V spolupráci s AUTOBAZAR.EU  



Test: Renault Mégane R.S. 250 CUP


MaroS TS
|


Test: Renault Mégane R.S.250 CUP

Už celé desaťročie hlásam jedinečnosť a nadradenosť produktov oddelenia Renault Sport Technologies ostatným ostrým predokolkám. Dnes to nebude iné, na to sa pripravte :) Nechcem tvrdiť, že francúzi začali robiť hothatche v minulom desaťročí, no v polovici 90. rokov mali Citroen s modelmi VTS, Peugeot s GTi a Renault s modelmi Sport rovnakú štartovaciu pozíciu. Kým značky koncernu PSA na tento segment napriek ohromným úspechom minulých generácií zanevreli, Renault ešte pridal plyn. Vytvoril vývojové oddelenie so samostatnou manufaktúrou v meste Dieppe (v niekdajšom sídle značky Alpine). Po dvoch generáciách Clio Sport priniesol na trh aj Mégane Sport a nedávno do hry primiešali aj Twingo RS. Testovaný Mégane R.S.250 v ešte ostrejšej verzii CUP je druhou generáciou tohto modelu. Napriek tomu, že vývojári sa posnažili, aby bol v každom smere lepší, s ohľadom na schopnosti predošlej generácie to vôbec nebolo ľahké, ani samozrejmé.


Keďže priložené až 14,5 minútové video obsahuje drvivú väčšinu potrebných informácií, samotný článok o tomto kúsku nemusí byť extra dlhý. Vyjadrím sa tu k veciam, ktoré vo videu nie sú. V prvom rade hmotnosť. V TP uvedených 1 462 kg je hmotnosť, ktorá už ráta aj so 75 kg vodičom. Hmotnosť samotného auta je naozaj 1 390 kg.

 

Druhá generácia Mégane Renault Sport je tvarovo mimoriadne vydarená mašina. Hlavnú zásluhu na tom má konvenčnejší bacuľatý tvar sériového typu. Vytvoriť vrcholný model R.S. ktorý znesie označenia agresívny a sexi zároveň naozaj nebolo tak zložité ako pred 6. rokmi, keď vznikal Mégane Sport 225 a jeho ďalšie verzie ako F1, R26 a hardkorová R26.R.



Mégane R.S. 250 je nie len skvelá mašina, ale zároveň špička v segmente. Jediná otázka, na ktorú vám bez priameho porovnania neodpoviem je: Kto kraľuje športovým predokolkám - Focus RS, alebo Mégane R.S.250? Veľmi ťažká otázka...



Viacero testov potvrdilo, že Renault Mégane R.S. 250 patrí medzi hothatch elitu. Ja toto tvrenie môžem po cca týždňovej skúsenosti a skoro tisíc kilometroch len potvrdiť. Je dravý, no nie agresívny. Povedal by som, že trošku uhladenejší než predchodca a určite menej výbušný než napríklad Astra OPC, alebo Focus RS. Pre väčšinu vodičov možno dobrá správa, mne agresivita a výbušnosť trošku chýbali. Ale len trošku. R.S. 250 prekvapí inými vecami. Držaním stopy, napríklad. Je až neuveriteľné, ako dobre sedí a ako dlho je až po limit neutrálny a následne skôr nedotáčavý. Na SlovakiaRingu som ho aj čo-to provokoval a v zákrutách prudko uberal, pripravený na pretáčavý šmyk. Ten však nikdy neprišiel. Možno len v mojich rukách. Možno som stále nebol dosť rýchly, či bezohľadnejší k autu. Stabilizáciu je možné vypnúť úplne, tak ako v každom modeli Renault Sport. Napriek tomu ostáva auto pri čistej jazde mimoriadne stabilné. Na druhej strane, viackrát som si skúsil ostrú jazdu aj bez jej deaktivácie a musím napísať, že som bol prekvapený ako tolerantné ESP vyladené oddelením Renault Sport Technologies tu je.



