Porsche raritné verzie

5. Porsche 911 964 Turbo S (1992)


Podľa Porsche je piatym najvzácnejším modelom 911 generácie 964 vo verzii Turbo S. Na prvý pohľad pritom vyzerá ako štandardné Turbo. No verzii s označením „S“ vyrobili len 86 kusov! Výkon vzduchom chladeného plochého šesťvalca vyladili až na 265 kW (360 koní). Čo je slušná hodnota aj na dnešné pomery. Turbo S malo niektoré diely z karbónu, 18“ disky a unikátnu žltú farbu.

Porsche raritné verzie

4. Porsche 924 Carrera GTS (1981)


Porsche 924 nepatrí medzi vyhľadávané youngtimery, skôr naopak. Dôvodom je použitie relatívne slabých štvorvalcov. No verzia 924 Carrera GTS určená pre amatérsky motoršport je výnimkou. Štvorvalec s turbom posielal na zadné kolesá 157 kW (210 koní) alebo 180 kW (245 koní). Vzniklo iba 50 kusov. Ešte väčšou raritou je verzia Clubsport s výkonom 209 kW (284 koní).

Porsche raritné verzie

3. Porsche 911 GT1 Strassenversion (1998)


Modely 911 s označením GT2 a GT3 sú pomerne známe, ale že ste ešte nepočuli o GT1? Vzniklo len 21 kusov. V podstate je to špeciál Le Mans pre kategóriu GT1 postavený na značky. V roku 1998 stál jeden kus až 1 550 000 nemeckých mariek. O pohon sa staral stále plochý prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,2 litra a výkonom 400 kW (544 koní), no inžinieri ho presunuli do stredu vozidla, kvôli rozloženiu hmotnosti.

Porsche raritné verzie

2. Porsche 911 930 SC/RS (1984)


Prvá generácia Porsche 911 je medzi zberateľmi veľmi cenená, najmä jej špeciálne verzie. Tou úplne najvzácnejšou je podľa automobilky 911 SC/RS. Vzniklo len 20 kusov exkluzívne pre rely šport (RS). Auto je odľahčené a má vzduchom chladený motor s výkonom 184 kW (250 koní). Dnes vám takýto výkon nevyrazí dych, ale pohľad na zrýchlenie áno. Stovku dá za 4,9 sekundy.

Porsche raritné verzie

1. Porsche 356 America Roadster (1952)


Porsche je hrdé na svoju bohatú históriu (s výnimkou vojnových rokov) a preto získava prvé miesto typ 356. Aj v tomto prípade však ide o špeciálnu verziu. Model 356 America Roadster si vybralo mnoho pretekárov z tej doby. Dôvodom boli výborné jazdné vlastnosti, spoľahlivosť ale aj cena (len 4600 dolárov). Na dnešnú dobu nepochopiteľné nízky výkon 51 kW (70 koní) stačil na víťazstva. Vzniklo iba 16 kusov a práve toto auto bolo predlohou pre slávny Speedster.

Zdroj: porsche