01.03.2016

VIDEO - Škoda Kodiaq ako koncept Vision S. Premiéra Ženeva 2016

Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/

Druhé väčšie české SUV neprestáva prekvapovať. Najprv netradičným menom Kodiaq s netradičným písmenom q, vzápätí netradičným dizajnom a teraz aj technikou. V útrobách konceptu Vision S je totiž prepĺňaná 1,4-ka TSI a hneď dva elektromotory. Tu však prekvapenia neskončia. Vnútri má ohúriť priestorom a konektivitou hodnou 2. desaťročia 21. storočia.

Po včerajšom predstavení prvého zo série videí, ktoré umelecky dokumentujú zrod štúdie a pôvod inšpirácie Slováka Jozefa Kabáňa pre Vision S, dnes svet obleteli dve oficiálne uvoľnené snímky štúdie veľkého SUV. Je zrejmé, že štylizácia dizajnu karosérie je ovplyvnená ostrými trojuholníkmi, českým kryštálom a kubizmom. Každopádne, predná a zadná časť sú pre Škodu nové a originálne. Z profilu je zrejmé, že je to auto VW Group a rovnaké línie nájdete aj na novom Seat Ateca a Volkswagene Tiguan II. Ale to je úplne v poriadku, autá sú od seba odlíšené viac než dosť. Spomeňte si napríklad na I. a II. generáciu súrodencov Alhambra, Galaxy a Sharan. :) Škoda Kodiaq bude však zboku predsa len na pohľad iná, pretože bude z trojice najdlhšia. Stojí na predĺženej platforme MQB, takže dá sa predpokladať dĺžka cca 4,7 metra. K tomu šírka 1,91 m, výška 1,68 m a s rázvorom 2,79 metra je zrejmé, že to bude riadny macko.

Vision S je prvý hybrid značky Škoda. Vnútri ukrýva spaľovací motor 1,4 TSI (156 k) a 2x elektromotor s výkonmi 54 k (vpredu) a 116 k (vzadu). Celkový výkon systému je 225 k. 

Pohľad pod kapotu je veľkým prekvapením. Potvrdzuje špekulácie, podľa ktorých Škoda týmto autom naplno vstúpi do sveta hybridov. Je tu kombinácia 1,4 TSI, samočinnej prevodovky DSG, dvoch elektromotorov a lítium-iónových akumulátorov. Je jasné, že toto ústrojenstvo nevzniklo v Mladej Boleslavi a poznáme ho z VW Passat GTE. Zmenou je druhý elektromotor, vďaka ktorému je celkový výkon systému 166 kW (225 k).
 

Samotný spaľovací motor TSI má v tomto prípade 115 kW (156 k) a 250 Nm. Spolu s automatom je vpredu prvý elektromotor s výkonom 54 k a až 220 newtonmetrami. Druhý elektromotor je, rovnako ako akumulátory s kapacitou 12,4 kWh, pri zadnej náprave. Jeho parametre sú 116 k a 270 Nm. A to znamená, že aj keď sa jedná o pohon oboch náprav, predná a zadná mechanicky prepojené nie sú.

V oblasti jazdnej dynamiky by to malo priniesť príjemné parametre. Stovku za 7,4 sekundy, maximálku na úrovni cca 200 km/h. Úsmevný je údaj o kombinovanej spotrebe, uvedený podľa síce stále platnej, no čoskoro neaktuálnej normy NEDC. Podľa nej totiž Vision S zvládne prejsť 100 km na menej než 2 litre benzínu. Dá sa však odhadovať, že v plne elektrickom režime dokáže prejsť SUV cca 50 km.
 

Vnútro Škoda ešte tají. Má totiž pripravené ďalšie prekvapenia. Koncept má mať 6 sedadiel v troch radoch. Sériová verzia takto riešená nebude. Kodiaq dostane 5 alebo 7 miestnu verziu. Koncept má prekvapiť konektivitou, čo asi automaticky znamená veľkými dotykovými LCD displejmi. Je zrejmé, že sériové modely tieto získajú len za príplatky, otázne skôr je, ako veľa toho zvnútra Škoda pretaví do reality. Na to si budeme musieť počkať do konca leta, kedy má mať začiatkom školského roka premiéru sériová verzia Škoda Kodiaq. Tá už príde s väčšou plejádou motorov, prevodoviek aj vnútorného usporiadania.



