V Štokholme oficiálne predstavili nástupcu typu Yeti. Prišiel s novým menom Škoda Karoq. Napriek väčším rozmerom ide o priameho nástupcu. Aj novinka nesie nový dizajnový štýl s kryštalickými prvkami rovnako ako väčší typ Kodiaq, alebo štvoroká modernizovaná Octavia. Škoda má dnes jasný, nezameniteľný dizajnérsky štýl. Ten nesmelo začal Octaviou III, zapučal Superbom III a plne rozkvitol Kodiaqom a Karoqom. Postupne sa doň dostanú nástupcovia všetkých kategórií z Mladej Boleslavi a veru, v pláne do r2025 ich vôbec nie je málo.

Karoq stojí na rovnakej modulárnej platforme MQB ako väčší Kodiaq alebo sesterský Volkswagen Tiguan a Seat Ateca. Nástupca Yetiho je rozmermi najbližšie práve k španielskemu SUV. Novinka meria 4 382 mm na dĺžku, 1 841 mm na šírku a 1 605 mm na výšku. Rázvor má 2638 mm (verzie 4x4 majú 2630 mm). Automobilka tvrdí, že zväčšené rozmery karosérie prinášajú prospech cestujúcim.

 

Batožinový priestor má v päťmiestnom usporiadaní interiéru základný objem 521 l. Pri sklopených zadných sedadlách vzrastie objem priestoru pre batožinu na 1630 l. S voliteľne dodávaným systémom posuvných zadných sedadiel VarioFlex je základná veľkosť priestoru pre batožinu variabilná a pohybuje sa od 479 do 588 l. Sedadlá VarioFlex môžete dokonca vybrať z vozidla. Maximálny využiteľný objem je potom 1 810 litrov.

Karoq pripomína väčší Kodiaq, rozdiely treba hľadať v detailoch ako sú napríklad zadné svetlomety

Motory, prevodovky a podvozok

 

Kompaktné SUV má pod kapotou známu koncernovú techniku. Žiadne prekvapenie sa tu nekoná. Paletu motorov tvorí päť pohonných jednotiek. Základom je trojvalec 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 koní). V ponuke sa objaví aj novinka v podobe 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a s vypínaním valcov Active Cylinder Management Technology.

 

Z naftových motorov nebude chýbať 1,6 TDI s rovnakým výkonom ako benzínový trojvalec 85 kW (115 koní). S Karoqom si určite lepšie poradí dvojliter TDI s výkonom 110 KW (150 koní). Najvýkonnejšou motorizáciou bude 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 koní). V ponuke bude 6-stupňový manuál a 7-rýchlostná dvojspojka DSG. Pohon 4x4 nie je v tomto prípade zďaleka samozrejmosťou. Sériovo je k dispozícii jedine s najvýkonnejším naftovým motorom. K väčšine ostatných motorov si za haldex 5. generácie treba priplatiť. Presné špecifikácie a výbavy prezradí automobilka neskôr.

 

V Karoqu nebude chýbať od stupňa výbavy Ambition prepínač jazdných režimov. Na výber budú módy Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (vo verzii 4x4). Pri verzii s pohonom všetkých kolies počítajte aj s režimom Off-Road, ktorý upraví aj správanie trakčnej kontroly. Najväčší efekt budú mať jazdné módy v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi DCC.

Pokročilé technológie palubné a asistenčné systémy

 

Infotainment je vybavený kapacitnými dotykovými displejmi. Systémy Columbus a Amundsen ponúkajú aj WiFi-hotspot. Pre Columbus je v ponuke aj LTE modul, ktorý umožňuje rýchle internetové pripojenie.

 

Nové mobilné on-line služby Škoda Connect rozdelili do dvoch kategórií. Infotainment Online poskytujú informácie a navigáciu. Služby Care Connect pomáhajú zase pri poruchách a v núdzi. Automobilka pridala za príplatok aj tlačidlo automatického tiesňového volania (Emergency Call), ktoré bude v Európe povinné od roku 2018. Ďalšie on-line služby fungujú prostredníctvom aplikácie Škoda Connect App. S nimi je možné vozidlo pomocou inteligentného telefónu na diaľku kontrolovať, konfigurovať a tiež nájsť, kde ste ho zaparkovali. Samozrejmosťou je aj prepojenie so smartfónom pomocou Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM. Užívatelia lepších mobilov ocenia aj indukčné nabíjanie.

 

Prvýkrát bude v škodovke dostupná digitálna prístrojovka (Digital Instrument Panel). Tá nahradí klasické analógové budíky displejom. Rovnaké riešenie poznáme už z iných koncernových vozidiel.

Automobilka prináša aj bezpečnostné a komfortné systémy ako napríklad Park Assist, Lane Assist (automatické udržanie v pruhu) alebo Traffic Jam Assist (autonómna jazda v kolónach). K vyššej úrovni bezpečnosti prispievajú systémy Blind Spot Detect (monitorovanie mŕtveho uhla), Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov alebo Emergency Assist (autonómne brzdenie a výstraha pred nárazom).

 

Bezpečnosť zlepšia aj voliteľné Full-LED svetlomety s čírou optikou. Pokročilé maticové svetlá s vyrezávaním však zatiaľ úplne chýbajú.