27.01.2016

Seat predáva o 25% viac ako pred troma rokmi. Môže za to Leon a Ibiza!

Pred časom sme vás informovali o rekordných predajoch Škody, no darí sa aj inej značke z koncernu VW. Seatu v posledných rokoch výrazne stúpli predaje a po prvýkrát od roku 2007 si nový Seat odviezlo viac ako 400 000 zákazníkov. Za posledné tri roky pritom stúpol predaj Seatu až o 25%.

Najpredávanejším Seatom bol minulý rok Leon

Čo stojí za úspechom značky? Nuž, najpredávanejším typom je veľmi vydarený Leon. O jeho kvalitách svedčí aj to, že Leon Cupra chvíľu držal rekord medzi predokolkami na severnej slučke najslávnejšieho okruhu na svete, Nürburgringu. Osvedčil sa však aj v našom pripravovanom teste vo verzii Experience. Nečudo teda, že automobilka dokázala predať 160 900 kusov tohto typu. Znamená to medziročný nárast o 4,4%. Druhým najobľúbenejším Seatom bola minulý rok stálica Ibiza. Je na trhu už 32 rokov a výrobca práve predáva jej štvrtú generáciu. Minulý rok po nej siahlo 153 600 zákazníkov a zaznamenala nárast predaja o 2,4%. Skokanom roka by sa z pohľadu medziročného nárastu dal nazvať typ Alhambra. Zaznamenal totiž hodnotu 17,2 %, čo je 27 000 predaných kusov.

Ibiza má už tradične veľký podiel na predajoch Seatu. Aj minulý rok šliapala Leonu na päty.

Kde sa Seatu darí najviac? Už tradične je tou krajinou Nemecko s 87 800 vozidlami. Druhé je domáce Španielsko so 77 200 predanými kusmi. Nasleduje Mexiko s 24 100 kusmi a Taliansko s 15 900 autami. Najlepší výsledok predaja vo svojej histórii však značka zaznamenala aj vo Švajčiarsku, Čechách, Dánsku, Turecku, Izraeli, Tunise a Maroku. Vedenie Seatu však očakáva pokračovanie úspechov aj v tomto roku. Má tomu pomôcť aj nové kompaktné SUV od Seatu, ktoré príde do predaja v druhej polovici roka.

Alhambra je skokanom roka španielskej značky.

Zdroj: tlačová správa



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

27.01.16 19:26 | MajcoMMM

52

66

Ja by som nepovedal,,ze to auto,,je az take popularne,,kedze ich skoro vobec nevidno na cestach,,ci uz novych modelov,,alebo u nieco starsich rocnikov.
Akurat vcera som si pozeral aj stranku seat,,kedze si chcem kupit nove auto tento rok,samozrejme si robim prieskum urcitych znaciek automobiliek,,a jak som spomenul nic moc,,cely seat,,Je to taky obycajny stred...
Jazdím na: Škoda O, Ford Transit, Volkswagen Golf

odpovedať

4 | 7

27.01.16 21:50 | Tango030

58

74

Nesúď podľa toho čo jazdí na Slovensku,tam najdeš len embéčky a folcfacheny.V Nemecku hlavne svätá trojka,a práve v španielsku nájdeš najviac seatov a všetci vieme prečo.
Takže toľko na okraj,a čo sa týka seatu tak leon v kombíku je veľmi pekný,ale achylova päta seatu je hlavne v interieroch,sú strašne slabé a bez nápadu,trošku tej francúzkej extravagancie by nezaškodilo.
Jazdím na: Ford

odpovedať

2 | 0

27.01.16 22:10 | car
tebe by nezaskodilo trosku zbavit sa komplexov. koniec koncov, technika v tychto autach je spolocna

odpovedať

0 | 0

27.01.16 22:10 | car
tebe by nezaskodilo trosku zbavit sa komplexov. koniec koncov, technika v tychto autach je spolocna

odpovedať

0 | 0

28.01.16 08:54 | Samul
A preco zrusily trebars Seat v Ziline,to akoze clovek ma ist z nejakou prkotinou do ineho mesta.

odpovedať

0 | 0

28.01.16 22:33 | Seat
Todos ZA uz coskoro SEAT

odpovedať

0 | 0

01.02.16 20:04 | sl
mne sa paci

odpovedať

0 | 0

08.02.16 22:36 | LL
Mne sa dizajn ,konkretne kratkeho leona paci,aj palubovka.Vsetko je vecou vkusu,nie sme rovnaki .Lenze.....sedacky,vybava a cenova politika celeho koncernu...katastrofa.Taky leon5D 1,4tsi style v metalize za vyse 17000E s "drevenymi "nevyhrievanymi sedackami,slabou bedrovou opierkou za taku cenu...no fuj.16"205 kolesa ponukane v style hrozne,nemoznost vyberu inych 16"205 kolies.Ponukane sirsie opät zbytocne dvihaju cenu.Vlastnil som ibizu r.2003,teraz este stale alteu r.2010.Chcel by som leona,ale zatial s tymi nedostatkami ...dakujem,neprosim.

