K EV má štyri elektromotory. Každý z nich poháňa jednotlivé kolesá. Ich kombinovaný výkon je 960 kW (1305 koní).
Qoros a Koenigsegg

Na vývoji sa veľkou časťou podielal švédsky výrobca superšportov Koenigsegg

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Koncept K EV je výtvorom čínskej automobilky Qoros, ale aj švédskej manufaktúry Koenigsegg. Ide o luxusné elektrické vozidlo. Na prvý pohľad však zaujme netradičný dizajn. Ten je vyslovene unikátny a nič podobné nepoznám. Auto má tri dvere a každé z nich majú iný tvar a veľkosť. Tiež sa otvárajú odlišným spôsobom. Vodičové dohora v štýle Gullwing. Tie spolujazdcove tradične a zadné dvere sú posuvné ako z nejakého MPV. Toto rozhodne nie je jednoduchý koncept.

Na druhej strane, interiér vyzerá umiernenejšie oproti exteriéru a pokojne by mohol ísť do sériovej výroby. Okrem športovo tvarovaných sedadiel vpredu aj vzadu tu zaujmú dva displeje. Jeden nahrádza prístrojový štít pred vodičom a ďalší je uprostred palubnej dosky. Na stredovom tuneli je ešte veľká dotyková plocha.

Qoros a Koenigsegg

Interiér vyzerá oproti exteriéru podstatne uhladenejšie

K EV má štyri elektromotory. Každý z nich poháňa jednotlivé kolesá. Ich kombinovaný výkon je 960 kW (1305 koní). Šialené výkony nie sú pri elektromobiloch žiadnou novinkou. Asi by sme si mali na to pomaly zvykať. K EV potrebuje na stovku len 2,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je potom obmedzená na 260 km/h. Viac nás však zaujíma dojazd a ten je odhadovaný na viac ako 500 km. To je rozhodne využiteľné číslo. Batéria má kapacitu 107 kWh. Auto využíva ľahký a pevný karbónový monokok.

Qoros tvrdí, že technológie z konceptu K EV použije v sériovom aute. To chce uviesť na trh v roku 2019. Ale už v novembri tohto roka by sme mali vidieť prvú dizajnovú štúdiu nového elektromobilu. Tipujem, že bude mať omnoho uhladenejší dizajn ako netradičný K EV.