Podľa videozáznamu som na SR zvládol najdlhší okruh sa asi 2:56 min. Bez potreby si čokoľvek dokazovať tvrdím, že Mégane R.S. 250 som tu šetril. Hlavne na brzdách. Nebol som ochotný likvidovať ich pretláčaním brzdy do podlady brzdením pár desiatok metrov pred zákrutami a tiež mi bolo trošku ľúto gúm. Okrem toho veľa mňa neustále sedel kolega Peter, ktorý do hry pridal takmer jeden metrák. Som presvedčený, že pri agresívnejšej jazde na brzdy len s vodičom by tu R.S.250 dokázal ísť o min. 6 s rýchlejšie. Ukázalo sa tiež, že v kombinácii s touto váhou (cca 1,5 tony) na väčšiu zábavu na najdlhšej verzii SlovakiaRingu auto potrebuje aspoň 300 k, alebo aspoň o ďalšich 100 kg menej. Ale to je prípad tejto kombinácie. Na kratšie a užšie okruhy je Mégane R.S. 250 viac než primerané náradie. Dokonca aj na iné, kratšie verzie SlovakiaRingu.


Meranie na záťažovej valcovej brzde v partnerskej firme MM RACING prakticky potvrdilo údaje výrobcu. Udávaný max. výkon 184 kW, teda 250 koní pri 5 500 ot sa podarilo potvrdiť s presnosťou na 97%. Meranie potvrdilo prítomnosť 242 žrebcov, teda 178 kW pri 5 415 ot. Uvedený krútiaci moment 340 Nm pri 3 000 ot dokonca o 3 % vyšší, na 351 Nm pri 3 400 ot. Zaujímavý je tiež zelený údaj o stratovom výkone, o ktorom sa nedočítate v žiadnych základných tech. údajoch auta. Iste, väčšinu klientov tento údaj ani veľmi nezaujíma a je len veľmi málo možností ako ho znižiť. Napriek tomu, Mégane R.S.250 stratí prenosom hnacou sústavou 37,6 kW (51,2 k). Pre porovnanie, Subaru Impreza PSL z roku 2007 v pohone oboch náprav mení na teplo až 66 kW (90 k).



PLUSY:

+ dravý dizajn,
+ výkon a sila motora,
+ ostrý podvozok/jazdné schopnosti,
+ more trakcie,
+ skvelé brzdy bez vädnutia,
+ 5 režimov charakteru auta,
+ priem. komb. spotr. 8,5 l/100 km,
+ nižšia váha než predchodca o 30 kg,
+ cena od 27 900 €,

 




MÍNUSY:

- spracovanie vnútra dverí/materiály,
- ergonómia,
- nepresné radenie,
- zvukový prejav motora a výfuku.

 


Mégane R.S. 250 je auto, ktoré môže smelo visieť na stenách chlapčenských izieb, v garážach aj v krásnych zasklených obrazoch v kanceláriách či v budovách autodromov. Ako vidíte v PLUSOCH a MÍNUSOCH, je len štipka dôvodov, ktoré ho v mojich očiach držia od označenia perfektný. A tá cena? KONEČNÁ! Necelých 28 000 € bez príplatkov vám kúpi jednu z najlepších predokoliek sveta. Jazdiť v R.S.250 CUP je ohromná zábava a to nie len pre vodiča, ale aj pasažierov. Všetko zlé je na niečo dobré - ako sa hovorí. O svetovej kríze to platí tiež. Keby neprišla, autá ako toto by naďalej bez hanby stáli nové 35 000 - 40 000 €. Myslím to vážne! Dobre si na to obdobie pred r2008 pamätám. Mať možnosť kupovať ešte kvalitnejšie mašiny o 7 - 10 tisíc € lacnejšie je prosto úžasné!

Napriek prísnejším kritériám hodnotenia EuroNCAP pre zisk 5 hviezdičiek sa tvorcom podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť v porovnaní s predchodcom o cca 30 kg, čo je super. Napriek tomu sa mi na našej testovacej trati nepodarilo položiť Mégane R.S.250 CUP do prvej 5ky najlepších v autoslalome. To by ma až tak nemrzelo, ako fakt, že nedokázal poraziť skvelého predchodcu Mégane RS dCi. Neviem si to celkom vysvetliť, pretože novinka na víťazstvo mala všetky predpoklady. Žeby som za volantom začínal mäknúť?


