TopSpeed.sk: Ahoj Peter, v sezóne 2014 si dosiahol veľmi dobré výsledky, si Majster Slovenska a Rakúska, druhý v ESET V4 Cupe a tretí v zóne. Akú si mal sezónu?
Peter Schober: Ahoj, sezóna bola veľmi náročná, ale boli sme motivovaný a sme dobrý tím takže sme to zvládli. Od začiatku sezóny v Maďarsku, nás ale prenasledovali menšie technické a iné problémy. V Maďarsku to bolo napríklad zaseknuté plynové lanko, kvôli ktorému sme museli štartovať z boxov, pretože sme nestihli kvalifikáciu. Pretože som vôbec prvýkrát jazdil na Hungaroringu, bolo to trošku náročné isť hneď do pretekov, a to z posledného miesta. Ďalšie preteky boli na Slovakia Ringu, v rámci pretekov WTCC, tam zasa pre silný dážď bol prerušený preteky WTCC, potom sme jazdili my, preteky neprerušili a museli sme isť až do konca. Zaujímavé je, že druhé preteky WTCC boli po nás zrušený úplne, takže my zo Slovenských majstrovstiev sme robili šou, namiesto profi platených jazdcov z WTCC.

TopSpeed.sk: Jasné, nebezpečné pre WTCC, ale nie pre majstrovstvá, keď jazdíte v takom silnom daždi.
Peter Schober: Správne, išli sme v silnom daždi. Tí veľkí tiež, GT3 autá mali aj nehody. Napríklad Machánek s Mercedesom, aquaplaning na štartovej/cieľovej rovinke. Teda veľmi nebezpečné, ale očividne nie príliš nebezpečné. My sme robili šou a tí ostatní, ktorí berú peniaze ani nevyšli.

Peter Schober

Peter Schober s tímo Procar Motorsport je okruhový Majster Slovenka, Rakúska, získal 2. miesto v ESET V4 Cupe a 3. miesto vo FIA CEZ

TopSpeed.sk: Takže ste lepší pretekári, ako tí vo WTCC :)
Peter Schober: To musíš vysvetliť sponzorom. Tretie preteky boli na Red Bull Ringu. Tam sme mali tiež problém, pravdepodobne následok technického problému z Maďarska.


Po prvých pretekoch sme mali extrémnu stratu oleja, napriek tomu som prišiel do cieľa na celkovom 6. mieste. Do druhých pretekov sme ani nešli, aby sme motor ešte viac nepoškodili.


Po týchto pretekoch sme museli zohnať náhradný motor, pretože oprava tohto by dlho trvala a nestihli by sme štartovať na viacerých podujatiach. Motor sme zohnali v Nemecku, napriek tomu sme podujatie v Poľsku museli vynechať.


Ďalší štart už s novým motorom bol na Salzburgringu, na trati, ktorá mne osobne moc nesedí, a kde sa podarilo vyhrať môjmu súperovi Martinekovi, ale len s minimálnym náskokom 0,6 s. Naopak pre Martineka je Salzburgring ako pre mňa Slovakia Ring, čiže tam mal aj výhodu domáceho prostredia a optimálne pripravené auto. Na ďalších okruhov Most, Slovakia Ring a Brno to bolo už naopak, a Martinek teoreticky už nepredstavoval hrozbu.


Na Slovakia Ringu sa nám podarilo zajazdiť aj doposiaľ najlepší čas na našom BMW, a to 2:20, ktorým sa nám podarilo dostať v kvalifikácii dokonca aj pred Jula Končeka na jeho rýchlej Vectre, ktorá má od nášho auta viacej koní a je aj ľahšia. Žiaľ počas pretekov sa mi ho nepodarilo udržať za mnou, pretože to moje pneumatiky nevydržali.


Posledné preteky, ktoré rozhodli prakticky o tom, kde skončíme vo FIA CEZ, Eset Cupe a Rakúskych majstrovstvách boli asi najdôležitejšie a aj najnapínavejšie, pretože sme ich museli vyhrať, resp. skončiť pred Martinekom na Honde. Lenže samozrejme celý víkend bol poznačený dažďom, takže sme mali oproti Honde s predným náhonom nevýhodu. Prvú kvalifikáciu sa nám podarilo dostať pred Martineka, ten ale na preteky dal nové pneumatiky, čiže priamo v pretekoch nás porazil. V druhej kvalifikácii som skončil pred Martinekom, avšak potom pršalo a na preteky sme išli s mokrými pneumatikami. Na štartovom rošte sme potom rozhodli vymeniť kolesá za slicky, pretože na šťastie prestalo pršať. Po štarte ma predbehli viaceré vozidlá, ale čakal som kým sa mi zahrejú pneumatiky a potom som si stratené pozície získal naspäť a taktiež sa mi podarilo predbehnúť Martineka, čo mi zabezpečilo zisk titulu Majstra Rakúska, 2.miesto v Eset Cupe, 3. miesto vo FIA CEZ.

Peter Schober

Peter Schober má za sebou úspešnú sezónu 2014

TopSpeed.sk: Porozprávajme sa o tvojom pretekárskom aute, je to BMW E46, však?
Peter Schober: Áno, BMW 320i rok výroby 2004, vtedy jazdilo ETCC. Potom bolo dva roky v Dánsku, v Dánskych Majstrovstvách. Následne ho kúpil Nemec, ktorý mal hneď tri takéto autá. S autami jazdil v Ascari Race Resorte v Španielsku s priateľmi, alebo sám trénoval. Mal leteckú záchrannú službu v Nemecku. Mal aj Ferrari, s ktorým jazdil v Španielsku. Pred dvoma rokmi ochorel a ponúkol autá na predaj. Dve autá sme kúpili. Toto je jedno (biele) z nich a druhé, žlté sme už predali. Biele ešte máme, dva roky sme s ním pretekali a teraz je na predaj.

TopSpeed.sk: To je ešte radový 6-valec.
Peter Schober: Radový 6-valec. Motor, ktorý tam je teraz má najazdených len 1000 km, takže je celkom nový. Revízia je po 3500 až 4000 km. Auto je prestavané, má väčšie AP brzdy, pedále AP, 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku, tá má tiež len 1000 km.

BMW 320i ETCC

BMW 320i, s ktorým Peter Schober pretekal v roku 2014

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

TopSpeed.sk: Sekvenčnú prevodovku ste kupovali na sezónu 2014?
Peter Schober: V januári, alebo vo februári, takže je ako nová. Potom máme aj odľahčené diely, kapotu, dvere, kufor. To sú najväčšie zmeny oproti pôvodnému ETCC autu, ale všetko oficiálne pre auto triedy E1.

TopSpeed.sk: Takže víťazné auto?
Peter Schober: Správne, vo svojej triede je na špici. Bude aj v roku 2015. Ale bezo mňa, na rok 2015 mám iné priority, taktiež sa tento rok budem venovať synovi, ktorý jazdí motokáry a ide mu to.
Vozidlo BMW  je momentálne na predaj, alebo prenájom. 
Novinkou u nás je Formula Renault 2.0, ktorú ponúkame jazdcom na preteky FIA CEZ, ESET CUP, Slovenský okruhový pohár, alebo iné podujatia. S touto formulou som absolvoval prvé preteky na SOP, ktoré dopadli celkom dobre a boli takým testom tejto formule.

TopSpeed.sk: Ďakujem veľmi pekne za rozhovor a prajem veľa úspechov v sezóne 2015.
Peter Schober: Prosím.

BMW 320i ETCC

BMW 320i je víťazné auto

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov