HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG

20.05.2010

Prvá recenzia Škoda Fabia RS a RS Combi

Škoda Fabia RS a RS Combi

V novej Fabii RS mám prvé desiatky kilometrov. Chcem vám o nej povedať čo najviac, no netuším ako začať. Po osobnej skúsenosti mi v hlave víria myšlienky rovnako, ako keď fúknete na zaprášenú policu. Nekontrolovane mi lietajú v hlave. Prijemné sa mieša s prekvapením aj sklamaním. Materiál píšem celkom za horúca. Nemal som vôbec čas zvážiť hmotnosť jednotlivých zistení. Naozaj v tomto momente neviem, či dobré správy prevážia tie zlé. Prejdime si to spoločne. Na konci tohto nie dlhého zážitku budeme múdrejší. Argumenty nevážte podľa ich počtu na strane + a -. Také jednoduché to žiaľ nie je. Napríklad, príjemnú základnú cenu tesne pod 18 tisíc € na negatívnu stranu nepreváži pubertálny zvukový prejav motora, ani prisilno svietiace LEDky denného svietenia. Dokonca ani oba tieto argumenty dovedna. Verím, že mi rozumiete. Nie je argument ako argument. Každý má svoju vlastnú váhu. Aby ste tu neboli len v roli pasívneho čitateľa, zamestnám vás vážením. Váš výsledok mi napíšte pod článkom, budem to pravidelne kontrolovať.

Osobne som bol na novú Fabiu RS už riadny čas dosť zvedavý. A nie len to. Ja som sa na ňu tešil. Nie sú v tom len nostalgické dôvody vnímania škodovky ako "domácej" značky. Ale hlavne preto, že predošlú Fabiu RS TDi brali v segmente hot-hatch mnohí len do počtu. A ona na cestách dokázala mnohým vykúzliť na tvári riadne grimasy. Technická špecifikácia novinky na to má v zásade všetky predpoklady. Fabia RS II totiž v segmente B disponuje skutočne prvotriednou technikou. Vedeniu Škody sa podarilo od Nemcov vydrankať priekopnícky agregát. Motor 1,4 TFSI s priamym vstrekovaním a dvojstupňovým prepĺňaním mechanickým kompresorom a turbom. S výkonom nadpriemerných 132 kW (180 k) a 250 Nm v rozahu 2 000 - 4 500 ot je v kombinácii s dvojspojkovou Direct Shift Gearbox III. generácie Fabia RS II naozaj nemohla mať lepšie srdce. Rovnakú mechaniku má nové Polo GTI a Ibiza Cupra.

Fabiu RS to z pokoja na stovku vezme len za 7,3 s a potiahne až na 224 km/h, Combi vďaka štipku lepšej aerodynamike na 226 km/h. Hlavne maximálka je na malé autá naozaj vysoká a ja ju môžem potvrdiť. Opakovane sa mi Fabiu RS Combi podarilo podľa rýchlomera dostať nad 232 km/h. Trvalo mi však riadnu chvíľu, kým som si dokázal prečítať koľko vlasne idem. Dostať sa do poľa nad 180 km/h pre Fabiu RS nie je väčší problém. Neviem prečo sa tam tvorcovia rozhodli ciachovať rýchlomer nad v krokoch po 30 km/h. Vďaka tomu vodič čumí na rýchlomer a nevie koľká bije. Okrem toho, že je to otravné, neprispieva to ani k aktívnej bezpečnosti, keď sa vodič vo vyšších rýchlostiach dlhšie venuje ručičke, než ceste.


Schopnosti motora sú naozaj skvelé. Silu má stále, stále vládze ťahať. Jeho charakter a ostrosť dosť filtruje 7-stupňová prevodovka DSG. Je skvelé, že ju Fabia RS II má. Blbé je, že nemá aj klasickú mechaniku. Som presvedčený, že s ňou by bola ešte ostrejšia, čo by bolo super. DSG totiž má svoje "momenty", kedy preradí priskoro, prípadne váha a v kombinácii s ESP často v ostrých zákrutách neposkytne výkon hneď po stlačení pedálu, čo pilotov naozaj nepoteší...

Fabia RS II naozaj nemohla mať lepšie srdce. Rovnakú mechaniku má nové Polo GTI a Ibiza Cupra.