Peter TS
Peter TS
 

Pre mňa osobne sa jedná o top hothatch bez ohľadu na počet poháňaných náprav. Jeho kúzlo tkvie v univerzálnosti: jeden deň tomuto Mégane vyprášite kožuch na okruhu a druhý deň spravíte 300 km ku svokre na nedeľný obed. A to pri 8 litrovej spotrebe... klobúk dole Renault Sport Technologies!


Renault Mégane R.S. 250 CUP
rok výroby 2010
Motor:

radový 4-valec vpredu naprieč prepĺňaný turbodúchadlom a medzichladičom vzduchu, objem 1998 cm3, vŕtanie x zdvih - 82,7 x 93 mm, kompresný pomer 8,5:1, 4 ventily na valec, rozvod DOHC, ozubené hnacie remene, hliníková hlava valcov, max. výkon 184 kW (250 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 340 Nm / 3 000 ot, litrový výkon 92 kW (125 k) / l.

Pohon: suchá trecia spojka, 6-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson s pomocnými ramenami, vzadu vlečená náprava H, skrutné stabilizátory, športové pruženie RS, vpredu 4-piestikové kotúčové brzdy Brembo s priemerom 340 mm a hrúbkou 28 mm, vzadu 1-piestikové s priemerom 290 mm a 11 mm hrubkou,
Kolesá: ľahké kované disky, rozmery diskov 8,5x18", rozmery pneu 225/40 R18, alternatívne disky 8,5x19" a pneu 235/40 R19.
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4 300 x 1 850 x 1 430 mm, objem kufra - 375 - 1025 l, pohotovostná hmotnosť - 1 390 kg, kombinovaná spotreba - 8,4 l/100 km, výkonová hmotnosť 7,56 kg/kW.
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 245 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,1 s
Cena: Základný model  od 27 900 €, Testovaná verzia - cca 29 250 €











