Svoju limitovanú sériu dostane tentoraz Cobra 427, známa veľkým 7,0 litrovým V8 od Fordu a vinutými pružinami. Zaujímavosťou bude karoséria z lešteného hliníka.

Karoséria z lešteného hliníka zostane v tejto edícii bez farebného lakovania.

To bolo v roku 1962 a spoločnosť Shelby American Inc. 50 výročie zrodu Cobry oslávila už v roku 2012. Vtedy vyrobili limitovanú edíciu 50 kusov, na podvozku série CSX8000. Vyhradili pre ne sériové čísla od 8950 po 8999 a každé auto patrične označili štítkami podčiarkujúcimi jedinečnosť týchto kusov. V roku 2014 však prišiel výrobca s ďalšou limitovanou edíciou k 50-temu výročiu. Tentoraz jubileum oslavoval model v špecifikácii FIA, ktorý na pretekárskych tratiach, najmä v Amerike, žiaril od roku 1964. V Shleby American Inc. preto pre zberateľov vyrobili 50 Cobier na podvozku série CSX7000, pod názvom Shelby Cobra 289 FIA. Všetky dostali modrý lak Viking blue so žltým pruhom a bielymi kruhmi na štartové číslo a samozrejme štítky s označením edície. Okrem toho však mali napríklad aj odnímateľný  volant, či otvor v maske pre prívod vzduchu k olejovému chladiču.

Limitovaná edícia Shelby Cobra k 50-temu výročiu z roku 2012, na podvozku CSX8000

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Limitovaná edícia Shelby Cobra 289 FIA k 50-temu výročiu, z roku 2014, na podvozku CSX7000

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Obe edície k 50-ke ste mohli mať s laminátovou, alebo s hliníkovou karosériou a inak to nie je ani v prípade tej najnovšej. A prečo vlastne ďalšia limitka? V roku 1965 pod kapotu Cobry po prvý raz namontovali motor Ford V8 objemu 7,0 litra, čiže 427 kubických palcov. Vznikol tak nový model Shelby Cobra 427, s prepracovaným nosným rámom, odpružený vinutými pružinami. Cobry pred 427 si museli vystačiť s motormi V8 small block objemu 4,3 a 4,7 litra samozrejme o Forda a listovými pružinami. Cobra 427 sa stala legendou a jedným z najvyhľadávanejších modelov. V Shelby American sa preto rozhodli potešiť zberateľov a pripravili limitovanú edíciu k 50-ke aj tomuto modelu. Výročná Cobra 427 S/C bude postavená na podvozku série CSX4000. Výrobca pre tieto kusy vyhradil sériové čísla CSX4550 – CSX4599. Každý pritom okrem štítkov odkazujúcich na 50-výročie dostane aj štítok s poradovým číslom, napríklad 1 z 50. Ako som už vyššie spomínal, aj v tomto prípade budú mať zákazníci na výber laminátovú, alebo hliníkovú karosériu. Laminátovú Cobru 427 dostanú v tej najtypickejšej farebnej kombinácii, modrej Guardsman blue s bielymi pruhmi odtieňa Wimbledon white. Hliníková verzia však bude ešte zaujímavejšia. Jej karoséria totiž bude leštená, a zostane bez farebného náteru. Záujemcovia si môžu vybrať, či na nej chcú "rýchle pruhy", alebo nie. V prípade, že si ich vyberú, výrobca ich namiesto leštenia, jednoducho jemne prebrúsi, čím vznikne kontrast lesklého a matného povrchu. Ani pruhy teda v tomto prípade nebudú dielom lakýrnika. Aby šťastný majitelia túto krásu ochránili v garáži pred poškriabaním, dostanú k autu aj plachtu, alebo lepšie povedané ochranný obal, na zakrytie auta, samozrejme s logom 50-teho výročia. Predaj začína 13. januára s cenami 119 995 dolárov (približne 99 000 eur) za laminátovú verziu a 179 995 dolárov (zhruba 148 000 eur) za hliníkovú. V cene, ale nie je zahrnutý motor a prevodovka.

Ani "rýchle pruhy" na hliníkovej karosérii, nie sú dielom lakýrnika. Výrobca tam jednoducho pri leštení nechal drsnejší povrch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Hoci sa môže, už tretia limitovaná edícia k 50-temu výročiu, zdať trocha prehnaná svojich zákazníkov si medzi zberateľmi určite nájde. Veď legendárna Cobra má nespočetne veľa fanúšikov a to nielen v USA. Niektorý výrobcovia na ňu navyše dodnes odkazujú pri svojich novinkách, ako napríklad nedávno predstavená Puritalia 427. Americké Renovo Coupe dokonca ide ešte ďalej, keď ponúka elektrický pohon v karosérii Shelby Cobra Daytona Coupe.

Zdroj: Shelby American Inc.