14.05.2015

Seat Leon ST Cupra je najrýchejší kombík na Nürburgringu. Prekonal aj Audi RS6

Je to neuveriteľné, no kombi verzia Leonu Cupra, ktorá má v Seate označenie ST, je rýchlejšia ako hatchback. No, nielen to. Španielom sa totiž opäť podarilo vytvoriť rekord na Nürburgringu a tentoraz si časom 7:58,12 odniesli titul najrýchlejšieho kombi. Iba pre porovnanie, ambasádor Seatu Jordi Gené, dosiahol minulý rok s krátkym Leonom Cupra čas 7:58,40. Vtedy týmto počinom Seat vyvolal doslova boj o titul kráľa predokoliek, ktorý momentálne znova vedie Renault s Meganom RS 275 Trophy-R a časom 7:54,36. V máji ich síce prekonala Honda s novým Civicom Type R, no čas 7:50.63, Japonci nedosiahli so sériovým autom a tak sa budú musieť po oficiálny rekord ešte vrátiť.

Seat Leon ST Cupra svojim časom na severnej slučke Nürburgringu rozdrtil nielen praktickú Octaviu RS, ale aj mašiny ako Audi RS6, Alfa Romeo 4C, alebo Mercedes C63 AMG Coupe.

Leon ST Cupra bol dokonca rýchlejší ako trojdverová verzia. Jordi Gené sa zrejme lepšie vyspal a stiahol zo svojho starého času s 3-dverovou Cuprou 0,3 s.

Poďme však späť ku kombíkom. Letmý pohľad do tabuľky najlepších časov na Nordschleife by mohol naznačovať, že to bolo jednoduché. Práve veľa výrobcov totiž na okruh s kombi verziami nechodí, no napriek tomu je to výborný výsledok. Ostrý Seat totiž prekonal aj 560 koňové Audi RS6, ktoré aj s pohonom Quattro dosiahlo čas 8:05. Leon ST Cupra, s hnanou iba prednou nápravou, tým pádom poslal o triedu väčšie Audi na druhé miesto medzi kombíkmi. Zaujímavejší by však mohol byť fakt, že Leon ST Cupra doslova rozdrtil Octaviu RS. Tá v roku 2013 zvládla severnú slučku za 8 minút 30 sekúnd. Leon ST Cupra je však rýchlejší aj ako napríklad Alfa Romeo 4C (8:04,00), alebo Mercedes-Benz C63 AMG Coupe (8:01,00).

Rovnako, ako pri pokuse s krátkym Leonom Cupra aj teraz sedel za volantom Jordi Gené. K dispozícii mal 280 koňovú verziu Leonu ST Cupra s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a balíkom Sub8 Performance Pack. Ten obsahuje najmä väčšie, 370 mm kotúče a 4-piestiková strmene značky Brembo. Jordi mal samozrejme na svojom Leone ST obuté aj príplatkové semisliky Michelin Pilot Sport Cup 2. K dobrému času určite prispel aj sériovo montovaný samosvorný diferenciál a dynamická regulácia charakteristiky tlmičov pruženia DCC (Dynamic Chassis Control). Seat týmto rekordom určite nespustí rovnaký ošiaľ ako keď časom pod 8 minút získal titul medzi predokolkami, no určite ukázal, že ak chcete ostré auto a potrebujete veľký kufor, nemusíte robiť kompromisy.

Rekordný Leon ST Cupra mal príplatkový Sub8 Performance Pack a semisliky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Zdroj: tlačová správa, autoexpress



SÚŤAŽ: Hrajte o 3x 5 l špičkového oleja FUCHS

5 l oleja FUCHS Kedy bola založená spoločnosť FUCHS? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

14.05.15 20:36 | Johny

1436

54

Ó máj ķáč, impossible. Taketo spravy sa dobre čitaju.
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

