Zomrelo minimálne 124 vodičov a ďalších 275 bolo ohrozených alebo zranených. Aj keď sa nejedná o najnovší problém, GM sa k nemu priznalo až po dlhej dobe. V r2015 začalo po 10 rokoch s nápravou. Najväčšie problémy robil Chevrolet Cobalt z r2005.

To sú dve najväčšie aféry ohľadne spoľahlivosti a bezpečnosti áut. Minulý rok sa zvolávacie akcie zastavili až na čísle 868. Našli sa medzi nimi aj úsmevné, napríklad Rolls-Royce zvolal do servisu „až“ jedno auto. Jeho bočné airbagy neboli homologované pre USA. Porsche zase zvolávalo SUV Cayenne. Avšak podobne ako u Rolls-Royce ich neboli desaťtisíce. Jeden benzínový a jeden naftový. Vraj mali zle nastavenú geometriu. :)

Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) upozorňuje majiteľov áut, aby si aspoň dvakrát do roka pozreli webstránky výrobcu a skontrolovali, či náhodou nejaká zvolávacia akcia neprebieha. Nemálo nehôd sa stáva preto, že majitelia svoje autá za nebezpečné nepovažujú, pretože o ničom nevedia. Tak ako 18r chlapec, ktorého zabil chybný airbag Takata...

Sú autá horšie než kedysi?

Dá sa teda povedať, že nové autá sú horšie ako kedysi? Áno, aj nie. Autá v ostatnom čase jazdia viac km ročne ako kedy predtým. Ľudia k nim pristupujú viac konzumne. A to sa prejaví aj na poruchovosti. No je tu aj druhá strana mince. Neustály tlak výrobcov na dodávateľov s čo najnižšou cenou na dodávateľské komponenty. Tie potom nevydržia ako by mali, alebo sú chybné hneď od začiatku. Celé to musí vybalansovať trh. Každá firma skúša a bude skúšať, čo je ešte únosné a čo už za čiarou. A rozhodnutia musí urobiť samotný trh, teda my. Že si nedáme všetko naordinovať a nezaplatíme to ako poslušné ovečky...

zdroj: autoblog