Prvé Porsche Turbo 930 dostalo prezývku "widom maker" (ovdovovač).

Už slabšia verzia s turbom poskytuje poriadnu dávku výkonu, 520 koní. Písmeno S na zadnej časti pridá ďalších 40 koní a točivý moment 750 Nm. Turbo S má v základnej výbave aj Sport Chrono Package. Sport Chrono Package obsahuje prvky ako analógové stopky, performance displej a režim Sport Plus. Porsche Turbo má aj ďalšiu zaujímavosť, ktorou je aktívne uloženie motora. Elektronicky riadený systém dokáže  minimalizovať vibrácie pohonného ústrojenstva. To vedie k väčšiemu komfortu jazdy ale aj k lepšej dynamike. Modely Turbo a Turbos S majú v štandarde aj natáčanie zadných kolies. To zlepšuje schopnosť manévrovať v nízkych rýchlostiach a zvyšuje stabilitu v rýchlych zákrutách. Okrem toho už v základnej výbave dostanete aktívny stabilizátor a aerodynamiku.

„Iba tí, ktorí rešpektujú zákony fyziky dosiahnu na ceste viac.“

Najnovšia generácia Turba 991 nemá ani zďaleka také zákerné jazdné vlastnosti ako prvé Turbo.

Doba ide dopredu a Porsche Turbo už dávno nemá prezývku widow maker, teda „ovdovovač“. Tú si vo svojej dobe vyslúžil kvôli neplynulému priebehu výkonu. V zákrute vás mohol masívny záťah turba rozhodiť aj na suchu, nie to ešte na mokrom povrchu. O to sa dnes báť nemusíte, dvojica turbodúchadiel doručuje výkon podstatne rovnomernejšie. Ak to aj preženiete, postará sa o vás stabilizačný systém. Našťastie, zatiaľ je možné ho úplne vypnúť... Ale v tom prípade je všetko o vašich vodičských zručnostiach.

Kotúče s priemerom 410 mm vpredu, 390 mm vzadu. Týmto sa chváli Porsche, fyziku jednoducho neoklamete. Ak chcete jazdiť rýchlo musíte mať aj poriadne brzdy! 

Ak ste fanúšikovia značky, pustite si priložené video. Porsche v ňom opisuje športové prvky a bezpečnosť. Pričom bezpečnosťou nemyslia nového automatického asistenta brzdenia, či  predkolízne systémy, ale poriadne brzdy! Nehovorím, že asistenti sú zbytoční, to samozrejme nie je pravda. Ale fyziku jednoducho neobabrete. Ak chcete jazdiť rýchlo (čo v Turbe určite budete), tak potrebujete masívne brzdy. Model 911 Turbo spomaľujú na oboch nápravách 380 mm brzdové kotúče,  so šesť resp. štvorpiestikovými brzdami. Turbo S pridáva karbon-keramické brzdy. Tie majú kotúče s priemerom 410 mm vpredu a 390 mm vzadu.

Zdroj: porsche