0 | 0

14.05.15 21:45 | martinB

45

79

chcelo by to test, co vy na to ? :)
Jazdím na: Seat ibiza

odpovedať

3 | 0

14.05.15 22:13 | MajoPB

41

92

Nato v akých problémoch bol Seat tak sa neskutočne s novým leonom postavili na nohy. A poraziť V8 s quattrom :D hanba pre surodencov OOOO.
Jazdím na: Fiat Abarth Grande Punto, Seat Leon 5P 1.4 TSi

odpovedať

3 | 0

14.05.15 22:55 | martinB

45

79

no porazil aj napriklad BMW M5 touring s V10
Jazdím na: Seat ibiza

odpovedať

3 | 0

15.05.15 13:37 | MajoPB

41

92

Ja viem že porazili aj BMW a nielen touring :) , ja som chcel len poukázať na koncern, pretože v koncerne má hierarchicky dosť nízke postavenie.
Jazdím na: Fiat Abarth Grande Punto, Seat Leon 5P 1.4 TSi

odpovedať

2 | 0

15.05.15 00:00 | Clippy

300

87

Keby uz konecne nieco urobili aj s tymi interiermi, tak paradne zvezenie :) pri tomto vyzera aj Subaru Impreza ako premia.
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

2 | 0

15.05.15 00:14 | hdhekskwkksjsjdjdjdjdj
toto hádam ani nie je možné aby nejaký "chrap" s 280ps a ešte ktomu 4 hrncom porazil na okruhu autá ako Audi rs6 ktorá ma 2x taký výkon alebo E61 M5 507ps alebo E92 M3 420ps či dokonca C63 AMG to ma tuším okolo 450ps.. všetky tieto autá majú oproti tým hráčkam ako leon cupra alebo Megane RS podstatne podstatne lepšie zrýchlenie za každej rýchlosti.. to až zdravý rozum nebere.. a nech mi nik nehovorí že Seat alebo Renault ma tak dobre brutálny a lepší podvozok aby dohnali tu stratu... pri cenách tých aút ten podvozok nemôže byt nič extra profi tak jedine možné vysvetlenie mi dáva že v seate musel sedieť kurva dobrý šofér a v RS6, M5 , M3 a spol nejaké predavačky s tesca co dostali akurát vodicak inak si to logicky neviem vysvetlit a ani tomu neverím že hento jazdi na okruhu rýchlejšie ako 3x drahšie stroje s 2x takým výkonom.

odpovedať

0 | 0

15.05.15 00:37 | peterantrim

233

79

No tak to s tebou musim suhlasit. Tiez neuverim ze Seat combi ma lepsi cas na nurburgingu ako BMW M alebo Mercedes AMG to je nemozne, tomu jednoducho neverim a bodka
Jazdím na: Mercedes E 400 Coupe, Honda Civic 2,2 iCDTI

odpovedať

4 | 0

15.05.15 09:29 | Johny

1436

54

váha chlapci, váha je v motoršrote velmi dôležitý faktor, RS6 a spol sú ťažke kurvy, na ceste, dialnici, v serpentínach pre bežneho vodiča bude RS6 omnoho rýchlejšia ako leon ale na okruhu ked sa človek fakt že neboji a navyše vie tak ten leon tými zakrutami prepláva lepšie ako tie ťažkotonážniky.
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

15 | 1

15.05.15 09:33 | Krakatau

83

81

si ma predbehol Johny :-) aj Veyron má 1000 koní a čas na Nordschleife nič moc :-)
Jazdím na: Toyota Avensis SW 2.0 VVT-i

odpovedať

3 | 0

15.05.15 08:11 | Juroracing1
Interier na novom leone cisty FAVORIT :D

Hlavne teda ta stredova cast, ked neratam displej tak tie fukare cisty FAVORIT. Bohuzial SEAT je stale na dolnej priecke v VW koncern

odpovedať

0 | 0

15.05.15 09:36 | Socrates

98

95

Zaujímavá správa, no tiež sa mi pri tom trochu zastavuje rozum. Hlavne keď si porovnám Audi RS6 a Seat - v oboch je koncernová technika, lenže v Seate za 28 tis a v Audi za vyše 110 tis (zákl. ceny). Keď beriem do úvahy pohon, výkon, cenu...tak to znie úplne nelogicky.
BTW, aj keby to bola pravda, kebyže na to mám tak beriem Audi a osemvalec (-:
Jazdím na: Mazda 6 2,2D Skyaktiv, Mazda MX-5 NB, Suzuki Grand Vitara 2.0 VX

