Po boku sedanu, ktorý predstavli začiatkom leta, ponúkne nové kombi celkom samozrejme rovnaké technológie a k tomu extra veľký kufor. V kombinácii overenej technológie riadenia kolies zadnej nápravy 4Control a aktívneho riadenia tuhosti tlmičov sprevádzané technológiou Multi-Sense má tento kombík šance ponúknuť konkurenčné jazdné vlastnosti. S výnimkou nami nedávno testovaného nového Renaultu Espace totiž technológiu 4Control v Renaultoch oceňujem už veľmi dlho.

2016 Renautl Talisman Estate

Hlavným konkurentom Talismanu Estate bude Škoda Superb III Combi. Renault má niektoré technológie, ktoré Škoda neponúka, no platí to aj naopak.

Aby dnes kombík zaujal, musí okrem pekného dizajnu priniesť veľký vnútorný priestor a naozaj ozrutný kufor. Špeciálne keď snáď celý svet pozná, čoho je Superb III Combi schopný. Nuž teda, Talisman v tomto smere nový rekord nestanovuje, no disponuje objemom bez mála 1700 litrov (podľa VDA). Samozrejmosťou bude automatické otváranie veka zadných dverí pohybom nohy pod nárazníkom. Základný objem kufra je 572 litrov. Jeho dĺžka je však bez sklopených sedadiel slušných 112 cm, sklopením zadných sedadiel sa dajú prevážať predmety dlhé 201 cm. To musí postačiť naozaj každému, snáď s výnimkou stolára. :)

Renault Talisman Estate príde do predaja až na jar 2016. To je podľa mňa trochu neskoro, konkurencia si za ten čas dokáže vybudovať riadny náskok. Mazda6 už napríklad ponúka modernizovanú verziu typu 6.

Rozmerovo ako sedan

Viacerých možno prekvapí, že kombík má rovnaké rozmery (teda hlavne dĺžku) ako sedan. Hovorové dlhá a krátka verzia v tomto smere bude holý nezmysel. :) Talisman je totiž dlhý 4860 mm, 1870 mm široký a 1460 mm vysoký elegán. Rázvor náprav je 2 810 mm, čo je viac než slušné na túto triedu. Priestrannú kabínu robí praktickejšou pre dlhé cestovanie až 25 litrov odkladacích priestorov a aj keď sa mi to nezdá, tlačová správa uvádza, že svetlá výška modelu kombi je o 30 mm vyššia. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Predné sedadlá kombinujú najlepšie vlastnosti v triede. Možnosť upraviť ich v 10 smeroch (8 z nich je elektricky nastaviteľných) a predĺžiť sedák až o 60 mm (pri výbave Initiale Paris). K dispozícii bude elektrické nastavenie výšky a hĺbky sedadla 4 smermi a masáže, kde sa dá rovnako ako v type Espace meniť jej typ a intenzita (dva programy / päť sekvencií). Toto však prekvapí: upraviť hlavovú opierku v šiestich smeroch je naozaj viac než asi treba. Vyhrievaná celá sedačka je samozrejmosťou a dvojnásobne za bežným štandardom je možnosť uložiť do pamäte 6 rôznych predprogramovaných konfigurácii polôh sedadla. Predné sedadlá navyše prinášajú aj ventiláciu a ich špeciáne tvarovaný chrbát prináša vzadu sediacim na kolená 30 mm miesta naviac.

Pod prednou kapotou sa v mene zmenšovania motorov objavia samí drobci. Dva benzínové motory Energy TCe 150 a Energy TCe 200 s objemom 1,6 l v kombinácii so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Tri výkonové verzie naftového motora Energy dCi 110 alebo Energy dCi 130 so šesť-stupňovou manuálnou alebo šesť-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Top verziou bude Twin turbo Energy dCi 160 s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Renault Talisman Estate bude dostupný vo viacerých stupňoch výbavy vrátane výbavy Initiale Paris. Predstavia ho na Frankfurt Motor Show 2015.