Porsche s príchodom modernizovanej verzie 911 GT3 príjemne prekvapilo. Do ponuky totiž vrátilo manuálnu prevodovku. Dôvod? Niektorí zákazníci to tak chceli. Nie všetkým totiž záleží na rýchlosti alebo na časoch na kolo, niektorí uprednostňujú väčší zážitok z jazdy, ktorý poskytuje manuálna prevodovka.

Dôležité je tiež prepojenie s vozidlom. Práve preto chcú mnohí záujemcovia stále manuálnu prevodovku napriek tomu, že oproti dvojspojke PDK je pomalšia.

„Je veľa ľudí, ktorí sa nepozerajú na stopky, keď sú na trati a chcú iba interakciu a vodičské auto. Toto je dôvod, prečo nechceme byť iba najrýchlejším na Nürburgringu a myslieť iba na časy kôl. Nezaujíma ma, že konkurencia je o málo rýchlejšia okolo Ringu,“ povedal Andreas Preuninger, šéf športového oddelenia Porsche GT. Ďalej vysvetľuje, že pekelne rýchle auto okolo Nürburgringu by nebolo také dobré na bežnej ceste. V Porsche GT nie sú ochotní obetovať výborné každodenné jazdné vlastnosti za pár sekúnd na okruhu.

 

„Nie je naším hlavným cieľom mať najrýchlejšie kolá a promovať naše autá iba podľa časov, pretože, musím byť k vám úprimný, ak máte auto so skvelým nastavením pre Nürburgring, bude na nič na bežnej ceste a kdekoľvek inde,“ dodáva Preuninger.

 

Dôležité je tiež prepojenie s vozidlom. Práve preto chcú mnohí záujemcovia stále manuálnu prevodovku napriek tomu, že oproti dvojspojke PDK je pomalšia. „Toto je o odmeňujúcom zážitku z jazdy, úsmeve, pocite, že chcete potľapkať auto po streche keď z neho vystupujete,“ vysvetľuje Preuninger. V Porsche predpokladajú, že asi 30 % zákazníkov zvolí v prípade modelu GT3 manuálnu prevodovku.

 

Napriek tomu, že Porsche GT3 s manuálom nevyvíjali s tým, že má trhať traťové rekordy, v blízkej budúcnosti má prísť niečo veľmi rýchle. Nám je jasné, že šéf Porsche GT hovorí o verzii 911 GT2 RS.

 

Zdroj: autoguide