odpovedať

0 | 0

15.05.15 10:05 | Oliver TopSpeed.sk

165

88

Ja ešte dokážem pochopiť, že ľahký Seat dá dole ťažké Audi špeciálne na Nordschleife. Ale nechápem ako mohol dať o 6s dole Alfu 4C. Tá má predsa nižšiu hmotnosť, výhodu v pohone zadnej nápravy a len o málo horší výkon...
Jazdím na: Mazda MX-5 NB

odpovedať

3 | 0

15.05.15 10:22 | easy
mozu sa vyhovorit na pocasie :D teply alebo studeny okolity vzduch tiez vedie pomiesat karty. + nordschleife je dlha trat, +-140 zakrut, fura miesta na chyby

odpovedať

0 | 0

15.05.15 13:44 | Johny

1436

54

možno preto že 4C je kktina ako vráta navyše predražená. ale nie je to fajn auto ale stále som presvedčený o tom že motor patrí pred vodiča a nie za neho. Stale to bude len kyvadlo za sedačkami s lahkým lietajucim predkom, je mi jasné že hyperšporty funguju dobre ako aj nové 911tky , ale aj tak. Tak čím to potom je?
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

2 | 2

15.05.15 17:38 | pietro235

34

86

dosť na výslednom čase spravia aj príplatkové pneumatiky - semisliky. neviem, či RS6, AMG, M, atď. malo semisliky. na "obyčajných" pneumatikách by na seate určite neboli takí rýchli.
Jazdím na: Subaru outback 2,5 r.v. 2008, Fiat bravo 1.6 r.v. 97

odpovedať

5 | 1

15.05.15 17:32 | dsgszgfzghhzs
Uspech auta hmotnost? Tak som si dal seat.sk a tyto koncernovy kkti su natolko seriozny a ochotny ze som tam nevedel za boha najst pohotovostnu hmotnost!!! Hlavne ze tolko omacky tam pisu ale akosi tam ZAMERNE neuvadzaju technicke parametre! to najpodstatnejsie prosim! tak som si dal škoda stranku ze octavia RS combi bude na tom podobne ale ani tam som nenasiel taketo info.. Asi je to jedna banda.. No az nakonec som si to musel vygooglit a vraj ma Leon Cupra ST Combi 1446kg.. VRAJ.. BMW E92 M3 ma vraj 1655kg , na jednej strane uznavam ano 200kg je dost ALE na druhej strane 1655kg nie je vela! a v kombinacii z dobrym naladenim kludne moze jazdit lepsie ako lahsi seat.. Aj Nissan GTR ma skoro 1.8 tony a jazdi ako 1.3 tonova 458 italia!!! A co alfa 4c ta je predsa lahsia ako seat , ako moze mat udaje o 6s horsi cas? Dokonca aj v top geare znej boli na meko a to uz je co povedat aby oni pochvalili daco ze to brutalne jazdi.. Proste mi to pride cele zmanipulovane, neobjektívne, neporovnatelne.. Verim ze ak posadim jedneho pilota v jeden den do vsetkych aut aby zajazdil zelene peklo zrazu by bol seat posledny..

odpovedať

0 | 0

15.05.15 21:22 | števo

394

87

To preto že pohotovostná hmotnosť záleží od každého modelu a od výbavy. Mám rovnaké auto s rovnakým motorom a rovnakou výbavou ako kamarát a mám v techničáku pohot,hmotnosť písanú o 50kg viac ako on...
Jazdím na: Alfa Romeo 166

odpovedať

1 | 0

16.05.15 15:41 | František TopSpeed.sk

76

93

Údaj v techničáku bohužial často závisí aj od policajta, ktorý ti technický preukaz vyhotoví. Neviem odkiaľ berú hodnoty, ktoré tam dávajú, no už sa nám stalo aj pri testovaných autách, že údaj nesedel s tým, čo udáva výrobca. Párkrát bol dokonca o dosť nižší, čo nevysvetlíš nijak. A ešte jedna pikoška, Pri prepise môjho BMW E30 mi na polícii vystavili techničák, kde bolo uvedené, že auto má predný pohon :D . Údaje v technickom preukaze majú teda iba informatívny charakter, no od istej doby by som sa na ne nespoliehal.
Jazdím na: BMW 325i E30

