.