Keďže Mercedes E63 S má až 450 kW (612 koní), stačilo na výjazde pritlačiť plyn len do tretiny a okamžite sa rozblikal stabilizačný systém!

Keďže Slovensko má nádhernú prírodu a na mnohých miestach aj úžasné cesty, tak sa organizátori rozhodli usporiadať Event u nás, čo kvitujem. Ešte viac ma však tešilo, že sme sa vybrali z Bratislavy až do najvýchodnejšieho bodu Slovenska, do Novej Sedlice. Východ Slovenska pre mňa doteraz končil vždy v Košiciach alebo v Prešove. Východnejšie som sa v živote nepohyboval a preto som rád preskúmal aj tieto končiny.

Mercedes- AMG E 63 S 4MATIC+

Mercedes-AMG

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ má až 612 koní a 850 Nm!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Prvý deň nás čakala cesta z Bratislavy do obce Vinné pri Michalovciach. Trasa merala viac ako 500 km a my sme hneď ráno dostali Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+. Teda ideálne auto na dlhé presuny. Z Bratislavy sme sa vybrali po D1 a R1 do Banskej Bystrice. Tu sa stačilo na pár sekúnd pozabudnúť s plynom na podlahe a tachometer ukazoval už šialené hodnoty. Veď stovku zvládne éčko už za 3,4 sekundy.

Ďalej sme pokračovali na východ, kde si kolega z inej redakcie užil zákruty okolo muránskej planiny cez Brezno, Tisovec a Muráň. Aj z miesta spolujazdca ma však zaujala hravosť veľkého sedanu s hmotnosťou 1880 kg. Ďalej sme išli cez horský prechod Vernár, kde som sa za volant posadil opäť ja. Bohužiaľ ma zastihol dážď. Keďže verzia E 63 S má až 450 kW (612 koní), stačilo na výjazde pritlačiť plyn len do tretiny a okamžite sa rozblikala trakčná kontrola alebo rovno stabilizačný systém. Napriek pohonu 4MATIC+ nebolo potrebné éčko prehovárať na jazdu bokom. No na úzkom horskom prechode s premávkou som rozhodne nechcel skúšať drifty s autom, ktorého cenovka začína na sume 123 000 eur. Stabilizačný systém som teda nechal v režime Sport, kde povolí mierne blbnutie, ale v prípade potreby zasiahne. ESC tu môžete vypnúť kompletne. Dokonca, ak chcete jazdiť bokom, môžete použiť drift mode, v ktorom posiela 9-stupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT výkon len na zadné kolesá. Driftovanie so zadokolkou je totiž jednoduchšie než so štvorkolkou. To snáď vie každý...

Ďalej ma čakal už len prejazd Popradom, kde som vyskúšal „launch control“ s názvom RACESTART. Odpich bol naozaj veľmi veľmi pôsobivý. Prichádzame do Veľkej Lomnice pod Tatrami, dávame si tu obed a meníme auto.

Aká je spotreba verzie Mercedes G500 4x4^2? Palubný počítač nám ukazoval priemerku 22 litrov na 100 km.
Mercedes-AMG

Oproti G500 4x4 vyzerá aj bežné Géčko ako malé auto

Mercedes G500 4x4^2

Podľa rozpisu nás čaká najextrovertnejšie auto celej kolóny Mercedes G500 4x42. Prvé momenty si užívam z miesta spolujazdca až po Prešov. Prišlo mi vtipné, že sedíme na takmer rovnakej úrovni ako vodiči kamiónov a dokonca vyššie, než v autobusoch alebo dodávkach. Vlastne ma bavilo sledovať pohľady okolia na toto extrémne Géčko. Toto si žiadny introvert nekúpi, skôr naopak.

Len je škoda, že tieto off-roady budú častejšie využívané spôsobom, na ktoré nie sú určené. Teda na jazdu po meste, ale nepočítajte s tým, že toto monštrum vysoké 2,25 metra zaparkujete do podzemnej garáže. Skôr počítajte s tým, že zaberiete dve parkovacie miesta kvôli šírke 2,1 metra.

V útlom interiéri nájdete palubnú dosku ako z obyčajného Géčka. Samozrejmosťou sú uzávierky predných a zadných kolies, ale aj stredového diferenciálu. My sme terénne schopnosti vôbec nevyskúšali, keďže ostatné autá v kolóne sa veľmi pre jazdu mimo spevnenú cestu nehodili. Rozhodne to nie je diaľničný krížnik. V tempe nad 130 km/h už dosť sviští strešný panel LED svetiel. Toto je však v prvom rade imidžovka a v druhom extrémny off-road. Diaľničné presúvanie teda nikoho nebude zaujímať. A čo spotreba? Palubný počítač nám ukazoval priemerku 22 litrov na 100 km. Pri 100 litrovej nádrži to je dojazd cca 450 km. Stačí mu však 95-oktánový benzín.

Mercedes-AMG

Revírom tohto extrémneho off-roadu nebude terén, ale skôr mesto... Nie je to škoda?

Auto má na šírku 2,1 metra a preto to chce trochu snahy zmestiť sa na cestu. Toto je asi prvé auto, pri ktorom neplatí, že ak sa zmestia spätné zrkadlá, prejde aj zvyšok. Z pozície vodiča vidíte kapotu, ale veľké blatníky už nie. Chce to teda trochu zvyku a na úzkych cestách aj pomerne dobrý odhad rozmerov auta.

Už z označenia G500 4x42 je jasné, že pod kapotou je motor V8. Ide o 4,0 litrovú bi-turbo jednotku. Teda na prvý pohľad rovnaký motor ako pri verzii E 63 S. Tu je však naladený „len“ na výkon 310 kW (422 koní) a 600 Nm. Možno sa to zdá ako šialená hodnota, ale auto váži 2996 kg a má aerodynamiku tehly. Mimochodom, maximálna prevádzková hmotnosť je 3490 kg. Pre celú futbalovú jedenástku to teda nie je. :-)

Naša cesta končí pri Michalovciach v obci Vinné, kde večer absolvujeme ochutnávku lokálnych vín. Na ďalší deň nás čaká ďalšia dvojica áut a jazdy po východnom Slovensku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov