Suzuki už minulý rok ostrejšie dráždilo zákazníkov na tému nový Swift. Unikli nejaké informácie a neskôr prišla premiéra v Ázii. Európska premiéra prebieha až na autosalóne v Ženeve. Nadviaže nová generácia na úspech predchodcu? Základné línie sa veľmi nezmenili. Uvidíme, ako je na tom nová technika...

 

 

 

Maličké Suzuki bolo a aj stále  je veľmi populárne. Prvá generácia sa objavila ešte v 80. rokoch a s menšími zmenami prežila do nového tisícročia. Stále ich je na cestách dosť, najmä v susednom Maďarsku. Potom prišla oblá verzia, ktorá vyzerala veľmi atraktívne. A z jej vzhľadu ťažili aj nasledujúce generácie.

Novšie generácie Swiftu vyzerali veľmi dobre. Táto za nimi vôbec nezaostáva...

Nový Swift dostane litrový trojvalec. Siahnuť však môžete aj po štvorvalci. 

Novinka je v porovnaní s predchodcom o jeden centimeter kratšia, ale rázvor narástol o 2 centimetre. Zároveň je nižšie o 1,5 centimetra a širšie o 4 cm. Podľa konštruktérov je to v kabíne poznať. Batožinový priestor sa vďaka tejto úprave zväčšil na 254 litrov (cca 40 viac ako predchodca). Novinka stojí na platforme Heartect, ktorú zdieľa aj Baleno. Vďaka novým technológiám zvýšili pevnosť a tuhosť karosérie, čo prispieva k pasívnej bezpečnosti. Vývojový tím sa chváli aj znížením hmotnosti. Nový Swift štartuje na hranici zhruba 850 kíl. Podvozok prešiel modernizáciou. Vychádza síce z predchodcu, ale jednotlivé komponenty upravili.


Vzhľad karosérie pekne oživili LED predné a zadné svetlá. Výber farebných prevedení je obmedzený iba na 7 farieb. Na „svišťovi“ budete môcť mať len 15" a 16" disky.

 

Interiér vychádza z väčšieho a trochu staršieho Balena. Novinkou vo výbave je 4,2 palcový displej umiestnený medzi rýchlomerom a otáčkomerom. V stredovej časti palubnej dosky svieti 7 palcový dotykový displej infotainmentu.

Najnovšiu generáciu budú predávať len ako 5-dverový hatchback...

Interiér vychádza zo súčasného Balena

Pod kapotou nájdeme motory z Balena. Základom je štvorvalec 1,2 DualJet, svoje miesto pod kapotou nájde aj výkonnejší prepĺňaný litrový agregát . Oba motory si môže zákazník zadovážiť aj s hybridným pohonom SHVS – Smart Hybrid Vehicle by Suzuki. Ide o tzv. polovičný hybrid s integrovanou jednotkou ISG – Integrated Starter Generator. ISG spúšťa motor a rekuperuje energiu pri brzdení. Aby sa vám to nezdalo málo, systém pomáha spaľovaciemu motoru pri akcelerácii. Prepojenie je riešené plochým remeňom.


Swift bol vždy obľúbený aj vďaka pohonu 4x4, ktorý je v danej triede skôr raritou. Pre štvorvalcový motor je k dispozícii aj teraz. Aj v polohybridnej verzii. Po novom už pod kapotou nenájdeme fiaťácky diesel. Základom je pre všetky verzie manuálna 5-stupňová prevodovka, pre väčší motor si môžete priplatiť za variátor CVT. Ak chcete silou mocou jednolitrový motor v automate, nezúfajte. Výrobca myslel aj na vás. Tu je k dispozícii 6-stupňová automatická prevodovka s meničom a planétovým prevodom.