Voiturette znamenalo po francúzsky malé auto a také skutočne aj bolo. O pohon sa staral štvortaktný, vodou chladený vidlicový dvojvalec s objemom 1005 cm3 s výkonom 5,2 kW (7 k). O prenos „sily“ na kolesá sa starala trojstupňová manuálna prevodovka so spätným chodom. So svojou váhou okolo 500 kg dokázal uháňať rýchlosťou až 40 km/h. Auto sa štartovalo kľukou, malo pohon zadných kolies a stálo na listových perách. Sedadlo vodiča pripomínalo skôr pohodlný gauč a zvyšok interiéru bol kompletne z dreva. Hotový luxus.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

S myšlienkou stavať automobily sa páni Laurin a Klement pohrávali už od roku 1900, kedy vo svojich oficiálnych prospektoch uvádzali, že ich továreň sa okrem stavby bicyklov a motocyklov zaoberá aj automobilmi. V roku 1902 sa vraj v Mladej Boleslav objavila prvá kresba motorového vozidla a v roku 1903 zaznamenali pred bránami mladoboleslavskej továrne na fotografii pána Václava Klementa v štvormiestnom vozidle.

V roku 1905 sa všetko začalo

Počas autosalónu v pražskom Priemyslovom paláci predstavili v apríli Laurin a Klement vidlicový dvojvalec, ktorý napovedal, že sériová výroba automobilu je na spadnutie. O niečo neskôr boli zhotovené dva funkčné exempláre, ktoré boli podrobené jazdným skúškam. Vďaka tomu sa v októbri Voiturette dostala do viedenského motoristického týždenníku Allgemeine Automobil-Zeitung. Rovnaká fotografia sa dostala aj na titulok českého týždenníka Sport a Hry. Pánom Laurinovi a Klementovi sa nakoniec podarilo vyrobiť úctyhodných 44 exemplárov.   

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov