Rýchle auto nerobia len kone pod kapotou, ale aj precízne nastavený podvozok a zvládnutá aerodynamika. V prípade hyperšportov a superšportov v poslednej dobe vidíme čoraz častejšie využitie aktívnej aerodynamiky. V niektorých situáciách je totiž vhodný čo najmenší odpor vzduchu a inokedy je naopak potrebný prítlak. Porsche si minulý rok dalo patentovať aktívny difúzor.

27. apríla publikoval americký patentový úrad patent pre aktívny difúzor od Porsche

Aktívna aerodynamika nie je pri Porsche žiadnou novinkou. Zadné vysúvateľné krídla majú autá z Zuffenhausenu už roky. Patent naznačuje, že k ním pravdepodobne pridajú aj zadné difúzory s aktívnou klapkou. Hovoríte si, že aká je to novinka? Ferrari využíva aktívny difúzor už nejaký ten piatok (napr. pri LaFerrari, 488 GTB, F12tdf...). Porsche však tvrdí, že prišlo s lepším riešením. Súčasné aktívne difúzory sú údajne náročné na inštaláciu a integráciu.

 

Patent od Porsche počíta s tým, že difúzor bude priamo pod zadným nárazníkom. Klapka má mať konkávny tvar, takže pri nečinnosti nenaruší dizajn auta. Jednoducho z auta nebude nič vytŕčať a zadná časť môže byť na prvý pohľad bez klapiek, čo zjednoduší prácu dizajnérom. Porsche dokonca naznačilo, že systém môže byť použitý pri autách so spaľovacím motorom, ale aj pri elektromobiloch. Znamená to, že Porsche chystá nejaký elektrický športiak?

Video ukazuje, ako funguje aktívny difúzor pri LaFerrari. Porsche chce klapku/klapky integrovať do difúzora bez toho, aby vytŕčali.

Registrovaný patent síce nezaručuje, že technológiu niekedy uvidíme na sériových autách, ale myslím si, že v tomto prípade je to veľmi pravdepodobné. Ide totiž o pomerne jednoduchý systém, ktorý bude mať v prípade áut ako 911 GT3 a 911 GT2 určite význam.

 

Zdroj: carscoops