odpovedať

3 | 0

16.05.15 15:34 | František TopSpeed.sk

76

93

Pohotovostná hmotnosť Leonu ST Cupra 280 s manuálom je 1 466 kg. http://www.seat.com/carworlds/leon-cupra/specifications/st.html
Máš pravdu, že na slovenskej stránke Seatu tento údaj nenájdeš.
Ako tu už bolo spomenuté veľa záleží aj od pneumatík, aj preto hot hatche robia v poslednej dobe svoje rekordy na semislikoch. Druhá vec na čom skutočne záleží je jazdec. Jordi Gené má s Leonom najazdené ohromne veľa o čom svedčí aj fakt, že s kombíkom urobil lepší čas ako pred rokom s 3-dverovým modelom. Seat sa skrátka snaží prekonať svoju konkurenciu a ukázať, že na rozdiel od napríklad Renaultu dokáže urobiť kombík rovnako rýchly ako hatchback s ktorým Renaultu na chvíľu ukradol korunu. Pre autá ako RS6, či 4C, Leon určite nie je konkurenciou a v článku som ich spomenul iba pre porovnanie a ukážku toho aký schopný Leon je. Treba však priznať, že výrobcovia hot hatchov robia v poslednej dobe pre čas na Nordchleife skutočne veľa, o čom svedčia napríklad naozaj veľké, príplatkové brzdy a spomínané semislicky. Spolu s hmotnosťou a výborným jazdcom je potom výsledok lepší ako pri výkonnejších mašinách ako napríklad RS6. To, že Leon dosiahol lepší čas ako 4C však nedáva zmysel ani mne.
Jazdím na: BMW 325i E30

odpovedať

3 | 0

15.05.15 20:33 | jajaromirjagr
Ja si myslím, že keby šiel chalan ešte raz s hatchbackom tak by to zas posunul.. nejde ani tak o kombi ako o prakticky rovnaké auto a on s ním jazdil viac a viac a zvlášť na ukrutne dlhej trati, takže nejaká desatinka je irelevantná. a čo sa týka Type-R tak je to iba marketing, kým budú vyvýjať a zdokonaľovať, aby sa tomu času priblížili so sériou, budú už nové modely iných značiek, ktoré budú zas rýchlejšie..ibažeby nie (:

odpovedať

0 | 0

16.05.15 17:03 | jejdjjejdjdjdjdjjdjd
podľa mna by mala byt povinnosť každého výrobcu udávať presnú hmotnosť daného modelu v základnej výbave. Teda ak kúpim Fábiu 1.2 TSI úplne v základe za základnú cenu a na váhe mi ukáže číslo názor 1320kg ma byt v TP 1320kg, ak kúpim fábiu 1.4 TDI v základe nech je uvedená hmotnosť vecsia len o ten motor.. co tam koho po výbave , vo výbave je káže auto iné ale v základe je každé rovnaké , možno by zme boli prekvapený ze koľko aút keby ze prevažime ze aké rozdieli by sme našli v TP

odpovedať

0 | 0

17.05.15 12:46 | slovak
Vykon auta nie je vsetko zalezi kolko vykonu sa prenesie na cestu


odpovedať

0 | 0

17.05.15 19:40 | Moflo
Som si pozeral casy na Nordschleife, a casy okolo 8:00 ma Corvetta ZR06, Porsche 911, Ferrari 355, Honda NSX R atd... toto je daka kacica alebo mali presypacie hodinky?!!!?

odpovedať

0 | 0

18.05.15 06:51 | car_guy
Že to nie je kačica, dokazujú nahrané jazdy Leonu, Méganu i Civicu.

odpovedať

0 | 0

19.05.15 22:14 | Biest

106

86

a kde beries tu istotu, ze tie auta nie su este nejak inak upravovane? su! tie casy sa nedaju v zelenom pekle na seriovych HH zajazdit.

je to jeden velky marketingovy podvod. auta sa len tvaria ako seriove, no ich skutocny stav nikto nikdy nepreveri.

ak sa to nebude robit pod zastitou jednej organizacie, ktora na to bude dohliadat, ktora da svojho jazdca a ktora zabezpeci, aby sa jazdilo na seriovom aute, tak to je cele sracka bez vypovednej hodnoty. marketingova kokocina :)
Jazdím na: BMW Z4, Škoda Superb

odpovedať

1 | 4

Jaguar F-PACE vnutro
android aplikacia

Jaguar F-PACE auto