V minulosti sme mohli na svetových výstavách vidieť rôzne šialené koncepty. Posledné roky sa však vytratili. Dôvodom sú financie. Automobilky dnes nechcú míňať prostriedky na „nezmyselné“ štúdie. Ak teda dnes vidíme nejakú víziu auta na autosalóne väčšinou ho po nejakej dobe a v upravenej podobe uvidíme aj vo výrobe. V prípade čínskeho konceptu K EV, ktorý priniesli firmy Qoros a Koenigsegg, si to však nemyslím.

K EV má štyri elektromotory. Každý z nich poháňa jednotlivé kolesá. Ich kombinovaný výkon je 960 kW (1305 koní).

Na vývoji sa veľkou časťou podielal švédsky výrobca superšportov Koenigsegg

Koncept K EV je výtvorom čínskej automobilky Qoros, ale aj švédskej manufaktúry Koenigsegg. Ide o luxusné elektrické vozidlo. Na prvý pohľad však zaujme netradičný dizajn. Ten je vyslovene unikátny a nič podobné nepoznám. Auto má tri dvere a každé z nich majú iný tvar a veľkosť. Tiež sa otvárajú odlišným spôsobom. Vodičové dohora v štýle Gullwing. Tie spolujazdcove tradične a zadné dvere sú posuvné ako z nejakého MPV. Toto rozhodne nie je jednoduchý koncept.

 

Na druhej strane, interiér vyzerá umiernenejšie oproti exteriéru a pokojne by mohol ísť do sériovej výroby. Okrem športovo tvarovaných sedadiel vpredu aj vzadu tu zaujmú dva displeje. Jeden nahrádza prístrojový štít pred vodičom a ďalší je uprostred palubnej dosky. Na stredovom tuneli je ešte veľká dotyková plocha.

Interiér vyzerá oproti exteriéru podstatne uhladenejšie

K EV má štyri elektromotory. Každý z nich poháňa jednotlivé kolesá. Ich kombinovaný výkon je 960 kW (1305 koní). Šialené výkony nie sú pri elektromobiloch žiadnou novinkou. Asi by sme si mali na to pomaly zvykať. K EV potrebuje na stovku len 2,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je potom obmedzená na 260 km/h. Viac nás však zaujíma dojazd a ten je odhadovaný na viac ako 500 km. To je rozhodne využiteľné číslo. Batéria má kapacitu 107 kWh. Auto využíva ľahký a pevný karbónový monokok.

 

Qoros tvrdí, že technológie z konceptu K EV použije v sériovom aute. To chce uviesť na trh v roku 2019. Ale už v novembri tohto roka by sme mali vidieť prvú dizajnovú štúdiu nového elektromobilu. Tipujem, že bude mať omnoho uhladenejší dizajn ako netradičný K EV.