Porsche 911 je legendou. Prvý kus vyrobili v Zuffenhausene v roku 1963. Auto konštrukčne v podstate nadväzovalo na Volkswagen Type 1 (Chrobák) a snáď nikto neveril, že športiak dosiahne taký celosvetový úspech. „Nesprávna“ koncepcia s motorom vzadu sa však drží aj 54 rokov od debutu. V 70. a 80. rokoch dokonca uvažovali nad ukončením výroby typu 911. A už desaťročia je to jednoznačne najúspešnejší športiak na svete. A tu je ďalší dôkaz.

11.5.2017 vyrobili na montážnej linke miliónty kus typu 911. Je tak najúspešnejším športovým autom histórie. Porsche sa navyše právom chváli aj tým, že z celkového počtu vyrobených 911 dodnes jazdí viac ako 70 %!

V minulom roku vyrobili v Porsche 32 365 kusov legendárneho typu. Tento rok sa pracovníkom podarilo zmontovať už miliónty kus! Všetky zišli z výrobnej linky v Zuffenhausene, kde značka sídli.

Včera vyrobili na montážnej linke už miliónty kus modelového radu 911. Ide tak o najúspešnejšie športové auto histórie (teda pokiaľ nepovažujeme Mazdu MX-5 za plnohodnotný športiak). Porsche sa chváli tým, že z celkového počtu vyrobených 911 jazdí dodnes viac ako 70 %! To je naozaj úchvatné číslo, ak počítame, že mnohé z nich boli po totálkach zošrotované. Dnes má však aj vrak auta veľkú zberateľskú cenu, hlavne ak sa bavíme o kusoch zo šesťdesiatych rokov.



Miliónte Porsche 911 je špeciálne upravená Carrera S

Samozrejme, miliónty model nie je len takým obyčajným Porsche 911. Ide o Carreru S v špeciálnom odtieni Irish Green, ktorý niesla aj 911 Ferryho Porsche s výrobným číslom 300.003. Spoločnosť toto auto nikomu nepredáva a ponecháva si ho v masívnej kolekcii. Ešte predtým, než ho vystavia v múzeu, ktoré stojí oproti výrobnej hale, precestuje zelená 911 celý svet. Od Nürburgringu, cez Škótsko, USA až po Čínu.

Toto je miliónte Porsche 911 v špeciálnom odtieni Irish Green.

Miliónta 911 vznikala v zákazkovom oddelení Porsche Exclusive. Okrem výnimočnej „írskej zelenej“ farby dostala aj mnoho detailov. Nechýbajú nápisy, ktoré pripomínajú, že toto je auto s poradovým číslom 1 000 000. V interiéri nájdeme retro drevený volant. Sedadlá majú originálny šachovnicový vzor, ktorý sme mohli nájsť aj vo Ferryho 911.

 

Unikátna 911 stojí na základoch modelu Carrera S s manuálnou prevodovkou, ale má zvýšený výkon na 331 kW (450 koní). Pod kapotou je už, samozrejme, prepĺňaný 3,0 litrový plochý motor chladený vodou. Súčasťou auta je aj balík Sport Chrono, ktorý prináša napríklad aktívne uchytenie motora. Akcelerácia na stovku trvá len 4,1 sekundy a maximálka je až 312 km/h.