Po dokončení Focusu RS, zamerali vo Ford Performance svoju pozornosť na menší hot-hatch - Fiestu. Potvrdil to aj manažér Ford Performance, Tyrone Johnson.

Oddelenie Ford Perfomance založili len pred nedávnom. Vytvorili ho zlúčením predchádzajúcich divízií RS a Ford Racing. Nové oddelenie má nemalé ambície. Do konca roku 2020 chcú predstaviť 12 športových modelov. Medzi, ktoré bude patriť Focus RS, superšport GT, ostrý Mustang a F-150, a s veľkou pravdepodobnosťou aj Fiesta RS.

Fiesta RS dostane oproti modelu ST výkonnejší motor, lepšie brzdy, upravený podvozok a samosvorný diferenciál.

Po dokončení Focusu RS, zamerali vo Ford Performance svoju pozornosť na menší hot-hatch, Fiestu. Potvrdil to aj manažér Ford Performance, Tyrone Johnson. Ten vyhlásil, že spoločnosť pracuje na vývoji novej výkonnej Fiesty. Tá ma vychádzať zo súčasnej Fiesty Mk7. Teda výsledok uvidíme už onedlho. Viac toho, ale neprezradil. Nevieme teda, či ide o novú Fiestu RS, alebo len vylepšenú verziu ST (Pravdepodobnejší je prvý variant).

„Je toho ešte veľa čo môže súčasná Fiesta ponúknuť“, takto sa vyjadril Johnson o pripravovanej ostrej verzii. Globálny úspech súčasnej Fiesty ST nás prinútil spraviť rozhodnutie ohľadom nového výkonného modelu.

Aký je rozdiel medzi modelmi ST a RS? Podľa Johnsona modely ST sú len výkonnejšou odvodeninou bežných verzii. Na druhej strane modely RS sú kompletne prerobené „vysoko-výkonné“ autá. Od Fiesty RS môžeme čakať výkonnejší motor než 134kW (182 koní) z verzie ST. Hovorí sa o výkone až 230 koní. K tomu si pripočítajte výkonnejšie brzdy, upravený podvozok a samosvorný diferenciál.

Ford už v minulosti predstavil koncept Fiesty RS 6.generácie. Tá sa však do výroby nedostala. Vďaka úspechu súčasnej Fiesty ST, to však pre model RS vyzerá viac než sľubne.

Zdroj: carscoops

Pozrite si aj: Test Fiesta ST