Kabriolety alebo roadstery majú nižšiu mieru bezpečnosti než  autá s pevnou strechou. Nie je za tým len veľké riziko zranenia pri prevrátení, ale aj nižšia pevnosť karosérie. Autá s otvorenou strechou majú aj horšie výsledky v prípade čelného nárazu s malým prekrytím. Porsche chce špeciálnym airbagom zlepšiť bezpečnosť kabrioletov.

Porsche si nechalo patentovať špeciálny airbag integrovaný v A-stĺpiku. Ten by mal sčasti kompenzovať „záclonový“ hlavový airbag, ktorý v týchto vozidlách chýba.

Porsche si nechalo patentovať špeciálny airbag integrovaný v A-stĺpiku. Ten by mal sčasti kompenzovať „záclonový“ hlavový airbag, ktorý v týchto vozidlách chýba. Podľa testov systém zlepšuje bezpečnosť, keď hlava vodiča letí mierne doľava. Toto je typické pri testoch small-overlap test s 25 % prekrytím, ktoré vykonáva americká agentúra IIHS. V nových roadsteroch, kabrioletoch a targách od Porsche tak môžeme očakávať v budúcnosti airbag integrovaný v A-stĺpiku.

 

Dostane sa tento airbag aj do áut s pevnou strechou? Pravdepodobne nie. Dobrý dizajn hlavového airbagu totiž zabráni nárazu hlavy do A-stĺpika. Skvelým príkladom je Volvo S90. Existuje však niekoľko áut, kde sa pri náraze s malým prekrytím letí hlava vodiča priamo do A-stĺpika napriek tomu, že ide o autá s pevnou strechou a „záclonovými“ hlavovými airbagmi.

Zdroj: carscoops