Slovenské zastúpenie najstaršej automobilovej značky na svete, (tento rok slávi 130 rokov od založenia) vytvára v oblasti promo aktivít pre automobilových novinárov novú tradíciu - výlety na kolesách hviezd. Nie je to síce oficiálny názov akcie, ale vzhľadom na logo značky priliehavý. A medzi kolegami je formát akcie, zdá sa, veľmi obľúbený... Tak som zvedavý, ako zapasuje mne? :)

 

 

Včera sme z Bratislavy precestovali takmer celé Slovensko. Cieľom cesty bola cesta samotná, no prespať sme mali namierené do vychýrenej tokajskej pivnica J&J Ostrožovič plnej plesne. Je 13 metrov pod zemou, kopali ju baníci. Vedie k nej 78 schodov a someliérska ochutnávka vín spojená s jej prehliadkou trvá takmer dve hodiny. Nachádza sa v obci Veľká Tŕňa, na severnom začiatku oblasti Tokaj.

V tejto decentnej hnedej metalíze Géčko vôbec nevyzerá vulgárne. Práve naopak, až prekvapivo milo a prívetivo :)

Na cestu dlhú prakticky rovných 500 km som nemohol dostať "lepšiu" káru než nesmrteľné Géčko. A rovno topmodel G500 (mimo verzií AMG) s bublavým V8 päťlitrom pod kapotou. Práve včera sme vám v článku o automobilových deduškoch stále v predaji pripomenuli, že Mercedes G vyrábajú od roku 1979.

 

Dodnes prešiel viacerými modernizáciami a úpravami, no základ ostáva nezmenený. Auto s aerodynamikou paneláku sa na diaľnicu veľmi nehodí. Nie preto, že by bolo pomalé, v prípade G500 v žiadnom prípade nie je. Ale keď chcete držať krok s ostatnými, priemerná spotreba paliva aj napriek už 7 stupňovému automatu 7G-tronic ledva klesla pod 20 litrov na stovku. Teda konkrétne na rovných 19 litrov. Nuž a je tu ďalšia vec, v tempe nad 120 km/h už začína viac hučať, než je dnešný štandard. Nie od motora, ale od vetra a kolies. Toto v žiadnom prípade nie sú výčitky, ale konštatovania. Mercedes G patrí do iného prostredia, nie na križovanie Slovenska diaľnicami. Aj preto naša cesta na jeden z najjužnejších bodov SR viedla hlavne mimo cesty R1 a mimo hlavného ťahu na Košice.

Géčko je doma hlavne v meste, však? Teda aspoň tak ho väčšina z nás stretáva. :) No jeho skutočným revírom je vidiek a terén. Tam vraj ohýba zákony fyziky. Ja som si jedno doslova popieranie fyziky všimol. V daždi a v rýchlosti nad 130 km/h totiž voda na bočnom okne ide dopredu, nie po vetre. A dokonca sa na okne točí, čo vytvára KOLOBEH VODY na Mercedese G. Nič podobné som sa na aute v živote nevidel, preto som vám to musel natočiť na mobil. Prvé video berie situáciu detailne, druhé vidí situáciu viac komplexne... :)

V8 je pre Mercedes triedy G asi ten ideálny motor. Či už na benzín, alebo naftu...

Keď je vonku mrzko, Géčko vás privíta studenou sprchou, doslova. Po otvorení dverí radšej ustúpte, lebo niekoľko veľkých kvapiek dostanete priamo za golier.

Radšej nech studené kvapky skončia na sedačke, ako na vašej hlave, nie?

Napriek mamutím rozmerom má Mercedes G až prekvapivo drobnú palubnú dosku. Na nič menšie a menej hlboké si len tak z hlavy nespomeniem. Vďaka nej je napriek takmer kolmému čelnému sklu vcelku priestor a vzduch.