TopSpeed.sk na tému Renault






Vyjadrite svoj názor

Vaše meno:
Komentár:
Pred odoslaním odpovedzte na otázku:
Štvorec má steny. (číslo)
  •    LubosM   25.10.2010 22:12:19
    Ahojte, mate niekto aj video kde by bol cas na SK ringu s tymto autom 2:40? Na parametre toho auta sa mi to zda velmi dobry cas..
    Odpovedať
    •    Janči   1.11.2010 10:18:50
      Ked pojdem najblizsie, natocime :). Ale uz asi len na jar... Som na zime :)
      Odpovedať
      •    LubosM   2.11.2010 11:22:50
        ok no som zvedavy, ja som na Golf V GTI isiel nieco vyse 2:50 a bol som vyteseny heh pokial sa potvrdi ten cas so seriovym autom a na seriovych pneu tak si u teba objednavam skolu jazdy na okruhu :-)
        Odpovedať
        •    Janči   2.11.2010 15:08:24
          Ok, ale na skolenie su tu iny vyborny ludia... Ja len zuzitkuvavam plody ich skoly ! :) Ale fakt sa da dostat na hranicu okolo 2:38... :)
          Odpovedať
          •    LubosM   2.11.2010 16:29:03
            aha a kto ta teda tak dobre zaskolil do tajov rychlej jazdy, daj tip :-)
            Odpovedať
  •    Liooo   22.10.2010 19:51:10
    Maros, sedi co pisete o Megane RS a zadnej naprave(pod clankom - specifikacia podvozok), alebo ste sa pomylili?
    Odpovedať
    •    MaroS TS   23.10.2010 15:03:45
      Liooo, bol to omyl. Už som to opravil. Zle som to preložil z Nemčiny. Tú reč moc neovládam... :)
      Odpovedať
  •    Janči   10.10.2010 23:46:42
    Ahojte. Potvrdzujem cas 2:41,771 na SK ringu . S plnou nadrzou, 90 kg spolujazdcom a seriovymi pneu CCS5. Som presvedceny, ze s touto karou sa da zajazdit pod 2:38 ... Lovu zdar, RS zvlast ! :)
    Odpovedať
  •    Gusto   6.10.2010 22:46:36
    este jedna vec - odkedy ma Megane RS250 semislicky seriovo? Michelin Pilot Sport, resp. ContiContisport 5P, do ktorych ich vyrobca obuva nie su semislicky.
    Odpovedať
    •    MaroS TS   6.10.2010 23:11:14
      Máš pravdu, Gusto. Už som to spomenul v jednom z komentov pod, ale evidentne to bolo treba opraviť aj v texte. Stalo sa, naozaj som urobil chybu a myslel si, že tam sú PS2 Cup. Na margo časov na SK ringu, ak RS250 jazdí okolo 2,40 min. tak to je super výsledok. V mojich rukách by som z neho toto asi nevymačkal... :)
      Odpovedať
  •    Gusto   6.10.2010 22:45:02
    pokial ide o cas na SK ringu.. vacsina majitelov ma s novym RS 250 cas okolo 2:41 . rasto chvala mal tusim 2:39..
    Odpovedať
  •    Rasto   29.9.2010 17:37:58
    Video ok, len by som uvital sirsie uvahy a porovnania s vacsim poctom aut ktore by mohli byt alternativou pre dany druh zabavy. Mozno nieco na sposob :"Porovnavat neporovnatelne" ako to obcas robi Rasto Chvala na auto.sme.sk, myslim ze tieto dva weby vedia robit dobre recenzie, a skladam klobuk. Chalani, malo kritiky, netreba auto zvrzat len spomenut na co si davat pozor. Topspeed ma vlastny styl, tak sa ho nebojte a zdokonaluje..Zlepsit slovnu zasobu :o) P.S.: Mna by zaujimalo kedy budes Maros testovat Focus RS samozrejme s komentarom kde objasni ci je to chuligan na kazdy den alebo je na to prilis extra a vsetko co ta este napadne ze je dolezite povedat..(ROBTE DLHE VIDEA, ved my mame dost casu na pozeranie :))))) a pripadne co je pravdy o neprirodzenom posede za volantom.
    Odpovedať
  •    Lio   29.9.2010 12:01:11
    Zajtra v Parizi predstavia Megane RS Gordini, tak som zvedavy ci to bude zasa len kozmeticka zmena, alebo ...
    Odpovedať
  •    Miskjo   27.9.2010 12:26:49
    mne sa video páči. mne sa vlastne páči to auto... je to niečo čo tu ešte nebolo. raz si ho kúpim ako jazdenku ;-)