Silný motor, väčšie kolesá, upravený bodykit a špeciálne laky, to zďaleka nie je všetko, čo robí z Fabie model RS. Pre lepšiu stabilitu primárne, a teda aj pre menší odpor vzduchu sú tieto športové verzie nižšie o 15 mm. Rovnako predná i zadná náprava majú upravené charakteristiky pruženia. Celkom konkrétne, predná náprava má tuhšie vinuté pružiny, tuhšie tlmiče, mäkší skrutný stabilizátor, tuhšiu nápravnicu pre zníženie elastokinematiky. Zadná náprava dostala tuhšie tlmiče, tuhší stabilizátor 15 N/mm (sériovo 10 N/mm, rovnako aj pre Combi RS) a pevnejšiu konštrukciu zadnej vlečenej nápravy.Všetko to z nej robí síce tuhú, ale stabilnú a naozaj dlho, až za limit neutrálnu čitateľnú mašinu. Moje prvé zistenia v oblasti podovozka sú nie len bez výhrad, ale na pochvalu.

 

Horšie je to s riadením. Je ostrejšie než v iných Fabiach. S elektrickým posilňovačom má celkovo namiesto 2,9 teraz 2,6 otáčky. Problém je v tom, že majster posilňovač je príliš premotivovaný. Riadenie je priľahké, nedáva spätnú väzbu a vo vysokých rýchlosiach, povedzme nad 160 km/h sa musí vodič začať naozaj sústrediť na to, aby na ostrejšom riadení nerobil pohyby. Tie sa totiž hneď prenesú na veľké výkyvy na ceste. Náročné je to aj opačne. Nerovné cesty posielajú auto rôznymi smermi a dolaďovanie smeru jazdy je pracnejšie. Fabia RS potrebuje riadenie s premenlivým účinkom, alebo menej aktívny posilňovač, ktorý by z nej už na prvý kontakt robil športovú verziu.

Fabia RS II je popri ESP vybavená aj systémom modifikovanej elektronicky kontrolovanej uzávierky diferenciálu. Preto ju neoznačili EDS, ale XDS. Systém zasahuje v ostrých prejazdoch zákrut a ešte ostrejšie a precíznejšie obmedzuje pretáčanie vnútorného odľahčeného hnaného kolesa. Prínos tohto systému som nemal možnosť pocítiť, keďže na okruhu v Sosnovej sme dostali príležitosť urobiť len dve ostré kolá. Toto lepšie preveríme až v riadnom teste. Navyše si nie som istý, či sa funkcia XDS vypína s vypnutím trakčnej kontroly ASR, alebo ostáva s ESP stále aktívny.

 

Čítate dobre. Fabia RS II má napriek ambíciám v hot-hatch segmente nevypínateľné ESP. Z môjho pohľadu veľká chyba. Ťažko si zvykám, že je stále menej bežných áut, ktorým môžno stabilizáciu pre bláznenie úplne vypnúť. Argumenty prínosu pre celkovú bezpečnosť ani najmenej nespochybňujem. Ale pri modele RS? Ostré verzie predsa nekupujú začiatočníci, ale vodiči, ktorí takéto auto ocenia a netešia sa len z jazdy rýchlo rovno. Auto síce má klasickú mechanickú a typicky škodovácky tuhú ručnú brzdu. Pre ostré jazdenie je však na nič, keď  každý pohyb auta priečne na smer jazdy v momente krotí vždy prítomné ESP.


Nedá mi nezastaviť sa ešte pri sedadlách. RSa je vybavená športovým sedením nie len vpredu. Okrem negatíva, že predné sedadlá sú dosť vysoko aj po úplnom spustení môžem jedine pochváliť. Odolný, pevný materiál je príjemný na pohľad i na dotyk. Sedadlá samotné majú primerane športové tvary, sú ergonomické, podržia no sú komfortné aj pre dlhé cesty. A prekvapivo. podobne je to aj vzadu. Žiadna trestná lavica! Pekne športovo a aj s náznakmi schopnosti bočného vedenia tvarované sedenie pre ďalších dvoch pasažierov. Na záver treba znova pripomenúť cenu, ktorá začína na 17 999 €, čo je po starom čosi nad 542 000 Sk. To je naozaj ťažký plusový argument. Ibiza Cupra totiž bežne začína nad 21 000 €, aktuálne v akciovej cene stále za viac než 19 000 €, ktorú nedostanete inak než v 3 dverovej verzii.

