27.01.2016

Porsche zostane pri manuálnej prevodovke! Zákazníci sa chcú baviť

Manuál alebo automat? Mnoho ľudí ma v tejto otázke jasno. Ja som fanúšikom oboch riešení. Poďme sa na to pozrieť z objektívnej stránky. V minulosti boli aspoň tri dobré dôvody, prečo si vybrať manuál: 1, bol rýchlejší. 2, bol úspornejší. 3, bol zábavnejší. Moderné autá s automatmi sú dnes úspornejšie a rýchlejšie, než s manuálom. Zostáva teda jedine „zábava“. Športové skrine napr. ako PDK však dokážu hádzať medziplyny a pracovať výborne v manuálnom režime. Je tu teda dôvod na smútok za spojkovým pedálom?

 

„Za posledné dva roky sme sa naučili z modelov Cayman GT4 a Boxster Spyder, že to nie je len o časoch z okruhu, ale aj o emóciách a zábave z jazdy.“

Áno, je. Manuál vám dáva totiž pocit absolútnej kontroly nad vozidlom. Je len na vás, kedy zmeníte prevod a nemusíte skúmať, či máte prevodovku v športovom alebo manuálnom režime. Voľba ľudí, ktorí chcú byť s vozidlom prepojení, je teda jasná. No mnohé automobilky dnes už prestávajú ponúkať možnosť voľby prevodovky. Pri výkonných autách je tak často s motorom spojený len automat. Podobnou cestou sa vybralo aj Porsche. Do modelov GT3/GT3 RS montuje len PDK. Znamená to postupný zánik manuálnych prevodoviek v Porsche? Našťastie nie!


Erhard Mössle, technický šéf typu 911, sa vyjadril, že manuálne prevodovky zostanú v ponuke. „Je to unikátna možnosť mať manuál v type 911 a myslím, že budeme zaň bojovať, pokiaľ to len pôjde. Aj keď je to len 10% trhu, ale pre niektorých zákazníkov a niektoré trhy je dôležité mať na výber takýto druh prevodovky, najmä pre USA... Za posledné dva roky sme sa naučili z modelov Cayman GT4 a Boxster Spyder, že to nie je len o časoch z okruhu, ale aj o emóciách a zábave z jazdy. Aj keď auto nie je najrýchlejšie, je zábava jazdiť s manuálom. Samozrejme, PDK je rýchlejšie, ale veľa zákazníkov chce meniť stupne samo. Preto si myslím, že by sme mali zostať pri manuáloch aj v ďalšej generácii,“ hovorí Mössle.

 

Porsche robí možno rozhodnutie, ktoré nedáva na papieri zmysel (pretože len 15% zákazníkov volí manuálne radenie). Z ponechania manuálov v ponuke však môžu získať v dlhodobom pohľade. O takých 10 rokov totiž veľa manuálov vo výkonných športových autách asi nebude (k ponechaniu manuálnych prevodoviek sa hlási ešte Jaguar).


Správa o zachovaní manuálov v ponuke ma celkom potešila, ale na druhej strane nemôžem zabudnúť na to, že Porsche odchádza od atmosférických motorov... Možno by si zákazníci radi priplatili aj za atmosféru, ktorá by produkovala vyššie papierové emisie. No ale to sú už ťažké špekulácie...

 

Zdroj: caranddriver

 



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

27.01.16 11:08 | blaster

213

83

Myslým si že k autu ako 911 by vždy mal byť na výber aj manuál aj atmosféra ....je to PORSCHE 911
Jazdím na: Audi A4 3.0 TDI AVANT S-LINE

odpovedať

10 | 0

27.01.16 13:08 | Stefan12344444
Manualna prevodovka... je prezitok...kto mal ci ma automaticku prevodovku ako napr. vo VW...tak vie o com pisem...skratka, kto uz raz ,,okusil,, automaticku prevodovku tak k manualnej sa uz nikdy nevrati...

