Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/

Druhé väčšie české SUV neprestáva prekvapovať. Najprv netradičným menom Kodiaq s netradičným písmenom q, vzápätí netradičným dizajnom a teraz aj technikou. V útrobách konceptu Vision S je totiž prepĺňaná 1,4-ka TSI a hneď dva elektromotory. Tu však prekvapenia neskončia. Vnútri má ohúriť priestorom a konektivitou hodnou 2. desaťročia 21. storočia.

Po včerajšom predstavení prvého zo série videí, ktoré umelecky dokumentujú zrod štúdie a pôvod inšpirácie Slováka Jozefa Kabáňa pre Vision S, dnes svet obleteli dve oficiálne uvoľnené snímky štúdie veľkého SUV. Je zrejmé, že štylizácia dizajnu karosérie je ovplyvnená ostrými trojuholníkmi, českým kryštálom a kubizmom. Každopádne, predná a zadná časť sú pre Škodu nové a originálne. Z profilu je zrejmé, že je to auto VW Group a rovnaké línie nájdete aj na novom Seat Ateca a Volkswagene Tiguan II. Ale to je úplne v poriadku, autá sú od seba odlíšené viac než dosť. Spomeňte si napríklad na I. a II. generáciu súrodencov Alhambra, Galaxy a Sharan. :) Škoda Kodiaq bude však zboku predsa len na pohľad iná, pretože bude z trojice najdlhšia. Stojí na predĺženej platforme MQB, takže dá sa predpokladať dĺžka cca 4,7 metra. K tomu šírka 1,91 m, výška 1,68 m a s rázvorom 2,79 metra je zrejmé, že to bude riadny macko.

Vision S je prvý hybrid značky Škoda. Vnútri ukrýva spaľovací motor 1,4 TSI (156 k) a 2x elektromotor s výkonmi 54 k (vpredu) a 116 k (vzadu). Celkový výkon systému je 225 k. 

Pohľad pod kapotu je veľkým prekvapením. Potvrdzuje špekulácie, podľa ktorých Škoda týmto autom naplno vstúpi do sveta hybridov. Je tu kombinácia 1,4 TSI, samočinnej prevodovky DSG, dvoch elektromotorov a lítium-iónových akumulátorov. Je jasné, že toto ústrojenstvo nevzniklo v Mladej Boleslavi a poznáme ho z VW Passat GTE. Zmenou je druhý elektromotor, vďaka ktorému je celkový výkon systému 166 kW (225 k).
 

Samotný spaľovací motor TSI má v tomto prípade 115 kW (156 k) a 250 Nm. Spolu s automatom je vpredu prvý elektromotor s výkonom 54 k a až 220 newtonmetrami. Druhý elektromotor je, rovnako ako akumulátory s kapacitou 12,4 kWh, pri zadnej náprave. Jeho parametre sú 116 k a 270 Nm. A to znamená, že aj keď sa jedná o pohon oboch náprav, predná a zadná mechanicky prepojené nie sú.

V oblasti jazdnej dynamiky by to malo priniesť príjemné parametre. Stovku za 7,4 sekundy, maximálku na úrovni cca 200 km/h. Úsmevný je údaj o kombinovanej spotrebe, uvedený podľa síce stále platnej, no čoskoro neaktuálnej normy NEDC. Podľa nej totiž Vision S zvládne prejsť 100 km na menej než 2 litre benzínu. Dá sa však odhadovať, že v plne elektrickom režime dokáže prejsť SUV cca 50 km.
 

Vnútro Škoda ešte tají. Má totiž pripravené ďalšie prekvapenia. Koncept má mať 6 sedadiel v troch radoch. Sériová verzia takto riešená nebude. Kodiaq dostane 5 alebo 7 miestnu verziu. Koncept má prekvapiť konektivitou, čo asi automaticky znamená veľkými dotykovými LCD displejmi. Je zrejmé, že sériové modely tieto získajú len za príplatky, otázne skôr je, ako veľa toho zvnútra Škoda pretaví do reality. Na to si budeme musieť počkať do konca leta, kedy má mať začiatkom školského roka premiéru sériová verzia Škoda Kodiaq. Tá už príde s väčšou plejádou motorov, prevodoviek aj vnútorného usporiadania.