Tak čo? Odvážené? Čo je ťažšie, plusy či mínusy? Dajte vedieť v diskusii...



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

20.05.10 13:00 | Lacospeed

190

93

Cau Maros. Tak ja zacnem. Podla mna to je za tie prachy proste bezkonkurencna kupa! Jednoznacne prevazuju pozitiva. Ziadne so spomenutych negativ nie je zavazne pre cloveka uvazujuceho o kupe FRS. Zvuk motoru, silne ledky, vysoky posed, to su vsetko subjektivne detaily. Nastvat moze akurat nevypinatelne ESP a neposlusna prevodovka v extreme. Lenze podla mna je prave ta prevodovka uz v serii velke lakadlo pre kupu tohto auta, sam by som ju chcel. Uz len kvoli tomu, ze 7 stupnov je tesnejsie naskladanych a motor sa rychlejsie vytaca, nehovoriac o jazde v mestskej dzungli bez spojky. ESP by som si jednoducho vypinal cez poistnu skrinku, chce to len trochu fantazie :-) Jedina zavazna chyba je asi len to riadenie, podla toho co pises. Ani nie necitlivost, skor nutnost sustreenia na dialnici. To auto by malo byt pohodlny hltac kilometrov. Podla mna ani nema konkurenciu. Polo GTI bude predrazene, Cupra nema zadne dvere. Najblizsie je snad Ibiza FR, kde musis obätovat 32 koni. Inak velmi malo si napisal o podvozku. Hlavne ako je na tom s utlmenim nerovnosti, alebo ci sa da riadit plynom. Na to ale asi bolo malo priestoru vsak...
Jazdím na: Ford Focus

odpovedať

0 | 0

20.05.10 17:32 | MaroS TS

2680

87

Laco, s mnohým súhlasím, no nie so všetkým. Po 13r tejto práce sa už mám svoj nadhľad a autá sa naozaj snažím hodnotiť bez predsudkov. Toto nebol plnohodnotný test, len dojem po asi 150 km za volantom, preto tu chýba viacero faktov. Dalo by sa písať viac, ale chcem aby ste to aj čítali :) Úlohou rubriky JAZDA je dať prvé dojmy a podstatné zistenia. Obšírnejšie a podrobnejšie následne v teste. Kým zvuk motora a prisilné LEDky (ktoré aj tak nevadia majiteľovi ale autám pred ním, či oproti) sú drobnosti, vysoký posed je fakt a čím vyšší vodič, tým väčší problém. Ale toto nie je športiak, len športová verzia, preto ani za túto vec auto neukrižujem. Prevodovka lákadlom možno je, ja by som však radšej manuál - preto výčitka. So samotnou DSG nemám väčší problém. 7 prevodov je pecka! ESP sa dá (nedovolene) vypnúť až pod kapotou, cez poistky vnútri nie. Ale o čom to je? Veď toto je RS, auto na zážitky! Polo GTI ešte nemá cenu, ale je to skvelo postavené auto a vyzerá naozaj super! Cupra nemá zadné dvere, čo by možno mnohí brali. Fabia RS Combi je však super nápad, ak už tak túto verziu.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

20.05.10 18:18 | Lacospeed

190

93

Ved jasne Maros, to nebola vobec vycitka, ze chybaju niektore fakty. Uz sa tesim na velky test, chcelo by to Video. Ten vysoky posed je problem u vsetkych malych aut. Je to dane co najlepsim vyuzitim priestoru v pozdlznom smere na tak kratkej platforme. Je to nesportove, ale zas to zlepsuje vyhlad a ulahcuje nastupovanie. Meriam 193 cm a hlavu som mal v pohode. Velky problem bolo ale prave koleno! S tou prevodovkou suhlasim, tiez nechapem, preco nemohli dat seriovo manual a o 1000 eur nizsiu cenu. Rovnako ESP. Zda sa mi to nefer voci zakaznikovi, ktori plati za auto a este je omedzeny pri pouzivani. Ale nerobilo by mi problem pred jazdou na okruhu proste otvorit kapotu a vypnut to. Jeden novinar pisal, ze ESP je nastavene celkom dobre a dovoli mierne odsadenie zadku, co je na okreskach idealne, aby si pomohol predku zatocit ale zaroven neskoncil zadkom v priekope ;-) Ja si len myslim, ze typickeho zakaznika Fabie RS nic z toho trapit nebude. Okruhovi fajnsmekri (ako my ;-)) by nad Skodou asi ani neuvazovali a prisetrili na Clio RS, alebo sa uskromnili s Twingom RS alebo Swiftom Sport.
Jazdím na: Ford Focus