    Odpovedať
  •    steaven   24.9.2010 15:53:44
    V pohode clanok aj video ja som spokojny. Na srdci ma totiz hreje ze toto top auto nedokazalo na slalome prekonat moje dCi. Samozrejme v realnej premavke a na okruhu je to uplne niekde inde ale aspon toto mi pomastilo ego.
    Odpovedať
  •    Lio   24.9.2010 11:02:21
    Super recenzia, pekne videjko. Topspeed ide urovnou nahor. Inac neviem cim to je ale vsade pisu ze nepresne radenie a za vyse hodiny testovacich jazd CUP/LUX som nezaradil chybnu rychlost ani raz. Myslim ze sa toto trosku precenuje.
    Odpovedať
    •    MaroS TS   24.9.2010 12:39:54
      Lio, nepresné radenie neznamená, že niekto zle zaradí. To by už len bola katastrofa! Nepresným sa myslí, keď páka do jednotlivých dráh nejde krásne sama, ale treba to trošku akoby hľadať, čo je hlavne pri rýchlejšej jazde otravné...
      Odpovedať
      •    Lio   24.9.2010 23:22:36
        ano rozumiem co myslis, ale ani toto som nepocitoval. Mozno je to tym ze jazdim na renaultoch casto, ale toto mi pride len ako vec zvyku. Napr pocas dvoch skusobnych jazdach na Mitsubishi ASX so mal s radenim dost velke problemy, ale na Renaultoch bez problemov
        Odpovedať
        •    Peter TS   25.9.2010 09:18:21
          Lio, asi najlepsie to pochopis, ked si zajazdis na niecom ako BMW/Lexus a nasledne hned presadnes do Renaultu. Je to proste fakt.
          Odpovedať
          •    Lio   29.9.2010 11:30:19
            Zajtra v Parizi maju predstavit Megane RS Gordini, tak som zvedavy ci to zas bude len kozmeticka zmena alebo...
            Odpovedať
          •    Lio   29.9.2010 11:16:12
            Oki, vyskusam a napisem ked kupim Megane RS. Chapem ze ked presadas medzi autami, mozno pocitis rozdiel, ale myslis ze to ma sancu nejak pocitit alebo pri kazdonennej jazde pocitovat ako hendikep majitel tohoto auta?
            Odpovedať
  •    michal   23.9.2010 21:37:18
    viac testov by trebalo...a este k tomu casu na drahe...aj treba mat zatiahnute okna kvoli aerodynamike...mozno by pomohlo..
    Odpovedať
    •    MaroS TS   23.9.2010 23:20:11
      Mišo, neviem na ktorú situáciu s tými oknami narážaš, ale o aerodynamike čo-to viem. Ak mávam na takých autách otvorené okná, tak to preto, lebo šetrím výkon a spotrebu na klíme :D
      Odpovedať
  •    johny   22.9.2010 20:56:53
    Megane vs focus, možno odpoved aj tu: http://www.youtube.com/watch?v=voY2Eu4JzWw&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=2MhgGwqfCrI&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=SbDte_KSB7s&feature=related mne sa viac paši megane z vonku
    Odpovedať
  •    Lacospeed   22.9.2010 11:34:30
    Inak mal som uz davnejsie pozicany len na hodinu Megane RS, ale nie CUP. Dal som na papier strucne dojmy, ak by to niekoho zaujimalo, najdete to tu: http://www.autobook.sk/pouzivatel/Lacospeed/blog/renault-megane-rs-250-29/ (PS: Neberte to ako reklamu, nemam z toho ani cent)
    Odpovedať
  •    Soichi   22.9.2010 09:26:11
    nechcem rypat ale podla fotiek to vazne vyzera ze gumy su len PS2 a nie cup. PS2 jazdim, tak viem jak vyzeraju.
    Odpovedať
    •    MaroS TS   22.9.2010 10:16:11
      Soichi, zdá sa, že máš pravdu. Obuté sú PS2, nie PS2 Cup. Neviem prečo som si to stále myslel. Asi preto, ako to dobre drží :P
      Odpovedať
  •    david   22.9.2010 01:13:28