odpovedať

0 | 0

20.03.16 09:41 | soda
Ja osobne neznasam,ako nas oje8avaju na plagatoch a reklamach s tymi autami. Aj na tychto fotkach k clanku maju tie cupry cirka 2cm podlozky pod kolesami . Sice v realite to nieje extra utopene ,ale rozdiel je tam velky .Pri takej reklame na novu fabiu je to az do neba volajuce. V reklame je to neskutocne nizke a siroke,nazivo je to uzka vysoka elektricka. K seatu. Tie auta niesu zle ,ale od VW to ma dost daleko. Zamerne riesenia, ktore v interieri neskor sposobia rezonacie pri jazde. Slabo odhlucnene niektore modely,absencia zakladnych plastov ktore bud mali starsie modely,alebo ich ma konkurencia. Leon keby nemal LED svetla,je v podstate skaredy a vyzera zpredu ako ibiza. Ibiza tazi z modelu ktory predstavili v roku 2009 ci dokonca 2008,len zmenili prednu cast a k tomu pridali par detailov. Smutne,ze aj ibiza 2016 je stale este stara ibiza z roku 2008 aj napriek zmene typoveho oznacenia zo 6J na 6P. Ak by som mal volit medzi leonom a golfom GTI performance,zvolil by som golf. Je sice slabsi,ale len preprogramovanim RJ je na tom istom vykone ako ta cupra ,ma krajsi interier ,ma krajsie narazniky a celkovy dizajn. Cupre dam dole kolesa a nerozozna to nikto od verzie FR,ci z dialky od seriovej verzie. Kludne mohli dat dozadu difuzor ako ma ibiza cupra aj s centralnym vyfukom. Ale to by asi uz moc konkurovalo golfu. A nekompromisny podovozok ktorym bola starsia cupra znama je uz minulost,dali tam nezmyselny stavitelny komercny nezmysel s jednym nastavenim pruzin na makko a placebo efekt si doplnate tlmicmi. Potom sa clovek rozbieha a skace mu aj pri seriovom vykone (da sa to chipnut) predna naprava ako splaseny kon,s ranami ako pri starom opli kadett gsi 16v .
Ibiza cupra napriklad ostala v podstate viacmenej mrtvy kus auta. Za prve ,od ery ibizy 6L ,ktora mala pre benzinofilov 1.8T a pre tedeickarov 1.9tdi 160,sa novsia cupra dokazala pochvalit len pseudomotorom 1.4tsi 2x preplnanym ,ktory umieral od roku 2009 az do 2013 na rozvody a spotrebu oleja. Za druhe,podvozok a brzdy na tej ibize cupre uz ani nechodili okolo ostreho naladenia ktore bolo zname z ibizy 6L cupra . Na druhej strane polo gti s tym motorom zase nemalo vobec ziaden podvozok,lebo ta plavajuca vec ktoru tam nakomfiguroval VW je na hanbu sveta (novsie 1.8tsi je natom jemne lepsie). Az posledne modely ibizy aj pola maju konecne aspon jednu verziu motora ktora stoji za hriech a to je 1.8tsi. Ale ak budu zrat olej ako je to zname z jemne starsich verzii,tak si to clovek nekupy uz len pre ten poddimenzovany motor ,konkretne hrackarske piesty ktore umieraju medzi kruzkami. Takze ono vela tych seatov na vyber nieje. Bud lacak 1.2 tsi 16v,ktory vie umret na skrutke na remenici (starsie na rozvody),novsie 1.4 tsi ,ktore sa konecne spravaju ako motory aj napriek tomu,ze nicim neoslnia. Alebo 1.6 tdi ,kde zase montuju neodpruzeny zotrvacnik a po 100tkm tam sramoti prevodovka ako na starom seate inca (pri 5st.prevodovke).Ale aspon tie motory 1.6tdi a 2.0 tdi nemaju ziadnu vyraznu vadu. Takze sa necudujem ze vela ludi si kupy radsej jazdeny VW ci octaviu,kde je krajsi interier,auto vytlmene a predajnosti vyssia aj po par rokoch pouzivania.
Teraz ked sa seat dostal z negativnych cisel snad uvidime aj nejaky pokrok a snad sa seat dostane do povedomia ludi aj napriek tomu,ze kvalitou nepredbehne VW. (po kauzach je vela hejterov VW ,ale kvalitou stale predcia aj vela japoncov,a ked nie zrovna kvalitou,tak technikou urcite). Dodnes totiz vela ludi nepozna seat a stale ho dava na uroven aut z roku 70,kde to bol licencne vyrabany fiat.

odpovedať

0 | 0


Automechanika 2016 Frankfurt