Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Výprava, ktorá „skrátila“ Nordschleife

Renault Sport stanovil prvý rekord na Nordschleife 23. júna 2008. Čas 8m 17s dosiahli na Mégane R26.R ukázal, že produkčný model s predným náhonom môže súperiť a poraziť mnoho modelov vyrobených špecializovanými značkami a úpravcami. 17. júna 2011 bol na rade Mégane R.S. Trophy – nová limitovaná edícia verzie Méganu R.S. – aby pokoril rekord, ktorý bol tri roky v pevnom zovretí predchodcu.


Posledný úspech hovorí o schopnostiach Renaultu spojiť expertízu so skúsenosťami, ktoré nadobudol v motoršporte – vrátane Formuly 1 – a zabudovať ich do sériových áut. Mégane R.S. Trophy ťaží z aktivít, v ktorých Renault Sport dominuje, od kvality dizajnu a robustnej spoľahlivosti, až po starostlivo vyladené motory, podvozky a brzdy.

Výkon superauta... pre širšie spektrum zákazníkov a nadšencov

Čas, ktorý Mégane R.S. dosiahol na Nurburgringu, ho zaraďuje na prestížny zoznam. R.S. Trophy poskytuje prístup k jazdnej dynamike, ktorá konkuruje schopnostiam exkluzívnych superáut, ktorých výkon dosahuje aj dvojnásobok. Rekord vyzdvihuje výnimočne odladený podvozok, vyvinutý divíziou Renault Sport Technologies pre Mégane R.S.


Laurent Hurgon (testovací jazdec, Renault Sport)


„Nordschleife je legendárna trať. Jej dĺžka a rozloženie, ktoré je veľmi odlišné od bežných okruhov, ju robia unikátnou a technicky veľmi náročnou výzvou. Jej prekážky sú extrémne rozdielne, od rýchlych a veľmi rýchlych úsekov k oveľa kľukatejším a pomalším kúskom. Zákruty, ako „Karusell“ a „Pfanzgarten“ kladú na auto aj vodiča obrovské nároky. Avšak Mégane R.S. Trophy je tu v podstate vo svojom živle a pôsobí veľmi bezpečne, napriek nekompromisnej povahe terénu. Samosvorný diferenciál mi umožnil prudko akcelerovať z mnohých zákrut bez nedotáčavosti. Starostlivo vyladený podvozok Cup, tlmiče, nevädnúce brzdy, sedadlá Recaro, výkon motora 195 kW (265 k), priebeh krútiaceho momentu medzi 2500 a 5000 ot. a pneu Bridgestone RE 050A (235/35 R19) mi dovolili vyťažiť z potenciálu tohto auta, najmä pri vchádzaní a vychádzaní zo zákrut. Je to práve táto kombinácia faktorov, ktorá mi umožnila stanoviť taký rýchly čas na tomto okruhu, ku ktorému musíte vždy pristupovať s určitým stupňom pokory.“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Renault Mégane R.S. a motoršport

Sériovo vyrábaný Mégane R.S. Trophy má v sebe výnimočne výkonný balíček, ktorým vzdáva hold rozsiahlym skúsenostiam Renault Sportu v motoršporte. Je veľmi aktívny ako v rally, tak pri pretekoch na okruhu. Mégane R.S. N4, stvorený na rally, je odvodený priamo z modelu Mégane R.S. a predstavuje inovatívne, spoľahlivé, vysokovýkonné auto, ktoré sa ľahko ovláda a je dostupné. Posledný z modelov Renault Sportu určených na pretekanie na okruhu je Mégane Trophy V6. Jeho ultra-agresívny tvar konceptu a spevavý, výkonný motor z neho spravili obrovský hit v tímoch, jazdoch aj divákoch.

Bridgestone RE050A: pneu, ktoré stoja za rekordom

Pevná konštrukcia pneumatík Bridgestone RE050A obsahuje dve Rayon vrstvy, ktoré prenášajú sily vytvárané kontaktnou plochou na zabezpečenie dobrej odozvy a dokonalej stability. Mäkká, vysokopriľnavá zmes behúňa je stvorená pre vysokovýkonné športové automobily a je schopná zniesť extrémne vysoké priečne a pozdĺžne sily.


Asimetrický dezén gúm Potenza RE050A si berie inšpiráciu z pneumatík vyvinutých Bridgestonom pre Formulu 1, kde sa vyžadujú výnimočné vlastnosti na mokrom, aj suchom povrchu. Dezén na vonkajších stranách behúňa je odvodený od toho používaného v F1. Jeho extrémne robustné vlastnosti poskytujú zlepšenú odozvu a optimálne ovládanie. Pevné bloky behúňa zabezpečujú výnimočnú priľnavosť, ktorá je zvlášť užitočná v zatáčkach.


Stredný, semi-slickový obvodový pásik optimalizuje potenciál podvozku Mégane R.S. Trophy, kombinujúc okamžitú odozvu predných pneumatík so smerovou stabilitou tých zadných na zjednodušenie vchádzania do zákrut. Vnútorná časť behúňa je inšpirovaná modelom Potenza F1 do dažďa. Jej starostlivo navrhnuté bloky dezénu odvádzajú vodu rýchlejšie a efektívnejšie k hlavným drážkam, aby poskytli ešte väčší grip za mokrých podmienok a posunuli hranicu aquaplaningu.
V spojení so športovým potenciálom, poskytuje Potenza RE050A vysoký štandard komfortu jazdy a zahŕňa aj systém na potlačenie hluku od pneumatík vyvinutý firmou Bridgestone, aby tak bola v súlade s filozofiou na pozadí Mégane R.S. Trophy.

Takto vyzerá dezén Bridgestone Potenza RE050A

Takto vyzerá dezén Bridgestone Potenza RE050A