    caute najprv k pochvale a ta patri kkamere a strihu, tak nastal aspon premna velky posun. Inak v podstate suhlasim s Lacospeed-om.Dufam ze to poberiete ako trochu konstruktivnej kritiky a pisem sem len preto, ze si velmi prajem aby tento web nadalej napredoval. Mne osobne tam chybalo viac zvuku auta, zaujimalo by ma aky cas vam odmerali tie stopky na 100 a 400m, nespominate brzdy za beznych podmienok a na okruhu, zaujimalo by ma ci to teda je auto aj na kazdy den alebo je prilis nekompromisne a to je asi vsetko co mi momentalne napada. Vela zdaru chlapi!
    Odpovedať
    •    Peter TS   22.9.2010 09:35:50
      Cau David, dik za komenty a jasne, konstruktivna kritika je uplne ok, dokonca je nutna. S tym zvukom auta mas recht, do buducna na to budeme urcite mysliet. Len treba mat na pamati to, ze v beznej premavke je dost problematicke tocit nejaku nakladacku a vhodnych bezpecnych miest na to je na slovensku, ehm, kolko? :)
      Odpovedať
      •    david   22.9.2010 18:24:34
        no veď práve o tom to je, páči sa mi, že dokážete prijať takúto kritiku aj keď viem že to asi nie je to najpríjemnejšie ale myslím, že nikto z prispievateľov vašu prácu nezhadzuje, píšeme za účelom progresu. Pevne verím že sa tomuto serveru budú vyhýbať všetci rýpalkovia a vševedi ale aj fanatici zameraní na svoju pravdu o svojej značke, nič mi totiž nedokáže príjemné čítanie pokaziť tak ako majstri sveta hádajúci sa v diskusii(to len tak off topic). Skoro by som zabudol pochváliť vašu testovaciu trať a meranie na brzde!to sa mi fakt páči a dúfam že to ostane zachované aj do budúcna:)
        Odpovedať
  •    Lacospeed   22.9.2010 00:14:22
    Inak sa mi nezda ze to su semislicky. Z videa to vyzera na vykonnu, ale klasicku sportovu gumu Michelin Pilot Sport 2. A difuzér sa pouziva ako doplnok k fenu na vlasy na ziskanie objemnych kucier ;-) Zrejme ste mysleli difúzor, aj ked tak by som ten cierny kus plastu asi nenazval. To len detail pre pobavenie.
    Odpovedať
    •    Peter TS   22.9.2010 09:22:29
      nebudem polemizovat o spravnom nazve, len o funkcnej stranke - naozaj tu ma opodstatnenie. Ma ho napriklad aj aktualne Clio RS, na ktorom realne funguje a tym padom nemusi mat horne pritlacne kridlo. Takze predpokladam, ze je to podobne aj tu.
      Odpovedať
  •    Lacospeed   21.9.2010 23:32:11
    Chlapi asi vas nastvem, ale slabe video. Nechcem, aby to posobilo demotivujuco, Maros Tvoje vystupovanie absolutne v pohode. Ale ten scenar. Mal som dojem, ze cele video je monolog a auto tam stoji ako dekoracia. Zo 14 minut bola jazda asi minuta. Pritom mnozstvo vyslovenych technickych informacii bolo podla mna pre cielovku topspeedu strasna nuda a nosenim dreva do lesa. Na druhej strane kopu informacii som sa nedozvedel. Nehovorite nic o charaktere motora, zvuku, ako funguje podvozok na okreskach, na hrboloch, v zakrutach, ci sa da ovladat plynom, ako zasahuje ESP a ci sa da vypnut. Proste nehovorite o tom, co sa na webe Renaultu nedocitam. Pritom ste s nim boli na Slovakiaringu, limity auta ste urcite mali moznost vyskusat detailne. Vysypali ste nam technicke udaje, zmerali vykon, zajazdili cas a hotovo. Dokopy ziadne vlastne dojmy. Este aj ta kratka jazda bola cudne zostrihana. Ale mozno som aj ja divny a nechapem vas styl, neviem.
    Odpovedať
    •    Peter TS   22.9.2010 09:30:54