odpovedať

0 | 0

20.05.10 15:07 | Majky
osobne si myslim ze pytaju za to vela, za 18 000 € sa da doviezt z Nemecka ovela lepsie auta aj s vyssim vykonom a urcite aj vo vyssej triede a osobne velku zivotnost temu motoru nedavam sice ta prevodovka ho moze chvilku podrzat ale je to velky tlak na maly blok...a kazde s tychto troch aut ma nejake plus aj minus fabia je najlacnejsia podla mna najkrajsi design ma ale aj tak Ibiza Cupra a Polo GTI oznacujem ako nie zrovna podarene Polo...Ale clanok ma velmi potesil. Pekna praca
Jazdím na: Mercedes W176, Mercedes W168

odpovedať

0 | 0

20.05.10 16:29 | Michal Č.

262

84

je to skvele auto,vyborna cena,vykonny motor,pohodlne a uzijete si zabavu,ale osobne si myslim ze popri ferrari hybrid je to druhy najvacsi vtip roka,dizajn otrasny,dake plasty,nech sa to aspon hra na sportove auto.motor...z 1.4 turbo benzinu vydupat 180k....a kolko to vydrzi..50 000km do prvej vaznejsej poruchy?.....dobre auto ale dakujem

odpovedať

0 | 0

20.05.10 17:22 | MaroS TS

2680

87

Michal, motor 1,4 TSI s turbom a kompresorom je v predaji už 3 roky. Premiéru mal v Golfe V a nemám žiadne info o tom, že by bol problémový alebo nevydržal. Osobne dokonca poznám auto, ktoré má tento motor a bez hardvérových zásahov spoľahlivo jazdilo s výkonom upraveným až na 210 k! Dokonca teraz má už 232 k, ale to už menili výfukový systém a pridali pretlak turba na 1,5 atmosféry. Takže si môžeš byť istý, že 180 k z tohto ani vo Fabii RS, ani v Polo GTI ani v Ibize Cupra nie je žiaden problém pre životnosť.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

20.05.10 22:09 | Michal Č.

262

84

Golf VI s tymto motorom ma aj kamarat,jeden futbalista,teraz hrava za holandsko,a prave po cca 50 000km prve zavady(neviem konkretne co to bolo,len spominal ze musel do servisu koli motoru),1,5 atmosfery,232k len s takymi upravami to si zasluhuje urcite respekt a obdiv...ale aj tak by som takemu motoru moc neveril,milujem turbo benziny ale zasa odtial potial.

odpovedať

0 | 0

20.05.10 17:01 | Soichi
Myslim ze ten motor je ok, ked sa clovek k tomu nechova jak hulvat tak to vydrzi dost. Dizajn je dizajn, sto ludi sto chuti, niekomu sa to mozno paci, mne osobne tieto nove skodule nie su po chuti. Dalsia vec co mi tam vadi, su disky, na take auto su imho moc velke. Tesim sa ked to budete mat na test, ake je to naozaj, nie len na par kol.

odpovedať

21.05.10 04:34 | Števo

394

85

Ja to zoberem z iného konca...Doteraz boli Fabče len približovadlá pre dôchodcov a začiatočníkov,Naftová RSa bola skôr silnejší hatch ako niečo športové.No toto žlté čudo :)) už by mohlo pekne zamiesť aj zo silnejšími jedincami.Myslím že to nevipínaťelné ESP má svoje opodstatnenie Lepšie nevypínatelné ESP ako sa popáliť a skončiť prinajlepšom v poli... Ja teda nie som fanúšik škodovky ale túto Fóbiu :) by som bral.A za tú cenu,no nekúp to :))
Jazdím na: Alfa Romeo 166

