26.01.2016

Rok 2015 bol na zvolávačky rekordný. Sú nové autá horšie ako kedysi?

V minulom roku bolo do servisov zvolaných vyše 51 miliónov áut (51 200 000). Doslova megaproblémom boli nekvalitné airbagy od firmy Takata, ktoré svojvoľne vybuchovali. Airbag Takata pripravil o život mladého vodiča z Pennsylvánie. Oveľa viac životov si však vyžiadali chybné skrinky zapaľovania, kvôli ktorým sa počas jazdy vypol nielen motor, ale aj väčšina bezpečnostných systémov. Tento problém zas riešili v GM. Auto sa tým pádom stalo neovládateľné, keďže sa zablokovalo aj riadenie. V prípade nehody sa však airbagy vôbec nenafúkli!

 

Zomrelo minimálne 124 vodičov a ďalších 275 bolo ohrozených alebo zranených. Aj keď sa nejedná o najnovší problém, GM sa k nemu priznalo až po dlhej dobe. V r2015 začalo po 10 rokoch s nápravou. Najväčšie problémy robil Chevrolet Cobalt z r2005.

To sú dve najväčšie aféry ohľadne spoľahlivosti a bezpečnosti áut. Zvolávacích akcií bolo minulý rok spolu až 868. Našli sa medzi nimi aj úsmevné, napríklad Rolls-Royce zvolal do servisu „až“ jedno auto. Jeho bočné airbagy neboli homologované pre USA. Porsche zase zvolávalo SUV Cayenne. Avšak podobne ako u Rolls-Royce ich neboli desaťtisíce. Jeden benzínový a jeden naftový. Vraj mali zle nastavenú geometriu. :)

Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) upozorňuje majiteľov áut, aby si aspoň dvakrát do roka pozreli webstránky výrobcu a skontrolovali, či náhodou nejaká zvolávacia akcia neprebieha. Nemálo nehôd sa stáva preto, že majitelia svoje autá za nebezpečné nepovažujú, pretože o ničom nevedia. Tak ako 18r chlapec, ktorého zabil chybný airbag Takata...

 

Dá sa teda povedať, že nové autá sú horšie ako kedysi? Áno, aj nie. Autá v ostatnom čase jazdia viac km ročne ako kedy predtým. Ľudia k nim pristupujú viac konzumne. A to sa prejaví aj na poruchovosti. No je tu aj druhá strana mince. Neustály tlak výrobcov na dodávateľov s čo najnižšou cenou na dodávateľské komponenty. Tie potom nevydržia ako by mali, alebo sú chybné hneď od začiatku. Celé to musí vybalansovať trh. Každá firma skúša a bude skúšať, čo je ešte únosné a čo už za čiarou. A rozhodnutia musí urobiť samotný trh, teda my. Že si nedáme všetko naordinovať a nezaplatíme to ako poslušné ovečky...

zdroj: autoblog



SÚŤAŽ: Súťaž o lístky na TRUCK ARÉNA 2016 v hodnote 20 €

2 lístky na TRUCK ARENA 2016 za 20 € Po koľkýkrát sa koná zraz TRUCK ARENA? Chcem súťažiť


SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

26.01.16 19:59 | Lubo§

80

85

Dnešne auta majú o dosť viac el. prvkov čiže viac veci ktoré sa môžu posrať.
Jazdím na: Lancia Phedra, Ford Cmax

odpovedať

10 | 0

26.01.16 21:29 | PHiLiPZ

50

92

2016 to prekona! Konceern!!

odpovedať

10 | 0

27.01.16 05:10 | george82
a bude este horsie, nemecke premium zacina posielat vyvoj do indie.

odpovedať

27.01.16 12:34 | easy
tak tak :D

odpovedať

27.01.16 15:56 | Karl
Dobré už bolo...

odpovedať

27.01.16 16:02 | blaster

232

81

Inak zamyslely ste sa nad tým že GM zabil 124 ludí a dostali pokutu nejakých 800 000 000 a VW sa nespratal do tabuliek NOx a pokutu mu chcú dať od 18 do 40 miliárd.....že by GM je USA hm?

odpovedať

9 | 1

28.01.16 08:22 | okoloidúci
to že dostanú pokutu ešte neznamená že ju aj zaplatia.

odpovedať

28.01.16 11:20 | Johan
Jednoznacne je to chore...124 mrtvych, predpokladam, ze ak by to bol zahranicny koncern, tak by bol vyhlaseny za teroristicku organizaciu.

odpovedať

android aplikacia

Jaguar AWD XE leto 2016

Najnovšie komentáre