19.03.2016

Seat je konečne po 7 rokoch v zisku!

Seat sa konečne dostal z ťažkostí a po siedmich rokoch dosiahol opäť kladné čísla. Spoločnosti  sa podarilo dosiahnuť zisk prvýkrát od roku 2008, kedy odštartovala veľká finančná kríza. Tá zasiahla významne práve španielsky trh, na ktorom domáca značka utrpela značné straty.

 

Rok 2015 bol pre španielsku značku najlepším v jej histórii. Seat inkasoval v priemere za predané vozidlo o 3,5% viac ako v minulom roku.

Čistý zisk spoločnosti dosiahol minulý rok hodnotu 6 miliónov eur. Príjmy boli na úrovni 8,3 miliardy eur, čo je nárast o 11%. Rok 2015 bol pre španielsku značku najlepším v jej histórii. Seat inkasoval v priemere za predané vozidlo o 3,5% viac ako v minulom roku. Popritom investovala automobilka do výskumu, vývoja a ďalších oblastí 586 miliónov eur. Aj preto je zisk len na úrovni 6 miliónov eur a rentabilita tržieb len 0,07 %. Pre porovnanie, Porsche malo minulý rok zisk 3,4 miliardy eur.

Číslo 6 miliónov nie je omračujúco vysoké, no po 7 rokoch straty rozhodne poteší

„Zlepšenie v roku 2015 bolo dvojnásobné – nielen, že sme získali pozitívne výsledky po prvýkrát od roku 2008, ale dosiahli sme ich počas roka veľkých zmien. Zavádzame tú správnu stratégiu, ktorá nám umožní čeliť výzve udržateľnej a dlhodobej ziskovosti s optimizmom,“ povedal Luca de Meo, prezident výkonného výberu Seatu.


Seat pritom zdieľa podvozkové platformy, ale aj pohonné jednotky s koncernom VAG a značkami VW, Audi a Škoda. Vďaka tomu minimalizuje náklady na výskum a vývoj, ale aj na výrobu a nákup. Seat navyše plánuje vstúpiť do ziskovejšieho segmentu SUV. Prvým typom má byť Ateca, ktorá príde do predaja už počas roka 2016.


Zdroj: carscoops
 

 



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

19.03.16 12:24 | supervizor
Sesternica sa vydala do Španielska. A keď som sa pýtal jej muža, prečo nejazdí na Seate, keď je taký hrdý patriot, Katalánec, odpovedal, že je patriot, nie hlupák.

odpovedať

19.03.16 13:13 | drb
..ocividne odbrnik. a na com jazdi pan Einstein ?

odpovedať

19.03.16 14:24 | supervizor
Na Toyote. Asi uznáš, že je to lepšia voľba.

odpovedať

19.03.16 14:56 | drb
no...neuznam.

odpovedať

19.03.16 13:13 | This Guy

169

64

a potom nastupil do svojho folkswagenu a odišiel? akoze vw,seat,skoda to je 1:1 technicky identicke auto. jedine co sa lisi je dizajn a interier, a na novy leon dizajnovo nema nic z dielne VAG. A katalanci su katalanci nie spanieli ,takze je hlupak, alebo fake story
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

14 | 4

19.03.16 14:28 | supervizor
Zďaleka nie všetci, čo odmietajú VW group sú hlupáci. A to, že nevelebil Seat neznamená, že to nie je pravdivá príhoda.

odpovedať

19.03.16 15:15 | nordschleife
zaujmave je ze golf je najpredavanejsie auto v europe 650 000 aut , druhe je polo 370 000 a tretie clio stvrte fiat 500 , toyota je az 16ta yaris 188 000 predanych aut za rok 2015

odpovedať

19.03.16 19:45 | Pribinacek

122

60

prevazna vacsina poslancov v europarlamente su socialisti.. takze tak...
Jazdím na: Toyota Land Cruiser, Mercedes C 124, Suzuki Swift Sport

odpovedať

2 | 7

19.03.16 20:28 | drb
co tu zase plieskas za nezmysly?

odpovedať

20.03.16 05:20 | supervizor
Ty si kupuješ autá podľa štatistík? Lebo normálny človek zvažuje skôr úžitkové, účelné a cenové aspekty, ktoré sú najvhodnejšie pre jeho konkrétne potreby.

odpovedať

20.03.16 03:42 | tfan

40

59

Dalsi tvoj prispevok na "kopnutie" do VW group. Uz ma zacinas unavovat
Jazdím na: Škoda Octavia 2 FL 1.8 TSI, Volkswagen Passat B4 2.0 8V

odpovedať

2 | 0

20.03.16 05:26 | supervizor
Do VW group Ti kope aj celá Amerika. Myslíš, že neprávom? Pokiaľ nie si akcionárom, odosobni sa od toho a príjmi právo názoru iných.

odpovedať