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

17.02.16 15:27 | vw
TSI - a dalej netreba citat

odpovedať

17.02.16 15:49 | tfan

39

57

Dalsi zakomplexovany?
Jazdím na: Škoda Octavia 2 FL 1.8 TSI, Volkswagen Passat B4 2.0 8V

odpovedať

19 | 20

23.02.16 21:37 | no neviem
prve Tsi katastrofa a pri terajsich este stale nevyriesili problem s palivom v oleji, len to je miernejsie. a som moc zvedavy na 1,0 tsi v octavii....

odpovedať

17.02.16 16:17 | Jakub321
Neviem v čom je tsi horšie ako tdi. Kazivosťou je to asi na rovnako. Takže máš jedno či tam je tsi alebo tdi. A mimochodom v ponuke určite budú aj motory tdi, tak neviem o čom tu meleš.

odpovedať

18.02.16 16:38 | Janik311

100

77

Ja vás nepochopím. Nove motory 2,0 TDI (ktoré budú montované do tohto SUV) sú robené podľa novej generácie EA288 čiže s predchodcami EA188/EA189 (common rail) nemá nič spoločné okrem ojemu motora, zdvihu, vŕtania atď.
Toto isté aj s TSI. Nové motory sú robené podľa novej generácie EA211 čiže s predchodcom EA111 nemá nič spoločné. Ani tu hnusnú rozvodovú reťaz. Okrem objemu, vŕtania atď.
Čiže ja neviem čo tu vsetci trepete, že sa to kazi a čo je viac kazivejšie či TDI/TSI.
Jazdím na: Škoda Octavia Combi 3 RS 230, Škoda Octavia 3 RS, Tatra 613

odpovedať

10 | 2

20.02.16 22:12 | Mirek

18

55

Ale to je také hloupost, ohledně motorů tsi. Jestli mne paměť nešálí, tak nové motory tsi budou s objemem 1.5 litrů. V tomhle případě se tedy jedná o staré motory. Jinak k obsahu nic nenamítám.
http://www.usporne.info/1310-konec-12-a-14-tsi-a-16-tdi-u-koncernu-volkswagen/
Jazdím na: Ford Focus Titanium 1,6 EcoBoost

odpovedať

2 | 2

21.02.16 18:48 | Janik311

100

77

Teba "paměť šálí" už od narodenia?
Niesom žiadna ovečka ale toto už pochopí každý debil, že su to nové motory len majú rovnaký názov. S tým tvojím komentárom je to tak akoby si napr. povedal, že nová (ešte stále akutálna) generácia Mercedesu GL v podstate nová nie je len sa "jedná" o starý model z iným dizajnom atď.
A teraz trieda GL sa premenovala na GLS (čo je v tomto prípade len fecilift GL) by si tvrdil, že je to nová generácia.
Jazdím na: Škoda Octavia Combi 3 RS 230, Škoda Octavia 3 RS, Tatra 613

odpovedať

4 | 2

21.02.16 21:29 | Mirek

18

55

Tím, že vyměníš rozvodový řetěz za řemen rozhodně nový motor neuděláš, a to ani provedením optimalizace některých částí motoru. Navíc je již několik let ve výrobě a to tedy rozhodně nový motor není a navíc s jeho jasným koncem výroby. Nepomůžeš si ani tím, že budeš někoho hloupě urážet.
Jazdím na: Ford Focus Titanium 1,6 EcoBoost

odpovedať

3 | 4

21.02.16 22:19 | Janik311

100

77

Tak prepáč, že som ťa tým urazil (mojím cieľom nebolo ťa urážať) ale aspoň čo viem tak (tak to píše v tvojom článku čo si pridal) nový motor 1,5 TSI bude vyrábaný podľa novej technológií ako napr. nový 3-valec 1,0 TSI.
A čo viem tak 1,0 TSI je robený podľa generácií EA211 a 1,2 TSI je tiež robená podľa tejto generácií a "litrový" 3-valec má iba nahradiť 1,2 TSI a zasa 1,4-ku má nahradiť spomínaná 1,5 TSI a všetko je robené práve novou technológiou a generáciou EA211.
Viem trošku ti už asi leziem na nervy s tými generáciami ale je to tak.
Jazdím na: Škoda Octavia Combi 3 RS 230, Škoda Octavia 3 RS, Tatra 613

odpovedať

4 | 1

22.02.16 19:27 | Mirek

18

55

Ano, máš pravdu. Já jen upozorňoval, že to není nový motor, ale v podstatě zatím poslední motor, který je evolucí předchozího. Když se tak na to podívám, tak ta 1,5 litrová verze bude také vycházet z 1,4 litrové verze. Je tedy otázkou, jestli to náhodou nebude také evoluce, přestože píšou v článku revoluce.
Jazdím na: Ford Focus Titanium 1,6 EcoBoost

