Je to neuveriteľné, no kombi verzia Leonu Cupra, ktorá má v Seate označenie ST, je rýchlejšia ako hatchback. No, nielen to. Španielom sa totiž opäť podarilo vytvoriť rekord na Nürburgringu a tentoraz si časom 7:58,12 odniesli titul najrýchlejšieho kombi. Iba pre porovnanie, ambasádor Seatu Jordi Gené, dosiahol minulý rok s krátkym Leonom Cupra čas 7:58,40. Vtedy týmto počinom Seat vyvolal doslova boj o titul kráľa predokoliek, ktorý momentálne znova vedie Renault s Meganom RS 275 Trophy-R a časom 7:54,36. V máji ich síce prekonala Honda s novým Civicom Type R, no čas 7:50.63, Japonci nedosiahli so sériovým autom a tak sa budú musieť po oficiálny rekord ešte vrátiť.

Seat Leon ST Cupra svojim časom na severnej slučke Nürburgringu rozdrtil nielen praktickú Octaviu RS, ale aj mašiny ako Audi RS6, Alfa Romeo 4C, alebo Mercedes C63 AMG Coupe.

Leon ST Cupra bol dokonca rýchlejší ako trojdverová verzia. Jordi Gené sa zrejme lepšie vyspal a stiahol zo svojho starého času s 3-dverovou Cuprou 0,3 s.

Poďme však späť ku kombíkom. Letmý pohľad do tabuľky najlepších časov na Nordschleife by mohol naznačovať, že to bolo jednoduché. Práve veľa výrobcov totiž na okruh s kombi verziami nechodí, no napriek tomu je to výborný výsledok. Ostrý Seat totiž prekonal aj 560 koňové Audi RS6, ktoré aj s pohonom Quattro dosiahlo čas 8:05. Leon ST Cupra, s hnanou iba prednou nápravou, tým pádom poslal o triedu väčšie Audi na druhé miesto medzi kombíkmi. Zaujímavejší by však mohol byť fakt, že Leon ST Cupra doslova rozdrtil Octaviu RS. Tá v roku 2013 zvládla severnú slučku za 8 minút 30 sekúnd. Leon ST Cupra je však rýchlejší aj ako napríklad Alfa Romeo 4C (8:04,00), alebo Mercedes-Benz C63 AMG Coupe (8:01,00).

Rovnako, ako pri pokuse s krátkym Leonom Cupra aj teraz sedel za volantom Jordi Gené. K dispozícii mal 280 koňovú verziu Leonu ST Cupra s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a balíkom Sub8 Performance Pack. Ten obsahuje najmä väčšie, 370 mm kotúče a 4-piestiková strmene značky Brembo. Jordi mal samozrejme na svojom Leone ST obuté aj príplatkové semisliky Michelin Pilot Sport Cup 2. K dobrému času určite prispel aj sériovo montovaný samosvorný diferenciál a dynamická regulácia charakteristiky tlmičov pruženia DCC (Dynamic Chassis Control). Seat týmto rekordom určite nespustí rovnaký ošiaľ ako keď časom pod 8 minút získal titul medzi predokolkami, no určite ukázal, že ak chcete ostré auto a potrebujete veľký kufor, nemusíte robiť kompromisy.

Rekordný Leon ST Cupra mal príplatkový Sub8 Performance Pack a semisliky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Zdroj: tlačová správa, autoexpress