Tento rok prišli do WRC nové pravidlá, ktoré priniesli atraktívnejšie, ľahšie a výkonnejšie autá. Napriek tomu, že všetko sa zlepšilo a WRC je väčšia pecka ako bola doposiaľ, jedna vec stále chýba. Tou vecou je zvuk. Ten v prípade pravého pretekárskeho auta totiž prichádza s objemom motora a počtom valcov. Porsche 911 GT3 CUP RGT na to má riešenie.

Hutný zvuk k pravej automobilovej šou patrí

1,6 litrový štvorvalec nemôže produkovať zvuk ako dvanásťvalec, ktorý má objem 6 litrov. Doba je taká, že s menším objemom prichádza väčší výkon, na čo dopláca práve zvukový prejav. Tak to funguje takmer v každej vrcholovej disciplíne motoristického športu. Vo WRC, alebo lokálnych súťažiach však existuje výnimka. A nemyslím historické vozidlá skupín B alebo A. Je ňou Porsche 911.

Ak niekto nechápe význam anglického spojenia CARP*RN, po zhliadnutí týchto videí mu už musí rozumieť.

Porsche 911 - najvšestrannejšie auto na svete

Pre väčšinu je symbolom dokonalosti na pretekárskej trati, na lepivom asfalte. Ale to neznamená, že Porsche 911 sa necíti dobre aj mimo spevnených ciest. Cupové Porschaky vídame v súťažiach v generáciách 996 a 997. Najnovšia 991 sa zatiaľ na rally tratiach neobjavuje. Porsche 911 Cup RGT sa od tej okruhovej až tak príliš nelíši. Zmeny sa, samozrejme, dotkli hlavne podvozka, ktorý, musí byť mäkší, aby zvládal nerovnosti, musí mať väčší zdvih a takisto je väčšia svetlá výška, aby nedošlo k dotykom s povrchom vozovky tak často. Porsche 911 Cup sa v rally preháňa už niekoľko rokov. V kategórií áut s pohonom zadnej nápravy nepozná konkurenta. A rovnako nepozná konkurenta vo zvukovom prejave. Hnací agregát nezmenili. Mocný šesťvalec, ktorý počuť z niekoľkých kilometrov disponuje výkonom približne 450 koní. Vo WRC má dokonca vlastnú kategóriu, RGT. Jazdí v nej aj víťaz 24 h Le Mans a továrny pilot Porsche, Romain Dumas. Pozrite niekoľko priložených videí a posúďte, či vyvolá tú pravú emóciu skutočného pretekárskeho auta.