odpovedať

27.01.16 14:38 | LDD

1

82

Veľmi sa mýliš, radšej si kúpim auto s "prežitkom" a budem sa tešiť a vychutnávať si jazdu :) ...a myslím, že nie len ja.
Jazdím na: Opel Calibra, Opel Kadett GSi, Seat Leon 3

odpovedať

14 | 3

27.01.16 15:39 | blaster

213

83

Stevo ja mam v audine automat a je to paráda v rodinnom kombíku ...ale v 911ke by som asi týžden nespal kôli rozhodovaniu či manuál - neradíš už síce tak rýchlo ale ten mechanický chod a prepojenie tela s autom hmmmmm...alebo automat - radí rýchlejšie a nemusíš dávať obe ruky z volantu, tým pádom sa viac sústredíš na čím najrýchlejší prechod apexu.
Jazdím na: Audi A4 3.0 TDI AVANT S-LINE

odpovedať

2 | 1

27.01.16 16:57 | heretik

192

80

Presne, tiež by som mal problém sa rozhodnúť. Teraz mám automat a je to super, hlavne na každodenné jazdenie po meste. No keby mám viac áut, tak do športovej víkendovky by som asi bral manuál. V podstate by som to videl na 911 Carrera 4 s PDK ako daily a víkendovku Cayman GTS manuál :)
Jazdím na: Audi S6

odpovedať

2 | 0

27.01.16 17:54 | bb33
manual je jediná prevodovka pri ktorej auto šoferuje vodič...automat je odovzdanie sa do rúk inžinierom ktorí vyrobili čosi pre negramotných a lenivých !!!

odpovedať

28.01.16 08:53 | neviem meno
Súhlasím, presne

odpovedať

28.01.16 17:37 | Lioooo
Stefan ty si zena? Takmer vsetky zeny obhajuju automatiku lebo nevedia radit. Druha kategoria su vodici ktori auto pouzivaju len ako prostriedok na presun z miesta A do miesta B a radost z jazdy im nic nehovori. Nepoznam ziadneho nadsenca rychlych aut, ktory by uprednostnil automatiku pred manualom. Sam som mal niekolko aut s automatikou ale manual nicim nenahradis.

odpovedať

27.01.16 13:56 | Tuko
Automat je skvela vec, naozaj v 90 percentach aut aj jazdnych situacii je manual tazky prezitok. Ale zas su tu auta a situacie kde moze byt manual na nezaplatenie... Vzdy by mala byt moznost volby. Ale ako celkom nechapem ked majitel 100 konovej predokolky povie ze manual je hovadina, lebo nemas ,,zabavu sa volantom"

odpovedať

27.01.16 15:41 | cqs

110

85

Teoreticky, ak by automat fungoval spoľahlivo vo všetkých situáciach, podržal otáčky a radil presne tak ako to človek očakáva, mohol byť úspešným nástupcom manuálu. Predsa len manuál je niečo navyše, čo len rozptyluje pri rýchlej jazde. No realita je taká, že automatov, ktoré sa takto správaju je v zaplatiteľných autách je ako šafránu. Viem si predstaviť, že u Porsche by mi manuál asi nechýbal.
Jazdím na: Renault Clio RS 2010, Mazda 6 2008, KIA Ceed 1.8GDI

odpovedať

1 | 7

27.01.16 16:51 | Tuko
Fuha, myslim si, ze na beznu jazdu beznym autom bude stacit hocijaky automat, nemusi tam byt 8 kvaltovy ZF hned :D

odpovedať

27.01.16 17:52 | bb33
...konečne normálny pohlad na vec !! V Porsche maju ešte stale mozog na spravnom mieste !!

odpovedať

27.01.16 20:20 | kozmert
Opravte ma ak sa mýlim, ale automat je oproti manuálu podstatne tažší, je drahší pri kúpe, jeho údržba je tiež niekoľko násobne drahšia a samozrejme kopec ,,spolahlivej"elektroniky. Čo je na tom vôbec pozitívne?? Jediný úspech automatov tkvie v tom že ľudská LENIVOSŤ nepozná hranice!!!

odpovedať

28.01.16 00:30 | E55AMG
V aute mam automat s radenim na volante a nikdy viac by som manual nechcel. Rychlost preradenia motylikmi na volante je neporovnatelne vyssia ako miesat varechou na podlahe. Nehovoriac o tom, ze obe ruke su vzdy na volante. Pri beznej jazde si davam automaticky rezim sport, a ked jazdime Babu a ine chutovky, preradujem na volante. Kto nevyskusal extremnu jazdu s radenim na volante, nevie o com pisem... A co to ma s lenivostou fakt nechapem, zeby aj piloti F1 boli lenivy? :-D

odpovedať

28.01.16 08:25 | Mayoxy

124

75

niekedy mi manual lezie na nervy. rano vstanes, si nevyspaty, oci zalepene a ides autom do prace, tak automat je must have.
Asi by som volil automat s moznostou radenia, bud pod volantom alebo dopredu dozadu na pake klasickej.
Radenie manualom s pakou klasicky ako to bolo cely zivot je uz v dnesnej dobe roznych moznosti hlupost. Naco sa mam triafat do tych jednotlivych pozicii? Ved predsa dopredu dozadu je to iste. Taktiez pod volantom motyliky plnia ten isty ucel. Ide o funkcnost alebo o to ze tam robis ten pohyb rukou?
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