odpovedať

1 | 2

23.02.16 20:33 | Janik311

100

77

Motor, ktorý je evolúciou predchádzajúceho je napr. motor EA888, krory sa nachádza v Octavií 3 a spol. Tento motor sa nachádzal aj v modernizovanej Octavií 2 a spol.
Ale nový motor od predchádzajúceho sa líši tým, že má chladené výfukové zvody, vodou chladenú recirkuláciu výfukových plynov, variabilný zdvih výfukových ventilov a dvojité vstrekovanie. Tomu VW group hovorí evolúcia.
Motory zo stajne EA211 sú oproti predchodcovi iné v tom, že určujú nové štandardy v energetickej účinnosti, odľahčenou konštrukciou, vyšším výkonom, nižším vnútorným trením, zníženou hmotnosť a optimalizovaným teplotným manažmentom, ktorý výrazne znižujú spotrebu a emisie (a to som napísal len časť z toho čo sa zmenilo). Tento motor dá sa povedať, že bol od základu prepracovaný a jedine čo majú spoločné je rozteč valcov.
Jazdím na: Škoda Octavia Combi 3 RS 230, Škoda Octavia 3 RS, Tatra 613

odpovedať

4 | 0

17.02.16 17:47 | slovacik
skoda že budem usiet pockat kým nejaký nemec pojazdí a posunie do bazaru, potom si ho možno budem dovolit :( kupit ako jazdenku

odpovedať

17.02.16 18:03 | sssttefan
TSI je v pohode...ale TDI=TRAKTOR !!!

odpovedať

17.02.16 20:26 | pavelb2

4

52

Ach jáááj Ten dizajn je otrasný :(
Jazdím na: Mazda CX-7, Alfa Romeo 147

odpovedať

6 | 11

18.02.16 13:00 | karol
Vyzerá to ako Peugeot...

odpovedať

17.02.16 20:26 | gustik t
V reale to bude zasa bieda s uddychanymi motormi.

odpovedať

17.02.16 20:42 | This Guy

169

64

Je to sice hybrid ale co je to za modu dat 1.4 do suv? Aspon 1.8 -2.0 turbo. Dalsia imodzovka pre povrchnych ludi
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

3 | 9

20.02.16 14:54 | Klaksón
Povrchní ľudia nejazdia na Škodovkách ... :D

odpovedať

17.02.16 22:33 | MajcoMMM

47

68

Uvidi sa,,ake bude v skutocnosti,,niekedy sa vystavi dobre ze nie 10konceptov,,a auto po zaverecnom spracovani,,vyzera aj tak uplne inak ako v predlohach :)
Jazdím na: Škoda O, Ford Transit, Volkswagen Golf

odpovedať

1 | 0

18.02.16 08:43 | doki
Dobre,všetko je OK.Len jediná otázočka....pri akomkoľvek probléme,AKOMKOLVEK,sa majiteľ ohlási s problémom kde ?! V Mladej Boleslavi ? Alebo ? Nech mi niekto skúsi odpovedať.Stačí prkotina,úplná maličkosť,a majiteľ si bude trhať vlasy.
Tsi,ešte zaduplované s DSG,plus ako čítam super konektivita 21 storočia,ozaj super.hlavne že naše dielne strčia kdesi na úrovni Favorita BMM,žiaľ.Lebo MPi ešte nezvládli.Ak zažijúto čo pán kde kuna pohrýzla iba jednu hadičku a stálo tisíce,veď sa ľudia zobudia.

odpovedať

20.02.16 14:53 | Klaksón
Povrchní ľudia nejazdia na Škodovkách ... :D

odpovedať

01.03.16 22:02 | Mayoxy

124

75

vyzera to ako kia s peugeot-om dokopy.
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

3 | 1

01.03.16 22:48 | JJJJJJJJJJ
Nech odkupi "srotwagen"technologiu multiair od Talianov a potom by som si snad mozno skodu kupil...Lebo to ich TSI....skoda reci...

odpovedať

02.03.16 09:59 | navisk

88

82

velmi pekne
Jazdím na: Lexus is200, Mazda mx5

odpovedať

1 | 1

05.03.16 00:30 | Pribinacek

99

59

co sa plasite:) ved suv v tejto kategorii je plny trh a skoda nebude nicim vynimocna... navyse toto je zatial koncept takze produkcna podoba bude nejaka skresana derivacia to som si isty so standardnou unifikovanou motorizaciou - o nejakom hybride ci inej alternativnej pohonnej jednotke sa ani nesnivalo.
Jazdím na: Toyota Land Cruiser, Mercedes C 124, Suzuki Swift Sport

odpovedať

0 | 0

05.03.16 13:04 | martinx2
Prezlečena znacka od WW nicim vynimocna ako vzdy,cena bude zasa mimo reality.Cakam kedy tam daju dvojvalec.

odpovedať

06.03.16 20:27 | klement
no taky mix RR a touaregu mi to pripomina.. ale musim uznat ze sa im podarilo, konecne ma skodovka dizajn viac svetacky. aj ked ja by som si radsej kupil toho jazdeneho RR nez novu skodovku

odpovedať


Najnovšie komentáre