Nové motory budú mať technológiu priameho vstrekovania paliva a údajne len jedno turbo s pevnou geometriou lopatiek.

Éra štvorvalcov so sebou prinesie aj hromadný nástup turbodúchadiel. Základ ponuky má tvoriť 2,0 litrový boxer s výkonom 240 koní. Silnejší model s označením S pridá pol litra objemu a výkon poskočí na 300 koní. Ešte výkonnejšia verzia GTS má mať pred zadnou nápravou 2,5 litrový štvorvalec koncepcie boxer. Výkon bude atakovať hranicu 370 koní. Najvyššie v ponuke ostane už spomínané Porsche Cayman GT4 s výkonom 385 koní a šesťvalcovým atmosférickým motorom.


Prekvapivé je, že pri základnej verzii aj pri verzii S dôjde k poklesu výkonu oproti generácii 981. Základný Boxster má dnes 269 koní a silnejšia verzia S má 319 koní. Najsilnejší model Boxster GTS si prilepší o 35 koní z pôvodného výkonu 335 koní.

Porsche 4-valce

Porsche zahadzuje výborné atmosférické šesťvalce a vracia sa k turbu...

Viaceré novinky

Nové motory budú mať technológiu priameho vstrekovania paliva a údajne len jedno turbo s pevnými lopatkami. Inžinieri v Štuttgarte plánujú pre zlepšenie reakcie motora inštaláciu systému e-boost. Je však nejasné, či sa pod slovom e-boost skrýva malý elektromotor alebo elektrické turbodúchadlo.


Modernizované dvojičky Cayman a Boxster 981.2 by sme mali spoznať začiatkom budúceho roka. Oficiálne predstavenie príde pravdepodobne na autosalóne v Detroite alebo v Ženeve. Ďalšou novinkou je, že po novom má kupé Cayman tvoriť základ ponuky Porsche. Doteraz bol najlacnejším typom v ponuke práve Boxster. Spoločnosť tak chce pomôcť predajom verzie s pevnou strechou, ktoré sú od spustenia predaja nižšie ako pri roadsteri.  


Na jednej strane počujeme vyhlásenia zo strany Audi o tom, že turbomotor sa do športových áut nehodí a na strane druhej tu je Porsche, ktoré chce dať turbomotory takmer do celej ponuky. Je zaujímavé, že v jednom koncerne je na rovnakú vec úplne iný názor. Alebo sú za všetkým opäť len emisné limity?

Zdroj: car