Pred časom sme vás informovali o rekordných predajoch Škody, no darí sa aj inej značke z koncernu VW. Seatu v posledných rokoch výrazne stúpli predaje a po prvýkrát od roku 2007 si nový Seat odviezlo viac ako 400 000 zákazníkov. Za posledné tri roky pritom stúpol predaj Seatu až o 25%.

Najpredávanejším Seatom bol minulý rok Leon

Čo stojí za úspechom značky? Nuž, najpredávanejším typom je veľmi vydarený Leon. O jeho kvalitách svedčí aj to, že Leon Cupra chvíľu držal rekord medzi predokolkami na severnej slučke najslávnejšieho okruhu na svete, Nürburgringu. Osvedčil sa však aj v našom pripravovanom teste vo verzii Experience. Nečudo teda, že automobilka dokázala predať 160 900 kusov tohto typu. Znamená to medziročný nárast o 4,4%. Druhým najobľúbenejším Seatom bola minulý rok stálica Ibiza. Je na trhu už 32 rokov a výrobca práve predáva jej štvrtú generáciu. Minulý rok po nej siahlo 153 600 zákazníkov a zaznamenala nárast predaja o 2,4%. Skokanom roka by sa z pohľadu medziročného nárastu dal nazvať typ Alhambra. Zaznamenal totiž hodnotu 17,2 %, čo je 27 000 predaných kusov.

Ibiza má už tradične veľký podiel na predajoch Seatu. Aj minulý rok šliapala Leonu na päty.

Kde sa Seatu darí najviac? Už tradične je tou krajinou Nemecko s 87 800 vozidlami. Druhé je domáce Španielsko so 77 200 predanými kusmi. Nasleduje Mexiko s 24 100 kusmi a Taliansko s 15 900 autami. Najlepší výsledok predaja vo svojej histórii však značka zaznamenala aj vo Švajčiarsku, Čechách, Dánsku, Turecku, Izraeli, Tunise a Maroku. Vedenie Seatu však očakáva pokračovanie úspechov aj v tomto roku. Má tomu pomôcť aj nové kompaktné SUV od Seatu, ktoré príde do predaja v druhej polovici roka.

Alhambra je skokanom roka španielskej značky.

Zdroj: tlačová správa