odpovedať

0 | 0

21.05.10 08:39 | 555

300

87

Maros, kedy ju budete mat na testy? Zaujalo ma to, aj zena to ospevovala, ked bola na skoleni, i ked to moze byt sposobene aj tym, ze dlhsie som ju nepustil za volant naseho youngtimera :) CIerna na fotke mala slicky? Dobrych 10cm stlacit v zakrute, to je tak maximalne na sotolinovy podvozok pripustne, nie na sportovy asfaltovy. Podme postupne: Motor - ano, spociatku mi tiez napadlo, ze 180PS nic moc, ked sa pred 17rokmi fukalo vyse 200. Ibaze je to mensi objem a mame tu obdobie neskutaneho ekoimbecilizmu. Prave to uzasne slovicko sposobuje, ze vyrobcovia znizuju objemy a pridavaju turba. VW bol vzdy kritizovany za svoje motory na tejto baze. Pri uvedeni 1,8T sa verejnost zabavala, ako nemozne je postaveny a drzal a hla, kam sa dostali s vykonom, toto je nieco obdobne. Samozrejme pri cielovej zivotnosti ...min 250 000km nikto nemoze cakat, ze v tom intervale nepridu nejake vydaje, ale nepadne za vlast ako 1,2ka v HTP kombi s taznym cestou do Chorvatska. Preco DSG je opat otazka pre ekologov. DSG umoznuje jednoduchsie splnit neuveritelne hodnoty Euro noriem, ktore sice nic nevyriesia, ale su vyhodnym danovym nastrojom pre vlady. Berme to tak, ze s jej limitaciami ziskavame pohodlie pri posuvackach v kolonach a ked vas pri tom prepadne neznesitelny hlad, mozete sa kludne obzrat pupavami a repkou olejnou, rastucimi pri ceste. Podvozok - toto ma vazne zaujima, naposledy Skoda problem s podvozkom na Fabia vyriesila pri limitovanej edicii s plastami ala S2000 vacsimi kolami a Bridgestone gumami. Ale koncepcia priserneho rebound settings na zadku ostala. XDS pri vypnutom TC by som aj ja tipol, ze ostane vypnuty. ESP je hitom a v tomto predsa len suhlasim s koncernom. To auto je cenovo zaujimao postavene, dnes je neurekom vodicov a ich trening nezacinal na Porsche style S105, kde sa pracovalo s rozlozenim vahy a vsetkymi negativami pocas zimnej prevadzky. Nebudem mentorovat, proste ESP zachrani dost zivotov / i ked sa tym znizuje kvalita celosvetoveho genofondu..ale budiz/. A v neposlednom rade, ESP uzmoznuje inzinierom osetrit konstrukcne chyby vozidla. Interier - vyzera zaujimavo, tie sedacky su fakt pekne. Volant tiez. Tacho su dve moznosti. Bud to planuju vyvazat do JPN a tam mas limitaciu 180, alebo si spocitali, ze nad touto hodnotou uz pokuty nerastu a vodic uz nemusi sledovat tuto informaciu :). Exterer - Fabia... nikdy nebola pekna, vzdy bola ako A a tu sa im to podarilo dotiahnut do max stavu, clovek ma pocit, ze dole ma sirku 2m a hore meter. Zaver? 18000 je uz teraz cool, ale predstavte si, kolko bude stat jazdena....
Jazdím na: Subaru WRX STi RA 6 V Limited, Ford Fiesta 1,4 TDCI

odpovedať

0 | 0

21.05.10 09:24 | Michal Č.

262

84

pravda pravda,s tym tachometrom som sa strasne pobavil : D

odpovedať

0 | 0

21.05.10 10:40 | MaroS TS

2680

87

Erik, na test by mala byť počas jula. Do SR prídu prvé kusy o 5 týždňov. Čierna slicky nemala, ani žiadna tam. Také veci sa na prezentáciach nerobia. Sosnová má drsný povrch, z gúm tam doslova lietali kúsky. Obuté boli Conti SportContact 2 - jedny z naj gúm čo poznám. Preto sa to takto dokázalo oprieť.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