      Laco, kazda konstruktivna kritika je dobra vec, takze ano, vitame tvoje postrehy :) hovorit o scenari pri teste aut je velmi zlozite, pretoze kazde auto je uplne ine a teda pri kazdom sa venujeme inym veciam. A ako si si vsimol, na TopSpeed.sk robime veci inak, preto tu ani k smrti nudiace a obohrane reportaze a la STV nenajdes. Takze sa nedrzime ziadnej zabehnutej cesty o tom, ze teraz musime 30s robit exterier a doslova kecať nezmysli o "konkávnych krivkách moderneho designu" :) Nie, kazde auto berieme inak, na kazdom mame potrebu povedat nieco ine, takze obcas to naozaj moze posobit ako bez ladu a skladu. Ako napisal Maros, cely projekt je (zatial) v rovine cisteho fanusikovskeho vyzitia, takze testy zvladame popri nasich full time joboch. Ale ruku na srdce, KTO este na slovensku robi takto komplexne a obsiahle testy? Vela ich isto nebude... V kazdom pripade dakujeme za pripomienky, urcite sa nimi budeme vaznejsie zaoberat.
      Odpovedať
      •    Lacospeed   22.9.2010 10:35:18
        Peter, asi som nevhodne pouzil slovo scenar. Nemyslel som tym, ze ma byt obsah videa vopred presne dany podla nejakej schemy. Islo mi o samotnu napln, obsah videa. Konkretne to, ze tam bolo vela zbytocnosti a naopak klucove veci chybali, ktore som uz spomenul. Prvych 7 minut ciste opis exterieru a vycet technickych udajov. Schvalne si pust video sam a skus najst vo videu nejake vase subjektivne dojmy z jazdy. Opakujete sice, ze to je pre vas kral hothatchov, ale absolutne nehovorite preco to tak je! Nie je nahodou prave to zmyslom testov? Pises, ze robite veci inak. Ja mam dojem, ze by ste chceli robit veci inak, ale nedari sa to. Ano ste lepsi ako pan Jacz na STV, ale ked je on pre vas meritko, tak potom uz neviem...
        Odpovedať
        •    Peter TS   22.9.2010 11:09:52
          Na zaciatku kazdeho cinu je snaha a vola to spravit inak, vysledky samozrejme nespadnu hned z neba. Postupne sa ucime vsetci a my prave vdaka takymto debatam zistujeme, co kde zlepsit ale hlavne co priniest ludom, o co maju zaujem. Takze ano, v tomto mas urcite recht a do buducna to jednoznacne musime zlepsit. A nie, pan J. nie je pre nas meritko ani v najmensom :) skor som to uviedol ako priklad, ako sa to robit nema. V tom sa dufam zhodneme uplne vsetcia... Len prosim berme ohlad na jedno - Slovenske realie...
          Odpovedať
    •    MaroS TS   22.9.2010 08:09:51
      Laco, v mnohom máš, žiaľ, pravdu. Opomenuli sme viacero vecí, ktoré by tu pre jazdné vlastnosti a emócie mali byť spomenuté. Rovnako David, merania zrýchlenia na 100 a 400 m nerobievame - zatiaľ to nemáme ako presne zdokumentovať. Budem otvorený, niet čo tajiť. TS robíme všetci ako funprojekt na ktorý nám ostáva denne tak 2-3h čas. Možno tomu neuveríte, ale naše videá žiaden scenár zväčša vôbec nemajú. Vždy je to snímané hurá systémom... Sme radi, že to časovo zvládame robiť aspoň takto... PS: Laco, R.S. má vo verzii Cup obuté Michelin Pilot Sport 2 CUP+ a to sú semislicky. Teraz som venoval cca 15 min. hľadaniu významov a rozdielom slov difúzor a difúzer - slovo difúzer slovenské slovníky ani neobsahujú a slovo difúzor klasifikujú ako mnohé, len nie aerodynamický prvok. Ale asi začnem používať slovo difúzor. Znie lepšie :)
      Odpovedať
  •    Dudo   21.9.2010 19:27:54
    A ešte oceňujem vašu snahu, posúvate sa stále na vyššiu a vyššiu úroveň čo sa týka videoreportážií. Jednak Maroš má sebaistejší prednes do kamery a celkovo aj kameraman sa zlepšil :) Len tak ďalej chalani, už sa neviem dočkať ďalšieho dielu :) Good luck
    Odpovedať
  •    Dudo   21.9.2010 19:25:02
    Super článok aj videjko, len stále mi tam chýba test akcelerácie s pohľadom na budíky :P :)
    Odpovedať

Ďalšie články

Predchádzajúci článok: Volvo XC70 D5 AWD
Nasledujúci článok: Škoda Superb 2.0 TDI CR DPF

Posledné články v tejto sekcii :
Peugeot RCZ 1,6THP 200
Range Rover Evoque 2,0turbo Prestige
Volkswagen Golf GTI VI, gen


Všetky práva vyhradené © 2008-2011 TopSpeed.sk magazín

TopSpeed.sk podporuje www.sportoveauta.sk