4 | 4

28.01.16 14:33 | Tuko
:DDDDDDD pohyb rukou. Viesco manual sa zide ked potrebujes odpojit motor od kolies, takze spojka sa zide pri velmi sportovej jazde. Ale ako vacsina ludi nechce automat uz z principu a naozaj maju potrebu diskomfortu. Aj tak kazdy kto dobry automat vyskusa, nechce nic ine

odpovedať

28.01.16 11:09 | blaster

213

83

Tak takto to poviem keď je auto už naozaj výkonné a chcete trať jazdiť na hrane tak jedine pádla pretože ak by ste mali radiť klasicky manuálne tak jezdíte permanentne z jednou rukou ne volante a to sa proste nedá ist na hrane. Keď chce človek ísť naozaj rýchlo a bezbečne nemôže mať na volante jednu ruku ale dve a to sa dá jedine pádlami....ono treba niekedy aj kontrovať a jednou rukou je to ...ehm zle. Tým nechcem povedať že je manuál zlý len ...ale v aute čo má výkon nad 400 hp asi už radšej padla.
Jazdím na: Audi A4 3.0 TDI AVANT S-LINE

odpovedať

1 | 2

28.01.16 17:46 | Liooo
Podla mna kazdy kto uprednostni automat pred manualom je bud totalne lenivy chruno alebo amater. Popripade lenivy amater. Jedinou vynimkou moze byt clovek, ktory travi kazdy den 2 x 1+ hodinu v tazkych zapchach a tam je radenie naozaj nudne. Neviem vsak o tom ze by sme taketo zapchy na Slovensku mali.

odpovedať

28.01.16 17:50 | E55AMG
Lenivy amater? Uz si soferoval 500-konove auto s radenim padlami na volante?

odpovedať

28.01.16 21:48 | E55AMG
Podla tvojej logiky su aj piloti F1 lenivi amateri...

odpovedať

29.01.16 08:11 | crevo99

40

86

Piloti F1 nemajú na výber a čo sa týka efektivity je jasné, že je pre nich vyhovujúce fungovať, ako teraz fungujú a nestrácať čas manuálnym preraďovaním.
Avšak diskusia je zameraná na možnosť voľby a radosť z jazdy, v tom prípade je manuál aj z hľadiska prepojenia jazdca s vozidlo lepšia voľba, môj názor :)

odpovedať

1 | 0

30.01.16 08:18 | This Guy

169

64

nahodou piloti F1 maju manual, len iny. Normalne funguje spojka a vsetko. Akurat je to na volante, maju tusim dokonca az dve spojky jedna pre upshift druha pre downshift.
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

0 | 0

30.01.16 09:39 | Pilot F1
V F1 by kludne mohol byt manual, pravidla to nezakazuju. Fakt ale je, ze by to auta spomalilo. Ak uz v roku 1991 sa semiautomatika ukazala ako jasna vyhoda, tak po 25 rokoch vylepsovania je zrejme, ze manual v zavodnom aute nema sancu.
Co sa tyka temy dvoch spojok, tak je jedno, ci sa jedna o radenie hore, alebo dole. Pre radenie hore a dole spojku vobec neovladaju z volantu, oni ovladaju len padla na radenie. Napriek tomu su na volante dalsie dve packy na ovladanie spojky a pouzivaju sa len pri starte. Jednou chytia "biting point", druhu po zasvieteni zelenej pustia skokovym sposobom a tou prvou spolu s plynom pri rozbiehan doladuju mnozstvo vykonu na kolesa.

odpovedať

30.01.16 07:28 | lukyto85

34

85

A podla tvojej logiky je vsetko dobre iba tak ako to mas vo svojom AMG a nijako inak ako sme si mohli vsimnut minule v diskusii pri focuse rs ked bol iba ten zadny nahon ten jediny spravny pre sportove Auto.
Jazdím na: Subaru WRX STI 2015, Fiat 500 twinair, Ford Fiesta

odpovedať

0 | 0


Najnovšie komentáre