21.05.10 14:53 | 555

300

87

CS2 su bezkonkurencne najhorsie gumy na Imprezu, ake som mal. Mozno to je 205/50R16, no vobec ma nemrzi, ze lezia nastohovane a este stale dorazam 4rocne zimne. Jedine na vode som bol spokojny.
Jazdím na: Subaru WRX STi RA 6 V Limited, Ford Fiesta 1,4 TDCI

odpovedať

0 | 0

21.05.10 10:10 | Bruni
Tiez som sa nevedel dockat prvych testov tejto fabie.Jazdim na sluzobnej 1.4tdi a okrem par drobnosti /motor,sedacky/ to hodnotim ako v pohode auto.Skutocne,podvozok aj brzdy su pre bezneho vodica dostacujuce.Je naozaj pravda ze ESP je velmi slusne nastavene a dovoli blbosti/hovorim o beznej verzii/,no ABS mam ja v mojom aute HROZNE! Maros,ako to bolo vs ABS v RS? Tesim sa na podrobnejsie testy a stale silnejsie uvazujem,ze vymenim mojho diesloveho sukromneho Focusa za nieco koncernove a fukane ;-)

odpovedať

0 | 0

21.05.10 10:40 | Andrej
Ciao Bruni! Rad ta tu opat vidim :). Co to citam, ze koncernove? Kde su tie stare casy, ked sme jazdili na poctivych autach made in Tokyo... :( . Zivot je vsak zmena, to je fakt...

odpovedať

21.05.10 18:56 | Bruni
Andrej: ja som nezmizol,stale sledujem topspeed.sk ;-) co sa auta tyka,pred 2 rokmi by som si naplacal na zadok za to kacirstvo ze koncernove auto.raz darmo,cas ide,priority sa menia,ale benzin mi bude vzdy vonat cviac ako nafta viem,ze budem chciet solidne auto kde mozem vozit rodinu a cez vikend sa prebehnut sam mozno niekde na okreske a ked vyda aj na okruhu ;-)

odpovedať

0 | 0

22.05.10 19:39 | Brano
Nazdar, nemate viac fotiek tej bielej RSky s ciernymi diskami? Ak ano tak by ste mohli nejake este prhodit, rad by som si ju pozrel detajlnejsie. diky moc
Jazdím na: Ford focus mk2, Peugeot partner

odpovedať

0 | 0

22.05.10 20:29 | MaroS TS

2680

87

Žiaľ, viac záberov na ČB Fabiu RS nemáme.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

27.05.10 16:32 | Lukáš D.
Dobrý Deň prajem. Chcel by som sa opytať na tieto testy. Zaujímalo by ma robiť takúto robotu a nejak sa ktomu neviem dopracovať vedeli by sme mi poradiť na koho sa mám obrátit a tak?? Za odpoveď Vopred Ďakujem

odpovedať

27.05.10 17:20 | Peter TS
Cau Lukas. Nerozumiem otazke. Chces vediet, ako sa da dostat k praci, kde by si testoval auta?

odpovedať

27.05.10 18:13 | Lukáš D.
Ano chcel by som sa k takej práci dostať ... Viete mi pomôcť??

odpovedať

28.05.10 08:55 | Peter TS
Dnes je mozne vsetko, my sme toho dokazom :) ale vazne, sleduj nas dalej a coskor sa dozvies viac.

odpovedať

29.05.10 00:30 | Lukáš D.
Tak ak niečo by ste vedeli vybaviť ozvyte sa mi prosím. Zatial ďakujem a budem Vás sledovať naďalej. Nech sa Vám daríí ...

odpovedať

29.05.10 00:31 | Lukáš D.
Môj E-mail je lukas.dobrocky@centrum.sk ak náhodou :)

odpovedať

01.04.11 13:31 | Jozef

123

64

Mám Fabiu RS 1 generácie ,ale nemenil by som.Dobre si to vystihol v prvých vetách testu.Vykúzlil som úsmev viacerým namysleným na tvár.Chip 170 PS.
Jazdím na: Volkswagen Touran

odpovedať

0 | 0

11.09.11 15:45 | Cyrus Virus
By mě zajímalo, jestli ta modrá, třetí od konce, je nebo není moje :-)

odpovedať

06.01.15 22:21 | Imro
Zdravim panove.mna bz zaujimalo to ze ja chodim rs fabiom do nemecka ..nabeham vela km rov ..len jedna vec mi neide do hlavi..preco mi zere vele olejov..odidem 2000 km uz pita olej..je to normalne alebo poradte mi..dakujem

odpovedať


Najnovšie komentáre